• Lilla Mimsan

Phil & Ted VIBE del 4

Här kommer fortsättningen på gamla tråden!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 21:41
    Hej!

Vi är ett gäng som har bestämt oss för att köpa den nya uppdaterade syskonvagnen Vibe från Phil & Teds.
    Här tänkte jag vi kunde samlas och snacka, bolla länkar och fakta med varann. Det är ju än så länge en helt ny vagn som inte ens levererats till sina köpare här i Sverige.

Här kommer några länkar som kan vara bra:

En svensk återförsäljare:
    www.fritidsportalen.se/product.asp?product=11...

Tillbehör till vagnen:
    store.buggyunlimited.com/phil-amp-teds-vibe-a...

Välkomna in och känn er som hemma!
    Hoppas ni vill utbyta fakta och annat om Vibe:n här!

Här är tråd nummer 3, och numer har vagnen kommit ut både i Sverige och de andra länderna.
    Fråga proffsen som kört vagnen ett tag, eller titta runt och läs på lite mer om vagnen som iallafall ganska många av oss från gamla tråden tycker är den ultimata syskonvagnen!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-26 10:38
    FAQ tråden om Phil and Ted vagnarna

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38661776.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-25 17:57
    Bildtråden

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m36968524.html
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-14 11:11
    Tråd nr 2 för bilder!
    Se till att få in era bilder på VIBE!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m40276206.html
  • Svar på tråden Phil & Ted VIBE del 4
  • AL79

samme skrev 2009-01-05 09:01:22 följande:

Lilla Mimsan skrev 2009-01-04 23:14:37 följande:
    jo det är sant att det blir så också med en sidovagn fast det kommer man ju undan med om man har en vanlig liggvagn och en ståbräda exempelvis. jag är verkligen för en pt men min fru är mer fundersam. i och med att mjukliften är så liten och många barn är 50 cm lång när de föds så finns det ju bara 10 cm kvar att spela på och det växer ju barn väldigt snabbt i början... det är mest den delen som gör mig orolig.
    Vi har en P&T och sonen är snart 3 månader och får INTE plats i liften längre. Han är 65 lång nu. Så vi har honom liggandes i en åkpåse i stället.
  • Kickan 84

Vi beställde inte cocoonen alls till vår 2 månaders dotter, hon är väldigt stor och redan 63 cm lång så hon går nog inte ner i den, skönt att höra att det går bra med en åkpåse bara! Var så jag hade tänkt mig!

• samme

men det finns så pass mycket utrymme i liggdelen så ni kan göra så utan att det är risk att de växer ur den innan ni tänkt sätta dem upp... vilket borde bli mellan 4-6 mån... vi får våran till sommaren å då borde de ju inte vara något problem? har någon dessutom ett äldre barn som sitter fram då med? för det borde kunna bli lite tajt med benen?

• Lulu 75

Tack lajjalo och gustavssonj2 för svar i den förra tråden om vad man kan göra med glipan mellan sufletten och sitsen i fullt liggläge. Ska försöka göra en insats och sy ett bakstycke. Är ingen klippa på att sy men har en symaskin iallafall. Vilken typ av tyg har ni använt? Har ni satt kantband runt så som regnskyddet har eller funkar det med vanlig fåll? Andra tips till mig som inte är så van att sy?

• Lulu 75

Samme: Jag tycker det är jättefin ögonkontakt när min lille kille (2 mån) ligger i coconnen och tittar upp direkt mot mig, faktiskt bättre än i vanlig liggvagn. Så det tycker jag inte du behöver vara orolig för. Däremot är coconnen jätteliten, speciellt nu på vintern när man vill få plats med filtar/åkpåse. Så tror man på en stor bebis kanske det inte är värt att köpa en coconn. Coconnen är i och för sig väldigt smidig då man ska lägga in bebisen under syskonsätet. Och min lille kille sover i den på dagarna också eftersom den är så smidig att bära runt på i huset. Så jag använder den till lite annat också. Har inte provat utan coconn men borde funka jättebra, planerar att göra så framöver.

En nackdel med vagnen (tycker jag) jämfört med t.ex. en UJ är att du inte kan få fullt liggläge på syskonsitsen. Min stora kille är 1 år och 9 mån och gillar sova i vagn ute. Jag skulle vilja ta långa promenader med båda barnen i vagnen då de kan sova. Visst somnar han i syskonsätet ovanpå men det är ju ingen optimal sovställning. Men jag skulle inte vilja byta min Vibe mot en UJ pga storleken och vikten. Smidighet går före!

• Cam75

jag tänkte på en sak ang. spädisen som ligger under, kan man inte ta en annan lite längre mjuklift o slida in.. har en från min Teutonia..
    Sambon vill sååå gärna skaffa en pt nu då vi ska få nummer 2.. ettan kommer bara vara 1,5 år då den lilla kommer..vilken modell skulle ni välja då?..jag känner lite att de kommer måsta sitta upprätt och framåtvända i så tidig ålder med en sån.. men klart den verkar ju otroligt smidig.

• AL79

Om man ska sälja sin vagn, vad tycker ni man kan ta för en VIBE från aug 08, använd sen okt.08 inkl. syskonsits, cocoon och dubbelt regnskydd? Ser i princip helt ny ut ju. Eller ska man vänta med att sälja den tror ni?

• Lilla Mimsan
    Cam75 skrev 2009-01-06 20:57:47 följande:
    jag tänkte på en sak ang. spädisen som ligger under, kan man inte ta en annan lite längre mjuklift o slida in.. har en från min Teutonia.. Sambon vill sååå gärna skaffa en pt nu då vi ska få nummer 2.. ettan kommer bara vara 1,5 år då den lilla kommer..vilken modell skulle ni välja då?..jag känner lite att de kommer måsta sitta upprätt och framåtvända i så tidig ålder med en sån.. men klart den verkar ju otroligt smidig.

Framåtvända sitter de även med sidovagnar. Det som är bättre med P&T är att den lilla sitter bakom och får inte alls samma intryck från omvärlden iom att de sitter just bakom...

Och min dotter satt redan vid 4 månader så där är jag inte så oroligt

• Marina
    Simple me skrev 2009-01-04 16:49:11 följande:
    hej! lånar er tråd lite för ser att ni duktiga på P&T.. Jo jag funderar på att köpa en P&T vibe eller sport men är dålig på vibe priser Är 8685:- inkl cooco, syskonsäte regnskydd i grafitti fri frakt ett bra pris?  tacksam för hjälp
    Ja jag tycker det är ett bra pris, jag gav 8200 för samma inne på odenplans barnvagnar...
    André och Liam ska bli storebrödrar till en liten flicka...
  • JohannaL

undrar också vad man kan t aför en vibe från 2008? e inte nöjd md den och undrar om nån har koll på de stora skillanderna på den och sporten? måst eju ha nån syskon vagn..

Svar på tråden Phil & Ted VIBE del 4