Inlägg från: Isorfidien |Visa alla inlägg
  • Isorfidien

Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?

Fru annmi skrev 2009-01-09 11:14:33 följande:
    Ingen alls ...Föresten måste förklara lite detta med att Spara Sidelement text mm som vi "talade" om igår..Då går ni in på dem & sedan i det inlägget kan man byta till HTML....Gör det & Markera texten & spara i typ ett mail eller så..Då finns detta kvar ifall det försvinner då nu byter Layout Blev lite snurrig igår för...Bakrund & Layout är ju inte samma...*hihi*...Hoppas ni Bloggar på & att ni fattade Ha en gooer Freda'...
    Jag sparar mina i bloggen. Gör ett inlägg som läggs sist (ändra lite på datum och sånt så det är daterad som första inlägget) och där klistrar jag in koden. Sedan när jag går in på bloggen så kopierar jag den koden innan jag börjar skriva inlägget.
  • Isorfidien

Fru annmi skrev 2009-01-09 11:25:57 följande:

Jaa,men..Det e inte det jag menar eller det vi "talade" om..*Hihi*..Utan OM du byter Layout så kan dessa Sidelement försvinna Exvis..Gbok eller annat du har under din profil ,länkar mm..
    haha - så kan det gå när man läser för snabbt. Den bjuder jag på! *ler'
  • Isorfidien

Okay boys and girls!!!!

Jag hittade ett script för att få en tredelad sida och jag gjorde en testblogg för att se hur den ser ut och här är den
    seventestar.blogspot.com/

Cutest har ett par få templates för så här breda bloggar.

Scriptet jag använde var från denna sida
    www.blogcrowds.com/resources/view_template.php/897_23

Bakgrunden blir svart - även här ska din template stå på minima. Det var bara att gå in och ändra på bakgrundsfärgen i layout-sidan.

Radera all html på din blogg och klistra in html-koden från den nya siten till din blogg.

• Isorfidien

Jag bara måste få visa det här! Jag är helt förbluffad över mig själv!

Jag har fixat till både kodningen för en 3 spalts blog OCH bakgrunden har jag gjort HELT själv!

seventestar.blogspot.com/

MEN

Vill du lämna en kommentar gör det inte i den bloggen utan i
    frostensdotter.blogspot.com

Kodningen här ovan för att få in en bakgrund i bloggen är samma jag använde. Infogade den bara i den gadet jag använder för bakgrunden.

• Isorfidien

Något säger mig att alla de som vill få in sina länkar i trådstarten ska skicka ett meddelande till TS. Det bara smattrar fram sidor här så hon inte missar något inlägg om att lägga till någon länk.

• Isorfidien
    Snorkfröken83 skrev 2009-01-09 16:32:21 följande:
    Isorfidien: hur gjorde du 3 spalts? Skulle vilja ha det jag också.. börjar bli så mycket på högra sidan nu...
    Kolla i testbloggen. Det finns en kort beskrivning för att få till tre spalter, länk och allt. Den jag gillade har spalter på var sida av inläggen, många andra har två rader intill varandra till höger. Vill du hellre ha en sådan så kan vi alltid leta upp en sån.
Svar på tråden Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?