Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6
Synd...
Men du får en fin brun Cameleon att trösta dig med ![]()
Synd...
Men du får en fin brun Cameleon att trösta dig med ![]()
Jaha, då är man hemma igen efter inskolning dag 2. Det går bra, men vi har inte kommit någon vart eller vad man skall säga. Ett barn är sjukt och ett börjar nästa vecka så det är bara två barn i varje grupp och det gör att barnen mest hänger med oss vuxna där vi sitter och samtalar med fröknarna
Men ingen är gladare än jag över att vi skyndar långsamt.
Men... jag är tvärilsk på personalen på Majas dagis. De har spikat tiderna 8-13 för alla 15-timmarsbarn. Jag var väldigt missnöjd redan i höstas med de tiderna men ville ändå vara schysst och gilla läget, eftersom det tydligen funkade bra för barnen och verksamheten. Följaktligen tvingas jag nu att välja samma tider till Manne men då kommer vi mitt i frukosten (de börjar 7.45) och Manne skall hämtas mitt i vilan
.
Jag frågade om dispens (9-14 hade varit perfekt) på Majas dagis igår men fick nej på det idag. De tyckte att Mannes dagis skulle ändra sina tider
för 6 (snart 8) barn istället för att de ändrar tid för ett barn.
Jag skall ringa administrativa chefen och fråga vad som gäller.
Nu har jag ringt administrativa chefen. Hon skall gå till dagis och kolla deras version. Det inger litet hopp i alla fall men det innebär också att personalen på dagis tycker att jag är en subba. Trist framför allt om det går ut över Maja. Tur att hon börjar skolan till hösten
Nifelheim: Hur har det gått med bebisen????? Har du fått något VUL?