Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6

Kavat skrev 2009-01-26 14:13:45 följande:
    Fast du kanske borde köpa en?
    Jojo, viljan och verkligheten går int ehand i hand där tyvärr. *suck* Får vänta på nästa barn...och som det ser ut nu så lär det inget bli. Maken är inne i en negativ period. men jag har en plan. Fast å andra sidan så har vi inget skydd så han får liksom skylla sig själv om något händer. Tar inte bort nåt här inte!
    ♥ Grabbarna Bus och Syrrans Mamma ♥    Svamlar och pysslar på stickig.blogspot.com
  • Asereht
    Kavat skrev 2009-01-26 14:22:35 följande:
    Hihi! Ja, det låter ju som om det inte är helt omöjligt. *fniss*Här är han stenhård, HAHAHA! Nu garvar jag ihjäl mig åt mig själv. Men ja, det jag syftar på är att det inte kommer bli några missar här på många år.
    Min mjuknar i perioder men för tillfället är det "no way". *surar* Det funkar inte ens med att jag lovar att bara köpa en vagn. Jag gissar att han inte tror mig.
    ♥ Grabbarna Bus och Syrrans Mamma ♥    Svamlar och pysslar på stickig.blogspot.com
  • Asereht
    Lindadjo skrev 2009-01-26 14:31:26 följande:
    Min karl är inne i en sån där kanske-det-skulle-vara-roligt-med-en-till-OM-n ågra-år period. Jag skulle själv kunna tänka mig en till, men absolut inte nu. Jag skulle aldrig orka med 3 småbarn själv, så är det bara. Jag hyllar alla som orkar, men jag saknar min sambo, och jag saknar att vi aldrig kan göra nånting tillsammans, bara han och jag. Men det ser lite ut som vi kanske kommer få en barnvakt när vi flyttar till nya huset Jag hoppas det!!! En av tjejerna jag jobbat med ska flytta till samma område precis samma tid. Och hon sa att hon gärna ställer upp som barnvakt. Och hon är 21 år så då kanske jag vågar låta henne ta hand om mina sovande barn någon kväll så jag och sambon kan gå ut och äta eller gå på Bio Det finns hopp för framtiden
    Nice, jag skulle inte tacka nej till en barnvakt i närheten! Här försöker vi leja mormor när tillfälle ges. Numer så kan hon tom natta minsting utan trubbel iom att ammningen är avslutad och så är de alla trygga med henne. Maken och jag planerar en weekend inom de närmaste två månaderna (om det itne lbir mer trubbel med ekonomin förstås).

Just för tillfället känner jag mig för det mesta rätt så nöjd som det är. Grabbsen är så pass stora så man börjar få lite egentid i små doser. De sysselsätter sig själva och varandra så att man inte alltid måste vara med mitt i leken. Det vet jag inte om jag skulle vilja ta ett steg tillbaks ifrån just nu. Ja, ja skulle det bli en till lär det inte bli i år iaf. *s*
  • Asereht
    Lindadjo skrev 2009-01-26 15:15:20 följande:
    Undra om det är läge att lägga ut windstopperjacka på T nu? Vad tror ni? Jag köpte en som jag älskade på Pop för ett år sen (du vet K kavat, den blå med massa grejs på, kameler och hus och sånt... wonderbaaar), men tror ni Daniel gillade den? Nope Och här om dagen ringde en kompis och sa att hon var på pop-rean och undrade om jag ville ha nånting, så trots mitt strikta köpförbud köpte jag en tråk-svart ws till honom Men försvarar mitt inköp, med att jag har 2 stycken ws att sälja på T. Men nu tillbaka till frågan. När är det bäst att lägga ut tror ni?
    på tal om ws, jag lyckades köpa dubbla till minibusen vilket resulterade i att vi använde den röda (jag gillar turkost och rött) och den helt nya bruna blev liggande i garderoben oanvänd. Så jag undrar typ samma sak, får man inget för dem nu? Borde man vänta till runt mars?
  • Asereht
    Kavat skrev 2009-01-26 15:26:42 följande:
    BRUN!?
    Yes, brun oanvänd med lapp kvar...det baara blev så. Tänkte använda den men den röda var ju så fin till den turkosa jackan så....
  • Asereht
    Kavat skrev 2009-01-26 15:29:08 följande:
    Vilken stl?
    Tror det är strl 86 på den, jo det måste det vara för annars skulle han kunna ha den nu. *s*
  • Asereht
    Nifelheim skrev 2009-01-26 15:38:52 följande:
    Här är den Lindadjo. Fick en rutig brio klädsel också, men den var det hål i.
    Oh, den var fin!
  • Asereht
    Ekorrfamiljen skrev 2009-01-26 15:54:45 följande:
    Nif: Var det inte en 86:a och en 92:a eller missuppfattade jag nåt nu?
    Nä, lindadjos var en 110.
  • Asereht

Den mönstrade alltså, den bruna var en 92:a (lindadjos) och en 86:a (min).

jag är lite virrig av mig. *s*

Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6