Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6

zasata skrev 2009-03-20 07:40:50 följande:
    jag ser inte på kortet, har förvisso glasögonen på mig nu, men kan du förstora det?folk som väntar tvillingar tror inte jag blir stora, ett par vänner till Tobias fick tvillingar vi var där när dom var ca1½ vecka, och mamman syntes inte att hon varit gravid, var jätte smal och hot.
    Mina båda vänninnor som fått tvillingar har varit stora som hus. Speciellt på slutet. Den ena såg ut som hon skulle välta framåt vilken sekund som helst!
    ♥ Grabbarna Bus och Syrrans Mamma ♥    Svamlar och pysslar på stickig.blogspot.com
  • Asereht
    Nifelheim skrev 2009-03-20 08:48:54 följande:
    Känns märkligt, men å andra sidan var förra mensen första mensen efter missfallet så man ska väl kanske inte förvänta sig att allt är som "vanligt" direkt. jag började tro att jag inte skulle få ngn ÄL alls den här månaden, men det fick jag ju tydligen. Hoppas jag får mens snart så det blir aprilägglossning snart *fniss* Klart du får ha insikt oavsett vilket kön du har Jo min kille hade läst sig till att snittkvinnan har ägglossning 10 ggr per år så det normala verkar vara att den hoppar över ngn gång ibland. Hade faktiskt tänkt testa med rosenrot nu efter mens, minns att jag blev mkt piggare av det sist jag åt det och kan det ha ngn positiv inverkan på göra bebis verkstan så är ju det bara ett plus i kanten.
    Du får inte ont i skallen när du käkar rosenrot? Jag har testat rosenrot ett tag och jag hade ont i huvudet hela tiden. Slutade ta den ett tag och hade inte ont. Vet inte än om det är relaterat. Ska testa igen men får jag ont i skallen igen så tror jag att jag skippar dem.
    ♥ Grabbarna Bus och Syrrans Mamma ♥    Svamlar och pysslar på stickig.blogspot.com
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2009-03-20 08:51:06 följande:
    Förresten så dök ett intressant ämne upp nu; menskopp. Någon som har erfarenhet/åsikter om det?
    Ja så klart. Jag testar allt sånt där. Jag har menskopp och det funkar bra. Jag gilalr den. Eftersom jag har lite trubbel med slemhinnorna och får typ svamp så fort jag använder vanliga bindor så passar det mig utmärkt. Det kan vara lite mekkigt innan man får in snitsen men när man väl fått det så funkar det superbra. Jag tänkte jag skulle komplettera med lite tygbindor också för sista dagarna då jag blöder så lite att det mest behövs ett lager som ifall att.
  • Asereht
    Nifelheim skrev 2009-03-20 09:22:17 följande:
    Nej jag fick inte det, har dock hört om många som fått det av rosenrot så det är nog en relativt vanlig biverkning
    Okej, då är det alltså sannolikt att huvudvärken kan ha hört ihop med roten. För jag hade ont i huvudet i en hel vecka i sträck. Jag får lätt ont i huvudet men det där var lite ovanligt. Får testa igen sen coh se om det ger samma effekt. 
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2009-03-20 10:05:58 följande:
    *Bestämmer mig för att köpa en sån*Har du/ni koll på om det är något fabrikat som är att föredra?
    Det finns ett par olika sen bygger det på om du fött barn eller inte. Sen finns det olika material som silicon eller naturgummi. Här kan du läsa lite: http://www.menskopp.nu/
  • Asereht
    Kavat skrev 2009-03-20 10:12:39 följande:
    Sen har min mormor fött tvåäggstvillingar och benägenheten att släppa två ägg är ärftligt. Jo, föresten, jag fick reda på att jag troligtvis har en ca 40årig kusin till igår. De vill DNA-testa, men vet inte hur det blir. Pappan, dvs min morbror finns dessvärre inte längre i livet och hon (den "nya" kusinen) är tydligen jätte lik min morbrors andra dotter. Tänk vad hemligheter det finns i vissa släkter.
    Jodu, när min svåger begravde sin pappa fick han plötsligt fem nya vuxna syskon.
  • Asereht
    Kavat skrev 2009-03-20 10:19:29 följande:
    Hm, min heter *tänk* Diva.Har för mig jag köpte min här: www.menskopp.se
    Samma sida.

Min kanske också heter diva, det var ju länge sen. Men strl stämmer.
  • Asereht
    zasata skrev 2009-03-20 10:23:46 följande:
    oj. fem??hur vet man villken kopp som är bäst då?
    Det vet man inte, man får forska lite och läsa råd och recentioner och sen köra på den man tror på.
  • Asereht

Om jag skulle sätta ett fast pris på den gröna po.p jackan. Vad vore rimligt då? Begagnad, fint skick, namnad, inga fläckar eller skador. Vad tycker ni? Strl 86 var det.

Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6