Inlägg från: Isorfidien |Visa alla inlägg
  • Isorfidien

Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?

Nu ska vi se här. Här är den specifika koden för länkram runt bilder i inläggen

. post img {
    padding: 4 px ;
    border: 1 px solid $ bordercolor ;

(observera att jag lagt till en hel del mellanslag för att visa koden)

Jag tog bort 1px efter "border" - bara dessa tre och inget annat och ramen kollapsar

• Isorfidien

Om du tar bort enbart ordet "bordercolor"? Vad händer då?

"img" handlar om image - bild och är den koden som ska manipuleras.

Beas barnslikheter skrev 2009-01-11 13:36:49 följande:

Lömskt...om jag ändrar till 0px istället för att ta bort det helt så får jag på förhandsgranskningen bort alla kanter på bilderna. Snyggt!MEN....det fungerar enbart på förhandsgranskningen ifall jag gör det i det minimerade fönstret som kommer när man klickar på förhandsgranskning. När jag trycker upp till helskärm så kollapsar allt och då är det fortfarande bara Youtubebilden som är kvar. Ett tips är alltså att kika på både minimerad skärm OCH maximerad skärm innan ni trycker på spara.
  • Isorfidien

Eller ta bort siffran helt?

Beas barnslikheter skrev 2009-01-11 13:36:49 följande:

Lömskt...om jag ändrar till 0px istället för att ta bort det helt så får jag på förhandsgranskningen bort alla kanter på bilderna. Snyggt!MEN....(osv)
  • Isorfidien

Grattis!
    Skam den som ger sig!

Vaniljlatte skrev 2009-01-11 13:45:17 följande:
    Nu vet jag vad jag gjorde för fel! Jag valde "want to download this signature" istället för "want to use this signature". vid "want to use.." fick man en html kod. då blev det transparent bakgrund. Tjoho!
  • Isorfidien

Se bara till att du kommer ihåg exakt vilken kod du tog bort och vart den fanns. Det är då bara att lägga tillbaka den om det blir kaos på sidan.

Beas barnslikheter skrev 2009-01-11 13:44:19 följande:

Fast...å andra sidan...när jag förhandsgranskar i helskärmsläge UTAN att ha ändrat på något så blir det också kajko. Det kanske bara är programmet som inte stödjer förhandsvisningar i helskärmslägen?Bea...pratar för sig själv Undras om jag ska våga spara en ändring som ser ok ut i minimerat läge ändå då? Håll tummarna!
  • Isorfidien

Det fungerar.

Beas barnslikheter skrev 2009-01-11 13:45:50 följande:

Hej Isor...nu känner jag mig lite tryggare när du är här...hihi..Jag ska nog prova att spara på "0px" för då försvinner verkligen alla kanter i minimerat läge och det blir snyggt och fint. Håll tummarna för att det fungerar när jag sparar. (Jag har sparat ursprungskoden i Anteckningar)
  • Isorfidien

*skrattar och skakar på huvudet*

Beas barnslikheter skrev 2009-01-11 13:54:43 följande:

YES! Det fungerar!!!!!!!!!!!I love this tråd!
  • Isorfidien

Mamasnest skrev 2009-01-11 14:29:43 följande:

Jag har gjort ett album i Picassa där jag lägger mina "ett-kort-i-timmen" bilder, men de uppdateras inte i bloggen där det albumet ligger som bildspel. Varför gör det inte det?
    Har du varit in och sparat i både den gadget som styr bilderna samt sparat ändringarna i bloggen?
  • Isorfidien

*hihi* du fick den ovan. Lägg bara tilt html till namnet men siten ligger nere för tillfället.

snobbi skrev 2009-01-11 14:58:18 följande:
    hejsan allihopa :)vad e adresserna till bakgrundsbilderna??
  • Isorfidien

. COM menar jag ju! Snacka om att vara insnöad på kodning för tillfället! *asg*

Isorfidien skrev 2009-01-11 15:01:52 följande:
    *hihi* du fick den ovan. Lägg bara tilt html till namnet men siten ligger nere för tillfället.
Svar på tråden Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?