Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6
Nä, jag ljög om ståbrädan, stolen går att klicka bort såg jag nu. Rätt skall vara rätt.
Nä, jag ljög om ståbrädan, stolen går att klicka bort såg jag nu. Rätt skall vara rätt.
Tiny Tot hos Babytrader kostar 60 euro och ståbrädan kostar 70 euro = 130 euro jämfört med 120 euro, Så det skiljer mindre än jag trodde...
Vad tycker förresten K Kavat om ståbrädan?
Nu börjar det lossna på riktigt när det gäller magsjukan här hemma. Mannen verkar någorlunda stabil och skall gå och jobba imorgon, Maja har inte kräkts sedan i söndags morse och hade fast avföring så hon får gå till dagis imorgon. Grannen tar med henne till simskola tillsammans med sin dotter eftersom Manne behöver hållas i karantän. Han mår bra idag men bajsar gul bröstmjölksbajs som en brandspruta. Igår kväll böjde han sig fram och det sa "floff" på golvet, en rejäl pöl. När jag rusade fram för att torka såg jag att hans tröja var ren. Och insåg sekunden senare att den respektingivande pölen på golvet inte kom från munnen
*klagar inte eftersom vi faktiskt har vatten*
Däremot måste jag klaga lite över det faktum att min mamma har blivit magsjuk. Hon har legat sen igår fm och är helt utslagen. Pappa fick klara sig själv mesta delen av dagen igår vilket han inte kan (vi visste inte att hon var sjuk). Så fort han försöker gå upp och skall på toa eller något annat så ramlar han. Var tredje gång ungefär så går det illa men han är en obotlig optimist så han försöker gärna och ofta. Det som är lite tråkigt är att han inte kan komma upp själv när han ramlat, och jag och mamma kan inte heller lyfta upp honom, möjligen tillsammans om han har en "bra dag" och kan hjälpa till lite själv. Däremot min man har gjort mååånga utryckningar för att lyfta upp gubben och än så länge så fixar han det för han är lång och stark. Tyvärr har han gått upp i vikt (pappa) i och med att han är stillasittande så det är mycket det som gör honom otymplig.
I alla fall så har de fått lite folk från Hemtjänsten som kommer dit några timmar om dagen nu när mamma är sjuk och resten tar vi. Men jag inser nu att det hade varit smartare att få barnen när man var ung och inte behövdes från två generationer samtidigt
. Men nu är det som det är och jag är glad att jag har dem. Snart är mamma pigg igen och allt rullar på som vanligt
Undrar förresten hur det är med Kavatskan? *orolig*