Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6

Nu har jag satt på den "nya" hjulen på sittyn så nu är den körbar igen. Men jag ska nog köpa nya slangar ändå för den är skönare att köra med lufthjulen fast å andra sidan tycker jag inte att sittyn har någon direkt körkonfort. Men som skräpvagn duger den. Undrar om jag inte behöver en ny klädsel ändå, den är rätt så skabbig. Fast å andra sidan kan en dyna/överdrag göra under. Har en vansinnigt solblekt sufflett också som jag kan piffa upp den med om jag vill. *s*

Förresten om någon vill ha en sitty (brio) ratt så hojta till. Bortskänkes mot porto. Begagnad alltså och en liten plastbricka där det står brio är borta. I övrigt helt komplett skick. Ej annons alltså utan totalt bortskänkes om någon här vill ha.

♥ Grabbarna Bus och Syrrans Mamma ♥    Svamlar och pysslar på stickig.blogspot.com
  • Asereht

Insåg ett stoooort minus med sittyn idag förutom att den är gamma, sliten och lite skev (uppenbarligen, märktes ite med lufthjulen). När jag sätter på de punkteringsfria däcken så funkar inte bromsen! Vi har kuggbroms och uppenbarligen så är de här hjulen tänkta för utanpåliggande broms eller liknande.

Men det funkar i övrigt, det är bara till att hålla ett stadigt tag i vagnen på bussen.

♥ Grabbarna Bus och Syrrans Mamma ♥    Svamlar och pysslar på stickig.blogspot.com
  • Asereht
    Kavat skrev 2009-01-27 13:37:33 följande:
    www.aftonbladet.se/nyheter/article4272584.abAngående FK..
    De sade något på nyheterna om en jo anmälning (fick jag det där rätt nu tro?). Hur som helst var högre uppsatta inte helt nöjda med fk:s resultat och antalet anmälningar om felaktiga beslut, skadestånd, överklagande osv ahr markant ökat. *förvånad-not*

Själv fick jag vänta 10 veckor på vab pengar (från dess att vi hade anmält och skickat in alla papper). Jag är inte så impad av fk...ju mindre jag måste ha att göra med dem desto bättre. Samma sak med af och a-kassan. men nöden har ingen lag. *suck*
  • Asereht
    Lokatt skrev 2009-01-27 14:46:13 följande:
    Asereht; jag är intresserad av din ratt! Den måste väll funka på mitt sitty chassi, det har ett hål igenom där fram såg jag.
    Då bör den funka, ska kolla vad det kostar att skicka den. Kan inte vara så dyrt.
  • Asereht
    Lokatt skrev 2009-01-27 14:42:33 följande:
    ja, martin timells reaktion är rolig, men jag är så torr att jag tycker det är rätt åt killen, ringa och terra sin tjejkompis
    Jag tycker den är underbar, vad kan man säga...synden straffar sig själv!

Jag har tjuvringt till många killar i mina dar, tror inte det är någon skillnad på killar och tjejer där. Det handlar ju om bus liksom. Är det ren terrning så brukar det vara andra saker.
  • Asereht

Morrn, är solo med grabbsen hemma så jag har inte så mkt tillfälle att sitta här och hänga. Försöker få bort en massa tvätt också. Ena dagen tvätta, andra dagen sortera och vika. Det senare är ju det som tar tid. Tvätt för sex pers tenderar att bli rediga höger. *sucka*

Nu ska jag röja lite i köket, kikar in igen lite senare. Ska också passa på att kolla på Medium som jag spelade in igår medan grabbsen är sysselsatta med annat.

• Asereht
    Teresia78 skrev 2009-01-27 17:01:12 följande:
    *S* låter bra det
    Jag har en vagnslista...*rodna*

http://www.familjeliv.se/hem/asereht/galleri.php?cur_album=Vagnparken

I dagsläget har vi bara Easy Walkern och en gammal Brio Sitty. *snyft*
    Kavat skrev 2009-01-27 19:48:09 följande:
    Jag säger babe till min man, kan jag inte säga det då?
    Jag brukar också säga babe till min. *s* Babe=snygging (tex).
  • Asereht
    Lokatt skrev 2009-01-29 10:15:02 följande:
    jag kännerigen med tvätten, håller på själv här idag. Tvätten är ett eget litet kretslopp hemma hos oss. 5 pers, klädtokig mamma och hund som gärna lortar ner oss Och jag hatar hatar vår värdelösa tvättstuga!!
    Vi har ingen tvättstuga! Fatta vad översvämmat vårt badrum är för jämnan, tur vi har ett stort sånt annars hade jag "flyttat hemifrån"!
Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6