• Lokatt

Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6

Välkommen till snacktråden för kreativa barnvagnsnördar!

Vi som hänger här gillar barnvagnar och pyssel. Det pysslas lika mycket med och till vagnarna som med annat.

Vi pratar barnvagnar och barnvagnstillbehör, barn kläder och pysselgrejer i massor och en varning är på sin plats att utfärda redan här: Det kan smitta!

Här pratas det även om allt och inget, om senaste pysselprojektet, annonser på blocket, saker man fyndat eller om familjen. Inget är ot så prata på! Huvudsaken är att vi har trevligt.

Detta är del 6 av tråden och nu är vi som en enda stor familj här!

• Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6
  • Fröken Småland
    Lokatt skrev 2009-03-22 20:43:18 följande:
    tipsar om att du glömt skriva storlek i nanoou auktionen, är det 86 el. 92? Vilka för övrigt var jättefina, hade jag haft mer att spendera hade jag varit spekulat
    Tackar... *rusar in på Tradera*
  • Vipera
    Kavat skrev 2009-03-23 11:04:47 följande:
    Blä, jag är snorförkyld och går det inte över så blir det ingen gastro på onsdag och i och med att jag slutat äta gluten och inte tänker börja igen så är frågan om när de kan fixa ny tid för att det ska vara idé att göra det i och med att magen läker... Så surt, jag vill ha det här överstökat nu.
    Fy vad typiskt, illa på illa liksom. Skulle ju vara skönt at få det överstökat såklart. Kramar om!
    Vill ha en dotter men ännu hellre, ett barn...
  • Kavat
    Vipera skrev 2009-03-23 12:07:32 följande:
    Fy vad typiskt, illa på illa liksom. Skulle ju vara skönt at få det överstökat såklart. Kramar om!
    Tack! Ja, det känns något surt när jag ändå fick en snabb tid för att slippa äta skiten.

Såg någon senaste avsnittet av Diagnos Okänd på TV3 (finns att se från deras hemsida) ?
    Superintressant, lät ungefär som mig fast hon var nog snäppet värre. Men dock är jag ju rätt insatt nu och då blir man istället lite irreterad på missar och otydligheter som aldrig framkom av det som visades i tv.

Men en sak som jag funderade på är att de sa att hon hade proteinbrist om man såg på hur lite protein hon åt dagligen. Men järnvärdet var helt ok enligt blodprovet. Och då funderar jag på om man kan ha brister i kroppen fast blodprovet visar bra värde?
    Visst kan man äta annat än protein för att få i sig järn, men Lokatt, du som har koll, visst hänger det väl lite ihop ändå? Kan väl tillägga att det lät som hon mestadels åt godis, glass och drack cola och soja trodde hon att hon inte tålde...
  • Kavat

Fröken Småland
    Gott att få ut lite auktioner! *hejja*

Själv så rotade jag runt i en garderoben i helgen och hittade en splirrans ny ws som jag glömt av... Dottern har jag ju redan köpt en cerise till och sonen dröjer det ju flera år innan han har växt i. Hoppas att man får ut vad jag gav när man säljer den... Färgen är lite speciell även om den är fin!

• Lokatt
    Kavat skrev 2009-03-23 11:25:48 följande:
    För att jag kan få kramper och kan sluta andas sa hon. Och det lät ju mindre kul...
    Oj! Nej, mindre kul, håller alla tummar att förkylningen snabbt drar sig tillbaka!
    Kavat skrev 2009-03-23 12:17:22 följande:
    Tack! Ja, det känns något surt när jag ändå fick en snabb tid för att slippa äta skiten. Såg någon senaste avsnittet av Diagnos Okänd på TV3 (finns att se från deras hemsida) ?Superintressant, lät ungefär som mig fast hon var nog snäppet värre. Men dock är jag ju rätt insatt nu och då blir man istället lite irreterad på missar och otydligheter som aldrig framkom av det som visades i tv. Men en sak som jag funderade på är att de sa att hon hade proteinbrist om man såg på hur lite protein hon åt dagligen. Men järnvärdet var helt ok enligt blodprovet. Och då funderar jag på om man kan ha brister i kroppen fast blodprovet visar bra värde?Visst kan man äta annat än protein för att få i sig järn, men Lokatt, du som har koll, visst hänger det väl lite ihop ändå? Kan väl tillägga att det lät som hon mestadels åt godis, glass och drack cola och soja trodde hon att hon inte tålde...
    Protein och järn hör ihop på så sätt att rött kött och blodprodukter (blodpudding, leverpastej mm) inehåller mycket järn. Dock kan man ha järnbrist utan att ha proteinbrist och tvärt om, för protein finns i många andra saker och järn finns det även rikt av i mörkgröna grönsaker, brockoli, spenat, brysselkål osv.
    Våga vägra blogga
  • Kavat

Vipera,
    har du hört något om hur Ekorren har det och hur stället hon bor på är? Hoppas att hon har det lugnt och skönt i värmen!

• Lokatt
    Kavat skrev 2009-03-23 12:21:52 följande:
    Fröken SmålandGott att få ut lite auktioner! *hejja*Själv så rotade jag runt i en garderoben i helgen och hittade en splirrans ny ws som jag glömt av... Dottern har jag ju redan köpt en cerise till och sonen dröjer det ju flera år innan han har växt i. Hoppas att man får ut vad jag gav när man säljer den... Färgen är lite speciell även om den är fin!
    haha du hittade en?! Färg och storlek då?
    Våga vägra blogga
  • Lokatt

vipera: tackar för posten idag!

Våga vägra blogga
  • Kavat
    Lokatt skrev 2009-03-23 12:25:14 följande:
    Protein och järn hör ihop på så sätt att rött kött och blodprodukter (blodpudding, leverpastej mm) inehåller mycket järn. Dock kan man ha järnbrist utan att ha proteinbrist och tvärt om, för protein finns i många andra saker och järn finns det även rikt av i mörkgröna grönsaker, brockoli, spenat, brysselkål osv.
    Ja, med det lät inte som hon åt så mycket av den varan heller.
    Bara funderar lite. Hon hade ju brist på selen som gjorde hennes värk sämre och när jag räknade lite snabbt på det så inser jag att vi inte ens är i närheten av vad vi borde äta, med tanke på att vi inte äter ägg, soja/baljväxter osv hemma. Inga mängder fisk eller kyckling heller, även om det blir 1 gång i veckan av varje. Kanske funkar för en vanlig männsika, men inte om man inte tar upp näringen pga celiaki...
  • Kavat
    Lokatt skrev 2009-03-23 12:25:59 följande:
    haha du hittade en?! Färg och storlek då?
    Ljus turkos/mintgrön i stl 104, med muddar både upptill i halsen (förra årets) och vid ärmarna.
    Ja, jag har en påse i garderoben med väx-i-kläder och där låg den.
Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6