Inlägg från: Vaniljlatte |Visa alla inlägg
  • Vaniljlatte

Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?

suomigirl skrev 2009-02-26 18:41:52 följande:

vart mer kan man få från än cutestblogontheblock....... ?
    pyzam.com
  • Vaniljlatte

suomigirl skrev 2009-02-26 21:13:55 följande:

jag fattar inte heller hur man kan få koden från pyzam...
    Layout - redigera html - där raderar du allt som redan står och klistrar in koden från pyzam.
  • Vaniljlatte

suomigirl skrev 2009-02-26 21:28:05 följande:

Vaniljlatte skrev 2009-02-26 21:26:22 följande:
    men jag får inte fram koden från pyzam...
    hur menar du? hittar du den inte? blogger templates - välj LO - och där ska det finnas en html kod du kopierar? eller pratar vi förbi varandra nu?
  • Vaniljlatte

Leather Cravat

den andra!

pyret 78

Nä, jag har tyvärr inte det programmet. De blir inte större även om man klickar på bilderna? Är det ett bra program i övrigt? Letar efter ett lätt och bra program att redigera mina bilder i.

• Vaniljlatte

Har fått felmeddelande flera gånger när jag ska publicera ett inlägg.. började redan igår, men så efter ett tag funkar det igen. Någon mer?

• Vaniljlatte

Pyret 78 skrev 2009-02-27 14:40:44 följande:

Vaniljlatte skrev 2009-02-27 09:51:33 följande:
    Ja, förutom att bilderna inte vill bli stora när jag publicerar dem så är programmet superbra och enkelt.
    får kolla upp det då

Men hur blir de när man klickar på dem när inlägget är publicerat? Fortfarande små?
  • Vaniljlatte

Carisma95 skrev 2009-02-27 15:51:45 följande:

Man blir lätt beroende av sånt här.... Nu har jag testat lite igen, säg gärna vad ni tycker. theoneyouthinkyouknow.blogspot.com/
    Är bilden på dig dubbel? man ser lite av din axel.. bredvid din axel
  • Vaniljlatte

jo, en sak som jag upptäckt saknas i min blogg är det där "tillbaka till bloggens startsida" det borde väl ligga i templatesen från pyzam eller hur? Går man längre bak i min blogg och läser så kommer man inte snabbt och smidigt tillbaka till start..

hur göra? någon som vet?

• Vaniljlatte
    Carisma95 skrev 2009-03-02 15:28:10 följande:
    Brukar inte den texten bara stå i blogg.se bloggar? Dvs inte i blogspot? Eller kan man lägga till det kanske...? *osäker* Startsidan hos mig kommer man ju till om man klicka på headern.
    aha! jag kom just på att man kan kanske göra en egen sån länki så fall? Man kan ju länka till andra när  man lägger in bilder i gadgets, då kan man ju göra en egen "tillbaka till startsidan" bild och lägga in adressen..

det var svärmor som uppmärksammade mig på detta.. vill ju ha en lätt manövrerad blogg..
  • Vaniljlatte

Jag gick in på layouts - valde min presentationsbild - där kan du lägga till text och länk. La in min adress som länk, så nu ska man kunna klicka på den och komma till första sidan.

Men man kan ju lägga in en annan bild också..

• Vaniljlatte
    Teskedsmamman skrev 2009-03-02 18:58:26 följande:
    Klickar man på rubriken högst upp så kommer man automatiskt till start på bloggen ju....
    inte alla som vet det tydligen
  • Vaniljlatte
    virreh2 skrev 2009-03-02 19:43:38 följande:
    Fru annmi skrev 2009-03-02 19:36:30 följande: Okej då gör jag det.. för jag kan nada om detta hehe.. tack ändå
    finns en tråd om blogg.se med har jag sett.. sök på den om du nu hade blogg.se.. *förvirrad*
  • Vaniljlatte
    listoplisto skrev 2009-03-03 08:36:08 följande:
    Du kan göra en inställning som gör att du får ett mejl varje gång du fått en ny kommentar. Tror det ligger under "Inställningar" --> "Kommentarer" eller nåt sånt.
    stämmer alldeles ypperligt

E-post för meddelande om kommentarer
  • Vaniljlatte

Varför dras texten ihop ibland? När jag redigerar så är det enterslag mellan styckena, men när jag läser bloggen är allt bara en enda klump

Har bytt dator så jag har windows XP nu igen. Förut körde jag firefox. Spelar  det någon roll tro?

• Vaniljlatte

hmm.. jag insåg häromdagen att jag egentligne inte får ha min blogg som sidfot längre.. har ni andra också sett reglerna för det där?

oopsie..

• Vaniljlatte
    Buschiq skrev 2009-04-05 20:49:17 följande:
    Vad då? Är det nya regler?
    Om man har reklam på sin sida, får man inte länka till sin blogg i sidfot eller liknande. "ekonomisk vinning" som det fint heter..
  • Vaniljlatte
    EXPOSED skrev 2009-04-05 21:36:51 följande:
    Inte i sidfot.
    man får inte heller skriva i "länka till din blogg" tråden heller..
Svar på tråden Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?