Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6

Nifelheim skrev 2009-03-20 07:59:53 följande:
    Hmm.. Jag har ägglossning nu.. Måste ha en jättelång cykel den här månaden då, för jag hade mens den 24e. Borde ju haft ÄL runt den 10e då väl? Hmm.. Förvirrande det här, jag hade nästan gett upp testandet men hade så fruktansvärt ont i äggstockstrakten igår så jag tänkte att det var bäst att testa... Gah en hel månad kvar till göra bebisförsök då ju.. *otålig*
    Det var märkligt, men ju mer man läser om det där desto mer märker man att det finns "normala" avvikelser hela tiden. Men visst är din ÄL mer än en vecka försenad. Kanske kommer mensen tidigare för att kompensera, så att du ändå har 28-dagarscykel? Håll oss informerade!

Själv trodde jag att jag hade ÄL i tisdags (kändes så) men jag fick aldrig någon LH-stegring så det kanske var falsklarm *suck* Det innebär att jag fortfarande inte vet om jag faktiskt är fertil eller om äggstockarna vilar efter grav och amning. Min teori är dock att den här ÄL kom av sig pga att jag började helamma i lördags när Manne blev sjuk. Det var riktigt dålig timing men jag får ju liksom prioritera att ta hand om det barn som jag redan har
  • Fröken Småland
    Vipera skrev 2009-03-20 08:39:47 följande:
    Om jag nu som karl får ha insikt vet jag inte... Men vad tusan, har jag livligt diskuterat menskopp med svärmor så kan jag väl ha åsikter nu med.Visst är det så att även om allt är ok så kan någon ÄL utebli ibland helt naturligt? Så har ekorren förklarat iaf, att det inte alltid blir bara. Besviken och lätt att bli oroad men det behöver nog alls inte vara något märkligt. Man läser så mycket att man inte vet vad man skall tro ibland, rosenrot använder ju vissa för att stabilisera sin cykel.
    Vipera, det döljer sig ju en riktig kvinna där under transa-masken

Visst har du rätt i att ÄL kan hoppa över, ungefär två gånger per år är normalt och det är ju inget som man märker om man inte är test-fascist som jag. Problemet för mig är att jag ammar och är rädd att min ÄL inte kommit igång alls sedan jag fick barn. Och det är ju rejält bekymmersamt eftersom jag hemskt gärna vill ha ett till, allra helst utan att behöva sluta amma riktigt ännu.

Varför kan man inte bara köpa dem på Postorder?
  • Fröken Småland

Ja, och så glömde jag att säga att jag var hos gyn nyligen som såg att det (i teorin) var ÄL på gång inom en vecka. Men som sagt; ingen LH-stegring

• Fröken Småland
    Nifelheim skrev 2009-03-20 08:54:40 följande:
    Aaaah. Jag använde sån innan Elric, sen försökte jag med samma ett tag efter men ehum.. den passade ingen vidare och jag beställde aldrig någon ny Nu tänker jag inte ha fler mensar på 10 månader snart så jag får beställa ny efter nästa barn *optimistisk* Haha seriöst så ja, jag gillar den skarpt. lite krångligt i början, men när man fått in snitsen är den guld värd.
    OK, då samköper vi när vi fått våra bebisar om tio månader
  • Fröken Småland
    Asereht skrev 2009-03-20 09:09:07 följande:
    Ja så klart. Jag testar allt sånt där. Jag har menskopp och det funkar bra. Jag gilalr den. Eftersom jag har lite trubbel med slemhinnorna och får typ svamp så fort jag använder vanliga bindor så passar det mig utmärkt. Det kan vara lite mekkigt innan man får in snitsen men när man väl fått det så funkar det superbra. Jag tänkte jag skulle komplettera med lite tygbindor också för sista dagarna då jag blöder så lite att det mest behövs ett lager som ifall att.
    Så klart... Jag funderar seriöst på att prova, har varit lockad länge. Tygbindor har jag redan *gillar*. Var köper man fler billigast tror du?
  • Fröken Småland
    Kavat skrev 2009-03-20 09:53:59 följande:
    Hm, ja, jag har ofta dubbla ägglossningar nu för tiden, men är rätt säker på att det är två ägg, en från varje äggstock, som släpps. Så blir det fler barn här så blir det tvillingar.
    JA! Då kan du föda ett till mig och ett till Nif! *smider planer*
  • Fröken Småland
    Kavat skrev 2009-03-20 09:51:48 följande:
    Det är det bästa som någonsin har uppfunnits till kvinnan!Jag skojar inte. Jag har rätt riklig mens och får ha dubbelt, alltså ob och binda för att vara säkert flera dagar. Köpte min efter barnen och ja, jag fattar inte varför jag inte hört om dem tidigare. Helt sjukt smidigt, billigt i längden, bra för miljön, jag slipper springa på toa varje timma, ja, som sagt det är den bästa investering jag någonsin gjort till mig själv!
    *Bestämmer mig för att köpa en sån*

Har du/ni koll på om det är något fabrikat som är att föredra?
  • Fröken Småland
    Asereht skrev 2009-03-20 10:11:43 följande:
    Det finns ett par olika sen bygger det på om du fött barn eller inte. Sen finns det olika material som silicon eller naturgummi. Här kan du läsa lite: www.menskopp.nu/
    Tackar!
  • Fröken Småland
    Asereht skrev 2009-03-20 10:26:39 följande:
    Om jag skulle sätta ett fast pris på den gröna po.p jackan. Vad vore rimligt då? Begagnad, fint skick, namnad, inga fläckar eller skador. Vad tycker ni? Strl 86 var det.
    349 Folk verkar tokiga efter Pop-kläder. Jag hade nog gett max 249:-, men jag är snål. Så 349:- eller 299:- röstar jag på.
Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6