Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6

Synd...

Men du får en fin brun Cameleon att trösta dig med

• Fröken Småland
    zasata skrev 2009-01-12 19:49:11 följande:
    jag har försökt allt, välling i 2 omgångar, mozart for kids, läsa, natta djuren bredvid, lägga mig och sitta bredvid sängen. gå runt i med henne i famnen. men hon skriker bara och skall ut ur sitt rum. Inget jag gör funkar.
    Hur har det gått? Prova att ta en sväng i vagnen när det blir så där, för att bryta en dålig ovana.
  • Fröken Småland
    zasata skrev 2009-01-12 20:57:06 följande:
    tror hon sover nu. efter 1½timmes bråkande.Funkar inte med vagnen heller tyvärr så ofta. Även om hon skulle somna i den så regnar det ute mycket så måste ha regnskydd. vilket hon sliter av fasten man sätter fast den, så då måste man ge mariekex så hon sitter still. då somanr hon inte. sen bor vi på 3dje vån. så få upp hennes sovandes går inte bra då hon vaknar av minsta lilla. men annars så..
    Köra inomhus över tröskel?
  • Fröken Småland

Jaha, då är man hemma igen efter inskolning dag 2. Det går bra, men vi har inte kommit någon vart eller vad man skall säga. Ett barn är sjukt och ett börjar nästa vecka så det är bara två barn i varje grupp och det gör att barnen mest hänger med oss vuxna där vi sitter och samtalar med fröknarna Fundersam Men ingen är gladare än jag över att vi skyndar långsamt.

Men... jag är tvärilsk på personalen på Majas dagis. De har spikat tiderna 8-13 för alla 15-timmarsbarn. Jag var väldigt missnöjd redan i höstas med de tiderna men ville ändå vara schysst och gilla läget, eftersom det tydligen funkade bra för barnen och verksamheten. Följaktligen tvingas jag nu att välja samma tider till Manne men då kommer vi mitt i frukosten (de börjar 7.45) och Manne skall hämtas mitt i vilan .

Jag frågade om dispens (9-14 hade varit perfekt) på Majas dagis igår men fick nej på det idag. De tyckte att Mannes dagis skulle ändra sina tider för 6 (snart 8) barn istället för att de ändrar tid för ett barn.

Jag skall ringa administrativa chefen och fråga vad som gäller.

• Fröken Småland

Nu har jag ringt administrativa chefen. Hon skall gå till dagis och kolla deras version. Det inger litet hopp i alla fall men det innebär också att personalen på dagis tycker att jag är en subba. Trist framför allt om det går ut över Maja. Tur att hon börjar skolan till hösten

• Fröken Småland
    Nifelheim skrev 2009-01-13 14:39:24 följande:
    Ingen tid ännu. Igår ringde de upp när jag var på inskolningen och där hade jag ingen mottagning så jag hörde inte ett ord. Idag ska de ringa upp vid 15.
    Berätta sen!
  • Fröken Småland
    Nifelheim skrev 2009-01-13 15:13:02 följande:
    Ja hursomhelst så har MVC ringt nu, men inte fick jag någon tid inte. Skulle ringa direkt upp till kvinnokliniken isf och de hade inte tid att ens prata med mig idag. Suck suck suck. Nya tag i morgon. Dumt att allas jäkla telefontider är precis under inskolningstiden bara.
  • Fröken Småland
    Nifelheim skrev 2009-01-13 16:16:53 följande:
    Aha på så vis.. nåja ska ringa till de i morgon och se om man kan få en planerad tid först och främst. Är väl inte akut egentligen, så känns dumt att ta upp deras akuttider
    Klart att det är akut! Vad skulle vara mer akut menar du?
Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6