Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?
Helt OT men du påminner mig så mycket om Jewel Straite!
www.fireflywiki.org/img/Kaylee23.jpg
Helt OT men du påminner mig så mycket om Jewel Straite!
www.fireflywiki.org/img/Kaylee23.jpg
Du kan också använda border 0px med samma resultat
Menar du !!! + - ?
Nu har jag skapat en ny bakgrund till min blogg. Jag var inte riktigt nöjd med den andra men det känns som om jag är på rätt väg nu ändå.
frostensdotter.blogspot.com
Tackar. Det var ett slitgöra!
Jag gör bakgrunderna i ett scrapbookprogram (gratis att använda på nätet) och sedan fick jag genom att testa mig fram hur jag ska placera spalterna, vilket är väldigt mycket testande innan man får allt rätt. Nu förstår jag också varför nästan alla bakgrunder har ett kantband intill skrivytan. Sedan förstora för att få en bättre kopia, printscreen, beskära, ladda upp och klistra in koden.
*pust*
Men jag gillar verkligen alla tillval som man kan få på www.scrapblog.com/default.aspx för sin scrap.
Fru annmi skrev 2009-01-11 20:41:43 följande:
Bea - jag lägger koden till bakgrunden i en gadget på sidan.
*skrattar* Skulle det ha någon betydelse?
Det finns många sätt man kan göra bakgrunder på.
Fru annmi skrev 2009-01-11 20:49:52 följande:
Jo man kan säga att jag gör en layout som jag använder som bakgrund. *skrattar*
En layout handlar om hur man placerar texter och bilder på en sida - tänk reklamblad.
En bakgrund är färgen/grunden som ligger i botten - själva papperet som reklambladet är tryckt på.
Fru annmi skrev 2009-01-11 20:51:44 följande:
Tänk på att alltid använda samma mall. Jag har upptäckt att mallarna man tar hem är olika stora. Det var så jag gjorde för att se hur bred bilden skulle vara för att passa in - bakgrunderna jag gör är ca 1420x710.
helene306 skrev 2009-01-11 21:32:55 följande: