Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6

Nä, jag ljög om ståbrädan, stolen går att klicka bort såg jag nu. Rätt skall vara rätt.

Nytt namn - samma gamla gris
  • Fröken Småland
    Lindadjo skrev 2009-03-17 13:44:34 följande:
    Fast bara upp till 18 kg? Hihi, då kan inte min lillkille sitta på den ens. Fast storen kan ju det förståss, och säkert några år till, eftersom han inte väger 16 kg än ens.
    Nej, det var inte så mycket förstås Men såna där rekommendationer brukar jag i och för sig ta med en nypa salt...
  • Fröken Småland
    Lokatt skrev 2009-03-17 13:46:55 följande:
    men inte billigare väll 119 euro är ju en bit över 1200kr i dagsläget + frakt.
    Jo, billigare än ståbräda plus Tiny Tot blir det ju.
  • Fröken Småland

Tiny Tot hos Babytrader kostar 60 euro och ståbrädan kostar 70 euro = 130 euro jämfört med 120 euro, Så det skiljer mindre än jag trodde...

Vad tycker förresten K Kavat om ståbrädan?

• Fröken Småland

Nu börjar det lossna på riktigt när det gäller magsjukan här hemma. Mannen verkar någorlunda stabil och skall gå och jobba imorgon, Maja har inte kräkts sedan i söndags morse och hade fast avföring så hon får gå till dagis imorgon. Grannen tar med henne till simskola tillsammans med sin dotter eftersom Manne behöver hållas i karantän. Han mår bra idag men bajsar gul bröstmjölksbajs som en brandspruta. Igår kväll böjde han sig fram och det sa "floff" på golvet, en rejäl pöl. När jag rusade fram för att torka såg jag att hans tröja var ren. Och insåg sekunden senare att den respektingivande pölen på golvet inte kom från munnen

*klagar inte eftersom vi faktiskt har vatten*

Däremot måste jag klaga lite över det faktum att min mamma har blivit magsjuk. Hon har legat sen igår fm och är helt utslagen. Pappa fick klara sig själv mesta delen av dagen igår vilket han inte kan (vi visste inte att hon var sjuk). Så fort han försöker gå upp och skall på toa eller något annat så ramlar han. Var tredje gång ungefär så går det illa men han är en obotlig optimist så han försöker gärna och ofta. Det som är lite tråkigt är att han inte kan komma upp själv när han ramlat, och jag och mamma kan inte heller lyfta upp honom, möjligen tillsammans om han har en "bra dag" och kan hjälpa till lite själv. Däremot min man har gjort mååånga utryckningar för att lyfta upp gubben och än så länge så fixar han det för han är lång och stark. Tyvärr har han gått upp i vikt (pappa) i och med att han är stillasittande så det är mycket det som gör honom otymplig.

I alla fall så har de fått lite folk från Hemtjänsten som kommer dit några timmar om dagen nu när mamma är sjuk och resten tar vi. Men jag inser nu att det hade varit smartare att få barnen när man var ung och inte behövdes från två generationer samtidigt . Men nu är det som det är och jag är glad att jag har dem. Snart är mamma pigg igen och allt rullar på som vanligt

Undrar förresten hur det är med Kavatskan? *orolig*

• Fröken Småland
    zasata skrev 2009-03-17 17:33:02 följande:
    vad är tiny tot?Mamma: Jobabt och varit utan dator och mår skit ;)
  • Fröken Småland
    Kavat skrev 2009-03-17 17:45:03 följande:
    Med mig är det inte så bra, men mest trött och matt av allt. Åkte till akuten i morse med bröstsmärtor. Igår svullnade ansikte och ja, hela jag upp. Magen var som en spärrballong och jag hade bröstsmärtor och var tungandad, smärtorna gav med sig efter en stund. Samma smärtor mitt i natten, men de gav sig då med. Och när de satte igång imorse fick jag nog, plockade ihop barnen och åkte jag in för att kolla upp om det var ok. Var "frisk" enligt de testerna de gjorde då och läkaren gav förklaringen "stress". Kanske inte hela sanningen utan en hel del beror säkert på ev. celiaki/allergi att kroppen inte funkar som den ska. Men, men, nu är hjärtat friskförklarat. Känns så löjligt för det dyker bara upp mer och mer konstiga saker med kroppen och snart vet jag ärligt talat inte vad jag gör. Orkar inte mer skit nu. Men kanske inte så konstigt heller, med tanke på hela situationen här hemma och så inte helt frisk själv heller. Jaja, ett år eller två på Aruba med helpension kanske hade gjort susen.

Men skönt att du kollat upp hjärtat. Klart att kroppen tar stryk av alla yttre och inre faktorer, låter som en annalkande kapsejs Vet just inte vad man skall göra åt det..?

Bokar du biljett till mig också?
  • Fröken Småland
    zasata skrev 2009-03-17 17:38:41 följande:
    Nu har jag berättat för mina chefer!
    Reaktion?
  • Fröken Småland
    zasata skrev 2009-03-17 17:55:00 följande:
    oj, det lät inte bra! Vilken tur att de inte var något "allvarligt".hum, inte bättre att ha en dubbelvagn då?Dena ena sa INGET!den andra sa grattis och att han mistänkt det.
    Tja, fast om man har en treåring som bara vill lifta ibland för att vila benen så kan det kännas lite otympligt med en dubbelvagn. P&T finns ju såklart som ett schysst alternativ men jag tycker att bebisen hamnar så knasigt i den. Detta är ju mest en kul grej tycker jag, hade faktiskt en sån till Maja som hon åkte på kanske tre gånger

Vadå sa inget???? *idiotförklarar chefen*
  • Fröken Småland
    zasata skrev 2009-03-17 18:03:26 följande:
    Nix han sa inget! Han gick typ.. Sen ahr han undvikit mig. han brukar alltid stå här och tjöta då jag endå inte jobbar ;)precis, ondöigt ;)
    Märklig reaktion... Vill du ha min gissning? Det får du varken du vill eller inte  . Jag tror han är lite förälskad i dig och blev nog ledsen/snopen när han såg att chansen försvann i och med att du väntar barn.

Vad tror du om min teori?
Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6