• Pelargonen

Låter du din tvååring smaka alkohol?

Har precis läst i en annan tråd här på FL om en mamma som låter sitt barn (snart två år) smaka alkohol. Whiskey och öl handlar det om.

Så nu är jag nyfiken om det är vanligt med föräldrar som låter så små barn dricka alkohol?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-02 14:20
    Om erat barn vill smaka ett litet bloss av en cigarett, får de det?

• Svar på tråden Låter du din tvååring smaka alkohol?
  • tamate
    Pelargonen skrev 2009-01-02 21:43:18 följande:
    Ja, tråden har verkligen börjat handla om en droppe hit, en droppe dit, filtallrikar och fruktsallad. Men som jag har sagt tidigare: FL:s vägar är som Guds, outgrundliga eller jävligt ologiska!
    men fil etc är ju att disskutera och ta upp fakta i disskutionen och det är ju det som flera kräver. det roliga är ju att dom som är emot vräker ur sig hätskheter mot dom som är för och i samma anda vill dom som är emot att dom som är för ska dra upp fakta och får då ännu mer smädelser till svar och inget intresse till förståelse.
    men som sagt, ännu en dag i FL:s djungel =)
    - det som inte dödar härdar!
  • AnnchristineJohanson

lyckligmamma skrev 2009-01-02 21:46:37 följande:

veronicaq skrev 2009-01-02 21:45:06 följande:
    var han oxå full? vad drack han? Min dotter drack sig full på snapsar! Då slapp jag ge ungarna mat, de blev mätta på det, sen somnade de Jag var iallafall smart nog att lägga ungarna på mage så att de inte kvävdes av sin egen spya
    min pojk drack öl och snodde vin..ja det var mycket torkande den natten HAHAHA.
    Sen sambons äldsta dotter, hon fick magproblem, men visst somnade dom gott =) och lugna dagen efter *asg*
  • Pelargonen
    siamusen skrev 2009-01-02 21:47:37 följande:
    Inga problemJag betalar eftersom du skrev inlägg nummer 700 i min tråd! *är generös idag*
  • Tvåbarnsmor

Jag menar att hon känner sig uthängd av själva tråden.
    Nja, det är ju vad jag personligen tycker utan att säga något elakt om henne "personligen". Det har ju sagts en del om henne eftersom hon gjort som hon gjort.

• siamusen
    Pelargonen skrev 2009-01-02 21:48:40 följande:
    Jag betalar eftersom du skrev inlägg nummer 700 i min tråd! *är generös idag*Schysst
  • lyckligmamma

AnnchristineJohanson skrev 2009-01-02 21:48:19 följande:

min pojk drack öl och snodde vin..ja det var mycket torkande den natten HAHAHA.Sen sambons äldsta dotter, hon fick magproblem, men visst somnade dom gott =) och lugna dagen efter *asg*
    ja, då fick man ju sova ut
  • Pelargonen

tamate skrev 2009-01-02 21:48:16 följande:

men fil etc är ju att disskutera och ta upp fakta i disskutionen och det är ju det som flera kräver. det roliga är ju att dom som är emot vräker ur sig hätskheter mot dom som är för och i samma anda vill dom som är emot att dom som är för ska dra upp fakta och får då ännu mer smädelser till svar och inget intresse till förståelse.
    men som sagt, ännu en dag i FL:s djungel =)
    Skallen kommer likabra från båda sidorna. Ni får gärna diskutera fil, frukt, snaps och vad fasiken ni vill. Men nog håller du väl ändå med om att skällsorden haglat friskt från både barn-och-alkohol-förespråkarna och barn-och-alkohol-motståndarna?
  • veronicaq
    AnnchristineJohanson skrev 2009-01-02 21:45:46 följande:
    veronicaq skrev 2009-01-02 21:45:06 följande: same here ;) hörde nått i köket som sa namn namn o ojj gummiarmar...
    Hahaha, visst är det underbart med fulla barn. Dom blir tillochmed roligare än vad dom är nyktra. ungefär som oss!
    Ska nog ta med han på en runda nästa helg igen! Han kommer bli stjärnan alla vill vara!
    veronicaq skrev 2009-01-02 21:45:06 följande: var han oxå full? vad drack han? Min dotter drack sig full på snapsar! Då slapp jag ge ungarna mat, de blev mätta på det, sen somnade de Jag var iallafall smart nog att lägga ungarna på mage så att de inte kvävdes av sin egen spya
    jag vet faktiskt inte... jag var åxå dyngrak, men vi hade iaf jätte kul. båda vaknade upp och var fortfarande lite halvsliriga.
    Kan tänka mej att det var redbull/vodka han fick i sej. för han höll ut länge minsann!

Det är min son det!! Han kan!
  • siamusen
    Pelargonen skrev 2009-01-02 21:50:16 följande:
    Skallen kommer likabra från båda sidorna. Ni får gärna diskutera fil, frukt, snaps och vad fasiken ni vill. Men nog håller du väl ändå med om att skällsorden haglat friskt från både barn-och-alkohol-förespråkarna och barn-och-alkohol-motståndarna?This is ÄffEll, dear..som det heter pa utrikiska
  • Pelargonen
    Tvåbarnsmor skrev 2009-01-02 21:48:50 följande:
    Jag menar att hon känner sig uthängd av själva tråden.Nja, det är ju vad jag personligen tycker utan att säga något elakt om henne "personligen". Det har ju sagts en del om henne eftersom hon gjort som hon gjort.
    Fast det du säger är ju att alkohol till en tvååring är fel om det sker upprepade gånger. Exakt samma sak har jag skrivit.

Så på vilket sätt hänger jag ut henne mer än dig? För att jag startade tråden, eller vad? Du deltar ju i den du också, med samma åsikt om beteendet dessutom.
Svar på tråden Låter du din tvååring smaka alkohol?