Inlägg från: Isorfidien |Visa alla inlägg
  • Isorfidien

Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?

Det verkar som om servern packat ihop och gått hem för gott på cutest.. om en vecka beräknas den nya servern vara igång igen.

• Isorfidien

För tillfället får vi använda deras blog.
    cutestblogontheblock.blogspot.com/

Tack vare att jag var där inne och snurrade började tankebanorna snurra igång angående att lägga ut en kod i bloggen som andra kan kopiera utan att det blir knas som det blivit hela tiden även här inna - och jag har lyckats med det nu! Tack vare Cutest, min testblog och FrontPage så fick jag till det.

• Isorfidien

Alla mina 7 fungerar som de ska.

Vaniljlatte skrev 2009-01-14 11:14:07 följande:
    Är det någon mer än jag som har problem med layout sidan idag? Får bara upp halva sidan och så "error on page". Men de andra sidorna funkar ju.. knas.
  • Isorfidien

Nej det gör de inte. De väntar på sin nya server som kan hantera all trafik och det kommer att ta upp emot en vecka innan den är installerad och fungerar som den ska.

Så tills det är klart får vi kolla deras blogg istället.

Fru annmi skrev 2009-01-14 16:14:13 följande:

Ska de byta användarsättet nu?cutestblogontheblock.blogspot.com/
  • Isorfidien

Det står i deras vänstra spalt hur du ska kopiera deras kod och lägga in i din gadget för att använda en bakgrund från dem. Jag hittade den biten efter en del letande i går kväll för det är lite väl mycket text i den spalten som det är.

Carisma95 skrev 2009-01-14 16:33:06 följande:
    Vadå menar du? De byter väl bara server vad jag förstod...?Om man vill ha någon av de bakgrunderna som är på deras hemsida nu ("bara JPG-format") hur gör man då? Det kan man väl inte lägga in som gadget eller HTML...?
  • Isorfidien

Sorry.. inte nog med att jag är ansiktsblind så har jag även problem med höger och vänster ibland. Sant men jobbigt mellan varven.

Fru annmi skrev 2009-01-14 16:42:02 följande:

*Hihi*...I spalten till Höger står dé
  • Isorfidien

Kolla om det går bättre nu gällande kommentarer hos mig. Bytte ut en kommentatorinställning men annars har jag ingen aning om vad det kan vara för fel.

• Isorfidien

Så i fortsättningen måste vi alltså säga till alla att ändra till "helsida" för kommentarer? Det känns lite knepigt!

Har det att göra med att vissa av oss använder ett skript från en annan site eller vad?

Fru annmi skrev 2009-01-14 22:13:12 följande:

& ja Popuppfönster
  • Isorfidien

Jag har 7 bloggar på samma e-postadress. Det är bara att gå in på instrumentpanelen och klicka på "skapa ny blogg".

Vaniljlatte skrev 2009-01-15 13:53:39 följande:
    och inte kan jag skapa en helt ny blogg heller, då måste jag ha en till mejladress.. och så jävla engagerad vet jag inte om jag orkar
  • Isorfidien

Jag har inte heller något Picasa Webalbum.

tinni78 skrev 2009-01-16 17:50:28 följande:
    SeTa skrev 2009-01-16 09:04:42 följande:
    Är det bara jag som inte har något picasas webalbum?
  • Isorfidien

Jag hade enorma problem med min header.

Hur jag än gjorde i html så fick jag inte in bilden. När jag sedan laddade upp bilden direkt från min dator så fungerade det direkt.

Beas barnslikheter skrev 2009-01-18 09:42:05 följande:

Jag skulle vilja trixa in en bild i min header, men den protesterar hela tiden. Är det någon som vet hur man lägger in bild via HTML?Typ. "img="http..." etc.?Jag vet att jag läst det här...eller på någon av våra länkar...men jag hittar det inte nu. Manuellt fungerar det inte i alla fall. Vem var det mer av er som inte kunde få in en headerbild, men som det till slut fungerade för?
  • Isorfidien

Det kan det vara. Prova olika storlekar och se om det fungerar.

Beas barnslikheter skrev 2009-01-18 11:48:34 följande:

Isorfidien...hmmm...jag får inte något av dem att fungera, men jag funderar på om själva storleken på headerfältet kanske är för litet???
  • Isorfidien

Har du inställningen "pop-up" för kommentarerna i "inställningar"? Numera använder jag "helsida" för det har krånglat för många av oss som försökt använda "pop-up".

e83 skrev 2009-01-24 22:07:43 följande:
    varför kan ingen lämna kommentarer på min blogspot blogg? vad är det jag har råkat ta bort????
  • Isorfidien

Om du ändrar på storleken på bilderna efter att de är uppladdade till ditt inlägg så blir de inte klickbara.

Om det nu är något sådant som hänt.

sommarstorm skrev 2009-01-25 19:55:10 följande:
    Ja det är liksom ingen skillnad på bilderna. Hade tre i ett inlägg som var lika stora. Ändå är det bara en som blir klickbar. Det händer då coh då liksom, vet fler som har det problemet utan att hitta nån koppling...
Svar på tråden Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?