Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6

Lokatt skrev 2009-02-09 19:12:41 följande:
    Låter som oss och vagn till mellan då. De är ju lika gamla Vi kommer ha kvar möjligheten till vagn ett tag till för han, även om han går mycket. Och som du säger är det ibland en trafikfråga oxå.
    Samma här, vi kommer att ha kvar EW:n över sommaren iaf och sittyn blir nog en slit och slängare för gott. Jag tror jag kommer hålla kvar EW:n också för det är svårt för mig att helt lägga ned....
    ♥ Grabbarna Bus och Syrrans Mamma ♥    Svamlar och pysslar på stickig.blogspot.com
  • Asereht

Storbus sitter och surfar på Bolibompa och plötsligt blir det jordens uppståndelse. Minibusen skriker att han vill titta på "fånet shåån". *asg*

♥ Grabbarna Bus och Syrrans Mamma ♥    Svamlar och pysslar på stickig.blogspot.com
  • Asereht
    Lokatt skrev 2009-02-09 19:24:38 följande:
    hahaha Det där fåret är lika mycket för de vuxna tror jag Min man brukar sitta klistrad
    jag älskar Fåret Shaun, hur kul som helst. Ibland drar barnen och jag sitter kvar och tittar. De flesta barnprogram skyr jag som pesten men det finns några jag gillar och ett par jag står ut med. Fåret gillar jag som sagt.
  • Asereht
    mamma2003 skrev 2009-02-09 21:19:31 följande:
    Nu har jag parkerat mig i sängen med mina två älsklingar; Manne och laptopen Idag kom en komplett box med 32 avsnitt av "Mordkommissionen", minns ni den danska serien som gick på TV4? Både jag och min man älskar den så det är med stor förtjusning som vi ikväll kollat på första avsnittet och vet att vi har 31 avsnitt kvar .
    Den var bra, den fäljde vi slaviskt här hemma.
  • Asereht

Mors tjejer! Idag är jag så där lite lagom uttråkad. Har saker att göra som är mindre kul. Är i behov av en liten sockstickarpaus så jag funderar på att släpa fram symaskinen när jag hämtat grabbsen. Har lite små idéer och en del byxor som jag ska sy mudd på eller laga. Tänkte vara så otroligt opedagogisk att jag ska erbjuda grabbarna en filmeftermiddag. De lär ändå vara trötta och griniga när de kommer hem så stilla aktivitet gör inte ont om man säger så (varken för deras eller min del).

Jag vill göra nåt kul, leta upp en kul vagn eller liknande att köpa. Saknar sånt.

• Asereht
    Nifelheim skrev 2009-02-10 09:27:59 följande:
    Lokatt: GRYMT snygg åkpåse. Jag vill också sy en liknande. Sugen på att hitta ngt riktigt mysigt lurvtyg att ha inuti. Mamma2003: Japps. Den är så tjusig så. Mitt enda bekymmer var att den var tungsvängd, men såg nu i morse att det var ruskigt dåligt med luft i bakhjulen så det blir säkert bättre med lite mer luft. Elric har packat den full med dockor flera gånger och själv sitter han helst i (ja i) varukorgen. Där bakre barnet ska ha fötterna alltså. Inte så hälsosamt för varukorgen kan jag tänka mig. Ska försöka våga mig på att skära i fårskinnet nu, men det känns lite läskigt när jag inte har ngn passande dyna att skära efter. *larvig*
    Ah, är det P&T. Kul. Tipsar om enkla ting att skydda med som en liten dörrmatta (finns billiga på tex Rusta) i varukorgen som är lätt att ta ur och göra ren. Sy ett enkelt överdrag till fotstödet i galon, det lönar sig och är inte så himla knapigt som det verkar. Jag saknar P&T.

Förresten kan man uppleva P&T som lite tungstyrd till en början om man tex kört UJ innan. Den har så annorlunda tyngdpunkt mot andra vagnar. Men man vänjer sig snabbt. Jag älskar att den är så smal och smidig. Ibland ångrar jag att jag gjorde mig av med den, men jag ville få en sista chans att testa något nytt. *s*
  • Asereht

Nedrans vad jag hatar isiga vägar och vägkanter! Vi har en ganska brant backe upp/ner från vårt hus (vår mark alltså). Så fort det töar lite och sen fryser på så blir det blankis i backen. Inte kul att gå med vagn och barn där inte. Försöker så gott det går att gå på kanten men det är liksom en hög kant med sluttning på andra sidan. Med andra ord svårt att gå där. Jag höll på att välta vagnen tre ggr under vägen upp. Skitläskigt! Inte pga vagnen i sig alltså utan pga att jag får dåligt fäste och drar den snett. Spelade ingen roll vilket håll man drog den åt heller. *rys* Is är verkligen mitt stora hatobjekt! Jag säger bara töa töa töa och det ordentligt!

Ja, ja nu är jag iaf hemma med en hög ruskigt trötta och gnälliga barn. Mellankillen fick ett arg anfall på busshållsplatsen (sånt önskar man sig ju varje dag - not). Det kom nämligen en katt och hälsade sen sprang den över vägen igen innan han hunnit klappa den. Han ville följa efter katten. Jag hatar sånt! *muttrar surt* Men, men det mesta löser sig. SOm tur var så behövde vi inte vänta allt för länge på bussen. till skillnad från stadsbussar så är det här med tidtabellen bara en riktlinje inte en fast tid här på landet. Det kan skilja en fem tio minuter eller tom mer om man har otur och det är riktigt halt eller om en flock hjortar/vildsvin/en älg fått för sig att ta en tur på vägen. Ibland får man alltså vänta länge, tur jag har god marginal när dom ska hämtas/lämnas.

• Asereht
    Lokatt skrev 2009-02-10 18:15:45 följande:
    hahha, lite, ja det är ju ett understatmet Men ta en som är över två år, så ligger den hellst under ett täcke och slappar Hur är det med Zack? Javisst kommer det se gosigt ut brevid vår grandis, en på 4,5kg och en på 55
    *ha ha* När jag var tonåring var det en tjej i grannskapet som hade två GD:s och sen en liten chiuaua! Dessutom var tjejen (då i 30 års åldern) typ en och femtio lång. Det såg rätt så störigt ut när hon gick med sina voffar.

Min dotter har önskat sig en kinesisk nakenhund hela sin uppväxt. Fast det har gått över nu, nu siktar hon på en nakenkatt istället (sphynx). Fattar inte varför det ska vara naket...
    Fast en kompis till mig hade en sån där nakenkatt och jösses vad supermysig den var att ta i. Helt hårlös är de inte men de har liksom bara små små fjun. Känns som sammet att ta i. Men fula är dom.
  • Asereht

Jag är trött, ruggigt trött. Förstår inte vad det är med mig. Totalt orkeslös är jag och inte är jag speciellt sugen på att göra nåt heller. *Zzzz*

Igår sydde jag ett par jeans till mellanbusen av syrrans kasserade stretchjeans. Blev riktigt bra faktiskt men jag var lite seg på slutet och gjorde några knäppmissar så jag fick sprätta och göra om. Surt men det är ju klart snyggare när det blir rätt.

Han har dem på sig idag men jag ska försöka få honom att ställa upp på bild när han kommer hem från dagis.

Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6