Inlägg från: Isorfidien |Visa alla inlägg
  • Isorfidien

Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?

Beas barnslikheter skrev 2009-01-11 22:02:18 följande:

Måste fråga dig Isor...har du haft problem med trespalten någongång...har du hela tiden kunnat lägga in HTML-kod överallt?
    Inga problem alls. Jag har lagt in allt i gadgetar och det har fungerat utan några som helst problem.
  • Isorfidien

Du är så välkommen så.

Millan83 skrev 2009-01-12 01:33:54 följande:
    jag vill gärna uppdatera min blogg, men har inte lärt mej nåt, så kanske är denna tråd en bra start för att få lite tips å kunskaper! =)millarules.blogspot.com
    Ska jag berätta en liten hemlighet? Jag kunde inte heller något om att göra om bloggen förrän jag började skriva i denna tråd.

frostensdotter.blogspot.com
  • Isorfidien

Länka den direkt från siten, ladda inte ner den. Använd koden du får för din signatur när du är klar.

Mamasnest skrev 2009-01-12 08:16:51 följande:
    Om man använder MyLiveSignature, hur får man bakgrunden genomskinlig?
  • Isorfidien

"want to use this code"

Isorfidien skrev 2009-01-12 08:18:39 följande:
    Länka den direkt från siten, ladda inte ner den. Använd koden du får för din signatur när du är klar.
  • Isorfidien

1. Antingen använder du ett eget bildredigeringsprogram som ex getpaint.net eller www.mylivesignature.com och denna signatur måste du kopiera in i varje inlägg. Själv kopierar jag bara koden från det tidigare inlägget och lägger in det i det nya.

2. Bakgrunder kan du göra själv. Du behöver något sorts bildredigeringsprogram till det. Koden för att få sidan "fixed" kan vi ta när du har fått till en bakgrund du vill ha för du kommer inte att hitta koden i den här tråden i alla fall.

frostensdotter.blogspot.com

vildamamma skrev 2009-01-12 07:58:33 följande:
    Så nu har jag fixat till min blogg så långt det går själv hehe:emmlizanslycka.blogspot.com/Men vil gärna ha en sån snygg signatur efer varje blogginlägg som ex vaniljlatte har. Laddar man uppn bild m signaturen i varje inlägg eller finns det inställning så man slipper det???Hur laddar man upp en bakgrund? Vill göra en egen som är "fast" medans texten rullas.
  • Isorfidien

Jag har den men du kommer att få leta häcken av dig (bokstavligen) för att hitta koden igen i denna tråd.

Om du vill ha den nu så kan jag ge dig ett litet tips. Gå in på tex www.thecutestblogontheblock.com/ och klicka på vilken bakgrund som helst. Ta den koden och av de fyra rader längst ner tar du bort tre - lämna sista raden med kod kvar. Det går inte att lägga in en kod här på siten. Sedan byter du ut deras länk till din egen för din nya bakgrund. Detta lägger du in i en gadget och så har du en ny bakgrund som står stilla.

9 rader kod - ta bort rad 6, 7, 8

vildamamma skrev 2009-01-12 08:34:06 följande:
    Isorfidien skrev 2009-01-12 08:28:42 följande:
    hehe tack för svaren. trodde du hade koden innan min bakgrund blev klar
  • Isorfidien

Ser ingen vit ram.

Mamasnest skrev 2009-01-12 09:08:34 följande:
    Titta gärna in i min blogg och se hur trist signaturen ser ut med vita ramen. Det står ju border 0 så det borde ju inte vara någon där...
  • Isorfidien

Du måste lägga in koden direkt i inlägget varje gång. Och den vita ramen har du fått eftersom signaturen är en länkad bild egentligen. Du kan antingen leta i html-koden under sektionen för "posts" och i en av spalterna det står något om "img" och "border px" (+ en del till) framför px står det en siffra - den ska vara 0 för att du inte ska få någon kant.

helene306 skrev 2009-01-12 09:13:08 följande:
    Mäh, jag får bara in signaturen i högersidan inte i inläggen! Får samma som mamasnest, en tråkig vit ram som förstör allt. Hur göra? Det här med HTML-koder fattar jag inte riktigt ....
  • Isorfidien

Nu boys & girls har jag börjat lägga upp bakgrunder på en blogg jag har. Visserligen är det just nu bara en bakgrund där för en 3 column sida men det kommer fler. Lägg in er som intresserade om ni känner det är intressant för då får ni automatiskt veta när jag lägger till fler bakgrunder.

madebyseven.blogspot.com/

• Isorfidien

Det borde det göra!

Jag behöver Old House nu!

Buschiq skrev 2009-01-12 15:30:45 följande:
    Men titta, titta - det såg bekant ut *skrattar*Tjusigt!
Svar på tråden Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?