Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?
The Cutest Blog fungerar äntligen igen!
The Cutest Blog fungerar äntligen igen!
guild skrev 2009-01-08 18:52:14 följande:
Ha! Nu har jag tips till er som vill leka lite med en ny header och jag återgår återigen till photobucket som jag tjatat som en galning om.
Det finns tydligen en funktion där om digi-scrapbooking och jag satt och lekte en hel del och fick till slut till en header som känns okej. frostensdotter.blogspot.com
Jag gjorde misstaget att spara denna scrap men det visade sig att det inte gick att använda den som bild då. Så jag gjorde en screen-shoot (på min dator heter knappen prt sc) och jag klistrade in bilden i mitt bildredigeringsprogram och klippte ut den bit jag ville ha kvar. När man först gör en print-screen så känns det som om man inte fått en kopia av sidan men det får du.
Jag ändrade storleken på denna bild till 640x480 i storlek för att den ska passa ordentligt i bloggen.
Leather Cravat skrev 2009-01-08 22:10:01 följande:
*facepalm* (dunkar handflatan i pannan)
Det finns ju tusentals roliga gadgets!
Öppna för en ny gadget.
Huvudlistan du får upp är bara den 19 grundläggande gadgetarna. Till vänster finns en meny med ett antal kategorier med ytterligare gadgetar!
Fru annmi skrev 2009-01-08 22:29:46 följande:
Som besöksräknare använder jag easycounter (. com) och den fungerar utmärkt för mig.
- Nu har jag även lyckats få till en signatur! ontaril.blogspot.com under inlägget om "Summering av tiden som gått".
Okej. Jag måste sova.
Det var någon här som ville ha hjälp med just att få till en signatur men jag kommer inte ihåg vem.
Mamasnest skrev 2009-01-09 08:20:45 följande:
Hela inlägget försvann.. suck..
Ta hem programmet bara. Jag har även jag fler avancerade program men det känns lite onödigt att starta upp dem för något så litet som en signatur.
I alla fall är turerna i kort:
Genomskinlig bakgrund - skriv signaturen - crop runt signaturen - spara i .gif - ladda upp i inlägget och voila har du en signatur.
Ett foto i jpg försämras gradvis när du förminskar det.
Gif är mer en icke försämrande förändring av bilden.
När det gäller bildredigering så kan du bara spara en genomskinlig bakgrund eller ha genomskinliga delar i bilden i gif. Väljer du jpg så blir alla dessa delar vita istället.