Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6

Kavat skrev 2009-01-26 16:12:29 följande:
    Behöver han ha 3 olika windstoppers? Åhhh, jag älskar den bruna han har nu, men den är för liten till våren. Men han har syrrans fina turkosa att ärva. Och ytterligare en. Hrm. Försöker övertala mig själv att vi inte ska ha några mer oavsett färg utan istället sälja de vi har för många. Åhhh, brun...För övrigt så går brunt ALLTID bra på T! Sälj fort innan jag ångrar mig.
    Tja, annars kanske det finns någon i lämplig strl att byta med.
    ♥ Grabbarna Bus och Syrrans Mamma ♥    Svamlar och pysslar på stickig.blogspot.com
  • Asereht
    Lindadjo skrev 2009-01-26 15:57:52 följande:
    Tänk den med nysydd klädsel i något snyggt retrotyg.... *drömmer*
    Blundar, håller för öronen och skriker. JAG VILL OCKSÅ HA EN SNYGG SULKY! Det är nästan så jag ångrar kimiförsäljningen, meeeen jag har inte ork med en stor omklädning heller. Får nöja mig med sulkyhärket vi har och piffa till den. *s*
    ♥ Grabbarna Bus och Syrrans Mamma ♥    Svamlar och pysslar på stickig.blogspot.com
  • Asereht
    Lindadjo skrev 2009-01-26 16:39:21 följande:
    Om en vecka ska vi till vårat nya hus och hälsa på Längtar, för jag kommer knappt ihåg hur det såg ut där. Ska ta med kameran och fråga om det är ok att fota lite då. Och det ska bli kul att träffa paret som bor där nu oxå.
    Jag är lite avis, det är kul att flytta. När man väl kommit in med alla grejor alltså. Jag gilalr att hålla på att ställa upp grejor och organisera.
  • Asereht
    Charlien skrev 2009-01-26 16:56:46 följande:
    Hej igen, det är hon som vill ha en bt jogger från i går kväll-- Borde jag skippa att köpa den? Är den verkligen inte liiite bättre än Crescent compakt?? Klart jag borde köpa nåt bättre, men budgeten ni vet.. Detta är en 08:a i superskick och jag får ge 1200 för den.. Köpa/inte köpa?Blev så osäker när alla var så negativa här i går!
    Personligen skulle jag inte köpa den även om den är billig om jag inte verkligen tycker det är en toppenvagn förstås.

Personligen skulle själv inte köpa en BT då jag tycker att den är onödigt bred och inte min stil. Men jag skulle inte köpa en Cresent helle för de är tunga (och stora). Neggig jag var då men så tycker jag.
  • Asereht
    Charlien skrev 2009-01-26 17:03:37 följande:
    Svar på #1632Aha, så det är "bara" bred o klumpig som ni tycker är "fel"? Jag är fd Brio sing-ägare, så jag tycker att allt mindre än den (typ 70 cm!!!) är smidigt!Jag behöver inte ha en så smidig vagn eftersom den inte åker bil så ofta utan mest går till o från affär o dagis. Det är själva svängbart hjul jag e ute efter i bt verkade vara billigaste lösningen. PS. Ingen normal människa kan vara nöjd med Crescenten. Nån som har testat? Motsvarar att köra ett barn i vagnen o ett stort barn på forstödet till en scooter, så har no en hyfs bild! DS
    Ja det är bred och klumpig som stör mig öht i vagnssammanhang. *s*

Men om du har utforskat bt:n och verkligen gillar den så ska du ju köra på en sån. Vi är ju lite skadade och ju fler vagnar man testat ju större krav får man. Allvarligt alltså, man letar mindre och smidigare, bättre lösningar och så vidare i oändlighet när man väl kommer igång. Jag har hittat en bra, smidig och sjysst vagn som jga trivs utmärkt med. Enda problemet nu är att barnet ifråga sällan åker. *s* Men skulle jag få bebis skulle jag förmodligen skaffa en liggdel. Sen en vändbar vagn att komplettera med då förstås men jag är nog obotlig. *ha ha*
  • Asereht
    Charlien skrev 2009-01-26 17:37:09 följande:
    Svar på #1637En UJ då gissar jag?!
    Nope, jag kör Easy Walker Sky och Sitty.
  • Asereht
    Ekorrfamiljen skrev 2009-01-26 22:51:29 följande:
    Ursäkta MIN barnsliga kvällshumor då, men den här är så cool:
    ">

" target="_blank">

Den är bäst! F*n vad jag garvade när jag såg den första gången.
  • Asereht

Men guuu ASG!

">

Fasen, jag har inte tid med sånt här men nu fastnade jag med blooperserna (jäkla ord)!

• Asereht

Mamma2003, tackar för hjulen! Maken hämtade dem igår. Idag ska vi testa dem, minibusen ser fram emot att köra vagnen hem (det är ratt på).

• Asereht
    Lokatt skrev 2009-01-27 10:43:26 följande:
    Imorgon ska jag ta min mellan och låta han få lite egentid! Hans favvo sak i hela världen är tåg! Så vi tar tåget till karlstad har jag kommit på. Klurar vad jag ska ta för vagn, han är ju stor nog att vilja gå delvis själv, men han skulle inte orka en hel tur så. p&t blir ju onödigt stor på tåget, zappen har inget viloläge och sittyn är jobbig att köra   zapp antagligen.Snart ska jag till tandläkaren, om en halvtimme ska jag vara där.
    Tycker du också att sittyn är jobbig att köra. Jag tycker att den är skitjobbig. Men jag sliter hellre den upp och ned på bussen än Easyn, speciellt om man måste lämna vagnen på dagis vilket jag kan bli tvungen när jag lämnar.
Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6