Inlägg från: Isorfidien |Visa alla inlägg
  • Isorfidien

Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?

Snorkfröken83 skrev 2009-01-10 23:08:07 följande:
    är det någon skillnad var man sätter gadgeten?Denna gadget kan du sätta precis vart som helst - sätt bara ingen titel på den! Då får du en liten fin text i bloggen där du placerat denna.

Det var då katten att jag inte kan skicka koden till att få in bakgrunden. Gjorde en print-screen. Visserligen måste man kopiera koden för hand men å andra sidan syns kodningen!

i73.photobucket.com/albums/i209/pernedlorien/blogg/62600465.gif
  • Isorfidien

om du använde en gadget för html/JavaScript så ska texten fungera om du inte skrivit in den fel någonstans.

Snorkfröken83 skrev 2009-01-10 23:17:47 följande:
    Isorfidien skrev 2009-01-10 23:14:25 följande:
    Jag testade just att sätta in en gadget UTAN rubrik.. men det blev ändå bara en ruta med massa text
  • Isorfidien

Min ligger i en gadget och det är länkat till denna
    i73.photobucket.com/albums/i209/pernedlorien/blogg/blue1.gif
    i koden så visst fungerar det

Carisma95 skrev 2009-01-10 23:23:38 följande:
    Men en sån kodning kan man väl inte lägga som gadget?cutestblogg....... går ju att göra så med. Men den rosbakgrunden jag la in i testbloggen var jag tvungen att lägga in direkt i html-texten.
  • Isorfidien

Oj! När jag tittar tillbaka i tråden ser det ut som om jag inte gjort något annat än att sitta här inne. Det blir bara så när jag lägger upp en bild i timmen för då passar jag på att kolla tråden samtidigt som jag väntar på att olika program ska starta.

• Isorfidien

Carisma95 skrev 2009-01-10 23:23:38 följande:

--- cutestblogg....... går ju att göra så med. Men den rosbakgrunden jag la in i testbloggen var jag tvungen att lägga in direkt i html-texten.
    Det var där jag norpade koden och modifierade den lite för att slippa deras logga och länken tillbaka till dem.
  • Isorfidien

Jag tror inte att det går att ta bort i ett specifikt inlägg men det går att ta bort antingen ramen runt headern eller ramen runt alla bilder i inläggen. Alltså - allt eller inget gällande inläggen.

Fru annmi skrev 2009-01-11 12:17:09 följande:

Du som Lyckades ta bort Ramen runt Header'n...KAN man ta bort bara i ett inlägg??Runt typ min "gran" i bloggen ida' annmisblogg.blogspot.com/
  • Isorfidien

Det går att gå in i html och redigera koden.

Under

/ * Posts
    -----------------------------------------------

Där finns koden som bestämmer för alla inlägg. Fråga mig inte vad det var jag tog bort utan jag bara testad mig fram. Tror det var px i någon rad. Det var bara att testa sig fram en sak i taget och förhandsgranska för att se vad som händer.

Fru annmi skrev 2009-01-11 12:26:01 följande:

Hmm...Jaa,men då försvinner ju även den runt Header'n Men...Hur gör man i Inlägget då?Borde ju gå att få bort i enskilt OM man redigerar inlägget i HTML..Eller??Logiskt tycker ja
  • Isorfidien

På rak arm utan att behöva göra om hela processen igen så gissar jag på "padding" eller "bordercolor"

Jag tog bara bort just "px" på en specifik plats under "posts" och då saboterade jag hela koden. Och då slutade den att fungera och ramen föll bort.

Fru annmi skrev 2009-01-11 12:40:53 följande:

Såå här ser de ut Vad KAN va' "ramen" då?
  • Isorfidien

Om du har lite tålamod så ge mig ett par minuter så kan jag lista ut vad du ska ta bort? Tar max 5 minuter.

Fru annmi skrev 2009-01-11 12:45:11 följande:

Fru annmi skrev 2009-01-11 12:40:53 följande:
    *Hahaa*..Gick INTE klistra dé inte Jajja...
Svar på tråden Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?