Inlägg från: Isorfidien |Visa alla inlägg
  • Isorfidien

Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?

Fru annmi skrev 2009-01-09 20:53:59 följande:

Minima Black har ja'
    Jag har med 3 spalter, ny header och ny bakgrund jag! *pilutta dig*

*asg* fler än jag som är trött?

Nu håller jag på och snurrar omkring för att hitta fler roliga saker till bloggen och jag har lagt upp en liten utmaning om det är någon som känner för att göra samma sak.

frostensdotter.blogspot.com
  • Isorfidien

Carisma95 skrev 2009-01-09 21:03:28 följande:

Hur fick du in en bild när du har 3 kolumner.Jag sparar efter att lagt in bilden, men den syns inte i bloggen...?
    Menar du min header?

Jag upptäckte att först och främst måste den vara bredare än när jag hade 2 spalter. Sedan var det lättare att ladda upp den direkt till blogger utan att länka den. Jag gjorde precis som valigt.
  • Isorfidien

Kolla vilken inställning du har för kommentarer under "inställningar".

Millami skrev 2009-01-09 22:22:51 följande:
    va e d för fel då såna som int har bloggspot int kan kommentera mina inlägg i bloggen
  • Isorfidien

YES!!! *hoppar upp och ner*

Nu har jag äntligen lyckats med

* att få till en skarp, bra bakgrund (seventestar.blogspot.com) (här finns linjerna runt headern kvar - jämför bloggarna så ser ni vad jag menar)

* få bort den förhatliga kanten runt headern som bara gjorde att en header utan perfekt storlek - eller en bakgrund som inte stämmer in i pixeln - fick 2 små ramar omkring sig och det störde mig så!

• Isorfidien

Okej nu spammar jag lite men det här är relevant för båda trådarna.

Igår lade jag ut en utmaning i min blogg och jag har själv påbörjat arbetet. Varje timme vid exakt samma tid tar jag ett kort av det jag gör just då. Korten lägger jag upp i bloggen undan för undan.

Kom in och kolla eller varför inte anta min utmaning att göra samma sak!

• Isorfidien

Mamasnest: du kan göra utmaningen vilken dag som helst. Meddela mig bara när du börjar så lägger jag till din länk då.

Carisma95: jag lade upp en ny bild med genomskinlig bakgrund i paint, skrev mitt namn, klippte ut så nära bokstäverna som möjligt, sparade i .gif och laddade upp.

• Isorfidien

Men självklart! *skrattar*
    Jag ska testa den.

Och jag fortsätter med mina otroligt glamorösa bilder: denna timmes uppdatering "Tvätt: the never ending story"

Mamasnest skrev 2009-01-10 09:19:49 följande:
    Ok. Vill någon prova och se om min ruta för snabbmeddelanden fungerar? Snodd från Isorfidien igen så klart.
  • Isorfidien

Jag kan bara berätta hur jag gör.

Jag har öppnat ett konto här: www.scrapblog.com/builder/ Här leker jag med bilden jag vill ha. När jag känner att jag fått till den som jag vill ha förstorar jag till 125%. Gör en print screen som jag klistrar in i microsoft office picture manager och beskär. Ändrar storleken så att den blir runt 1420px bred. Efter det beskär jag bilden så den blir 730px hög.

Sedan exporterar jag bilden som .gif, sparar den på min dator och sedan upp med den på photobucket. När jag laddar upp där så väljer jag det option som gör att jag kan ladda upp största bilderna som gratisanvändare. Det är sedan denna länk jag använder som bakgrund till min blogg.

Sexymala skrev 2009-01-10 10:40:59 följande:
    Sexymala skrev 2009-01-09 22:36:07 följande:
    Ingen som vet?
  • Isorfidien

Gästböcker brukar det bara vara att öppna ett konto där man vill ha den och sedan länka till den från bloggen.

Att få till 3 spalter är superlätt. Det finns en beskrivning och länk till koden i min blogg.

Problemet är att alla de gadgets du har nu kommer att försvinna om du byter koden och du måste lägga in allt igen. Jag hade tur eftersom jag precis startat denna blogg och hade inte så mycket "leksaker" till den.

Millami skrev 2009-01-10 10:44:52 följande:
    e d svårt å få in dendär "gästboken" som flera av er har?å sedan så man får 3 spalter, e d också svårt?
  • Isorfidien

Så där gjorde jag med. Tyvärr fanns det gadgetar som inte följde med som ex listan över bloggar och även andra. Fast å andra sidan kan man se det som en nyårsstädning av bloggen och alla gadgetar.

Snorkfröken83 skrev 2009-01-10 11:17:38 följande:
    Frö att få 3 kolumnigt gjorde jag så här:Jag öppnade upp alla mina gadgetar och kopierade texten och klistrade in den i ett text dokument för att spara den. Efter det tog jag och klistrade in text koden från www.blogcrowds.com/resources/view_template.ph... i html-kod fönstret för din sida. Efter det tog jag allt jag sparat om mina gadgetar och gjorde nya.
Svar på tråden Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?