Kavat skrev 2009-03-20 19:44:29 följande:
Tittar in och säger hej. Har varit på vift hela dagen och är totalt slut. Har handlat en fin cerise jacka till dottern (samma som på trollungar som Asereht tipsade om)! Enda problemet är att jag vill ha en likadan själv! Vi var även på lekparken i stan och sen var vi hos min pappas kusin som har celiaki och fikade och fick låna hennes recept. Fick även en liten historaberättelse med foto om min pappas farmor som var jätte intressant! Hon har 5 eller om det är 6 barn med olika fäder, men var högt aktad i trakten, supersnygg och en superduktig sömmerska bl.a. Släkten tror sig ha listat ut 2-3 fäder, men resten är okända. Så min farfar visste alltså aldrig vem hans pappa var och det var väldigt hysh-hysh om sådant på den tiden.
Kul med jackan! Våra set har kommit men jag kan inte hämta ut förren på söndag (om jag har tur). Jag är så nyfiken på dem men om du köpte en sån jacka så tror jag nog att jag blir nöjd.
Intressant det där med din pappas farmor. Här har vi en massa hysch hysch som jag tyvärr inte fick helt utrett förren alla som visste var borta. Både min farfar och min far är ju borta. Även farfars syskon. Det jag vet är att min farfars ena bror var inblandad i ett mystiskt dödsfall. En dödsskjutning på deras gård. Jag har lyckats få fram så mkt som att farfars brors fru var involverad med mannen som dog så jag gissar på svartsjukedrama. Däremot blev det hela aldrig upprett.
Min pappas farmor hade barn innan min farfars far gifte sig med henne och genom släktforskning har vi lyckats få fram att min farfars ena syster har en dotter! Ingen ahr någonsin nämnt denna dotter och enligt kyrkböcker och så vidare finns inga noteringar om att denna flicka gått bort. Mer än så vet vi inte.
Min egen farmor lämnade farfar med min pappa när pappa var fyra år. hon kom aldrig tillbaks och hade ingen som helst kontakt med min farfar eller far. Hennes syster däremot brevväxlade med farfar ända till hans död. Min farmor skickade en krans och kom på min pappas begravning. Detta fick jag veta efterråt. Hon ringde även och pratade med min fars sambo men hon har aldrig försök kontakta mig eller min syster. Vi fick brev från en advokat för ett drygt år sedan med uppgifter om att vi inte hade något att hämta/göra anspråk på gällande testamentet. På så sätt blev vi informerade om att hon gått bort. MIn syster skrev till henne upprepade ggr efter fars död men fick aldrig något svar. Min farmor var omgift men fick aldrig några fler barn förutom min far. Det är så jäkla skumt alltihop!
Alla familjer har sina konstighter, uppenbarligen. Men det är ju lite spännande också. *s'
Nu ska jag försöka få mina vilda schimpaner att sova. Det är higlife hrä hemma. Maken är borta till imorrn och det blir alltid lite extra hype då. Mest irriterande är jycken, han blir alltid så ruggigt skällig när någon av oss vuxna är borta. *muttrar*