Inlägg från: Vaniljlatte |Visa alla inlägg
  • Vaniljlatte

Isorfidien skrev 2009-01-08 11:08:49 följande:

Okej vanlijlatte - klart du kan lägga till en sådan på blogspot också. Om du tar ett bildredigeringsprogram så gör du en osynlig bakgrund, skriver ditt namn med fina bokstäver som en signatur och sparar denna bild. Denna bild länkar du in till varje inlägg på slutet. Om du länkar via webben eller fotokonto så har jag lagt till en instruktion angående detta i min blogg - om du länkar in bilder så här så tar de ingen plats alls. Har du inget sådant program så kan man ladda ner ett härifrån www.getpaint.net/index.html ett enkelt redigerarprogram och helt gratis att ladda ner - lagligt! Jag länkar in alla mina bilder och jag har fortfarande 100% kvar av kontot att utnyttja.
    Vad smart! Jag har aldrig länkat in bilder förut, läste just om det i din blogg Får sätta in mig mer i det nu då.. Tack snälla för hjälpen!!
  • Vaniljlatte

Isorfidien skrev 2009-01-08 11:14:20 följande:

Kul att jag kunde hjälpa till lite. Jag insåg ganska snabbt att en sådan som jag som älskar att ta kort kommer att fylla upp bloggen ganska snabbt men så såg jag att man kunde lägga till från webben och det kostar absolut inget utrymme.
    Ja jag har såna ryck ibland jag med. och som du skriver så börjar det ta lite för mycket plats.. men när du skriver " Först letar du upp bilden du vill lägga in " då är det alltså från min dator?

*dum*

Jag är så långsam på sånt här.. *Suck*
  • Vaniljlatte

Nej, nu tror jag att jag hänger med.. jag måste ha ett konto någonstans (typ photobucket ) för att lägga upp bilderna där för att sen länka till dem?

• Vaniljlatte

Mamasnest skrev 2009-01-08 11:25:37 följande:

Vaniljlatte: Jag visste väl att du skulle platsa i tråden!
    haha! Hur menar du nu?
  • Vaniljlatte

Mamasnest skrev 2009-01-08 11:40:37 följande:

Jag läser ju din blogg med jämna mellanrum och vet att du gillar att pyssla med den också.
    Du tänkte så.. jag trodde du menade för att jag inte kan nåt! :-P
  • Vaniljlatte

Isorfidien skrev 2009-01-08 12:32:46 följande:

Jag hittade en liten rolig funktion som man kan lägga till: reaktioner (du kan ha upp till 3 alternativ).Gå in under layout och klicka på "redigera" i rutan för blogginlägg. Där kan du förändra hur inläggen ser ut, flytta lite saker hit och dit. Jag valde att lägga till 3 reaktioner till bloggen men sedan får man väl hoppas på att någon använder dem också. frostensdotter.blogspot.com
    vad mycket roligt du hittar! Jag har kryssat i!
  • Vaniljlatte

meh! för mig funkar det inte! :(

• Vaniljlatte

Scheisse

jag hittade en sida man kunde göra signaturer på, problemet är att jag har svart bakgrund och bakgrunden på dessa signaturer är vita! Jag får inte bort det..

tips?

Svar på tråden Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?