Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6

Åh, nu har inte Maja kräkts sen imorse och Manne senast kl fem eller däromkring. Nu vågar jag hoppas att den renbäddade sängen och nytvättade mamman och sonen kan få hålla sig fräscha ett tag till

Påminn mig om att jag MÅSTE köpa fuktspärr till madrasserna! De klarade sig den här gången också men nästa gång kan jag bara inte ha samma tur.

Nytt namn - samma gamla gris
  • Fröken Småland
    passau skrev 2009-03-15 23:12:01 följande:
    ingen gammal plastad frotté sedan mini tiden? ;)
    Jo, jag har plastad frotté på skötbordet men det är inget som jag kan tänka mig att sova på precis... Hippychicks bed protector har bomull på båda sidorna och en tunn fuktspärr som andas. Dyr som *^~@* men det får det kosta! Skall bara ta mig samman och komma till en affär också.
  • Fröken Småland
    passau skrev 2009-03-16 11:36:02 följande:
    Fröken Småland skrev 2009-03-15 22:05:12 följande: Va d så gräsligt !? ;)
    NEJ!!! Det är ljuuuvligt!
  • Fröken Småland

Asereht: Vi har också magsjuka här hemma, alla utom jag. Tvättmaskinen har gått varm eftersom sängkläder och handdukar byts ut konstant. Maja fixar att kräkas i hink i god tid men med Manne är det bara att sanera där han kräkts, vilket kan vara i princip varsomhelst, oftast i sängen eller på mig .

Jag sa just till min man att hur i hela friden fixar man en sån här omgång (på lite drygt 24 timmar bara) om man bor i lägenhet och inte har tvättmaskin inomhus? Utan måste boka kanske en vecka i förväg? Jag tycker att vi har gott om badlakan t ex men nu är jag inne på tredje varvet tror jag. Brukar lägga ut massor i sängen inför natten och sen bara plocka bort de som behövs, då slipper man en massa jobb och kan sova vidare bara man tvättat av barnet.

Det jag vill säga är; hur fixar man en sån pärs UTAN VATTEN?

• Fröken Småland
    Vipera skrev 2009-03-16 19:18:03 följande:
    Åhh, finns de i 48
    *asgarv*
    Ekorrfamiljen skrev 2009-03-16 19:30:24 följande:
    Ja, de vore väl snygga till din glitterklänning darling!
    *asgarv igen*
  • Fröken Småland
    Vipera skrev 2009-03-16 19:41:33 följande:
    Belive me/us, it is for real! Vi skall ju på after-dark så varför inte ha kul? Peruk har jag sedan innan då jag spelat hårdrockare på stan i svart linne och talandes bara engelska. Denna gång blir det glitterklänning och hela köret. Peruken kanske går bort dock, vi får se var vi hamnar
    *censurerar*
  • Fröken Småland
    Kavat skrev 2009-03-16 19:47:15 följande:
    Men hade du lånat ut dina skor till vipera (jo, jag vet att du inte har 48) då hade din sambo inte velat att du skulle använda de skorna igen. (tänker på din kompis som är homo som lånade hans skor!!)
    *fniss* Fast i just det här fallet så hade brittiske homofoben haft en poäng: skorna ser faktiskt lite bögiga ut!
  • Fröken Småland
    passau skrev 2009-03-16 21:19:44 följande:
    go kväll!har varit hos bm idag... därifrån fick jag med mig några nya mamma tidnignar, hehe... dom fick så många så jag fick gärna ta... haha! nu har jag och mamma varit och köpt tyg till sulkyn, hon ville åka idag istället för på fredag... jätte synd... NOT ;)har klippt alla delar, men nu vill itne magen mer så jag ska ta mina nya gratis tidnignar och krypa till kojs...återkommer med bild när den är klar...har dessutom fått tag på en affär med en svart suflett till syskonsulkyn, förra årets modell som är 200:- billigare än årets...behöver man det? suflett alltså*L* har en till enkel sulkyn och anväänder den rätt mkt... då kan man ju även ha vanliga normala regnskydd utan luva... tacksam för tips*L*sov gott go´vänner ;)
    Kul med nya tidningar att frossa i. Trots att man fått barn innan är det alltid kul att läsa om andra gravida och om förlossningar och så. Det är ju liksom ingen dålig resa det där .

Sufflett skulle jag absolut vilja ha, inte bara för nederbörd utan även för vind och sol.
  • Fröken Småland
    Lokatt skrev 2009-03-16 21:58:23 följande:
    nonono, det gör de inte! Såvida du inte har en bebis som trampar runt i sitt eget kiss och som äter slaktrester (torkade och sedan uppblötta i vatten och jästa) Valpar luktar inte gott! Jag har haft två innom ett år nu. Lillan här hemma är go, men man får låta bli att lukta henne i munnen
    Är inte dina hundar vegetarianer? *muckar och går och lägger mig*
  • Fröken Småland

Tjaba!

Kul att se dig igen Zasata! Tok-jobbar du eller är det bara det att du inte haft någon dator? (inte så bara i och för sig )

Det var massor av annat som jag tänkt kommentera men har glömt det nu, det kom en bajsblöja av dignitet i vägen. Nu sover bajsmaskinen i alla fall och Maja och pappa åkte till Posten för att hämta min nya råååsa kamera

Har ni sett den här ståbrädan/sitsen? Samma princip som Tiny Tot-stolen man sätter på Buggans ståbräda men den här verkar vara helsvetsad och en hel del billigare.

http://www.babytrader.eu/shop/Kid-Sit-Grijs/language/en

Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6