Inlägg från: Isorfidien |Visa alla inlägg
  • Isorfidien

Det enda du behöver kunna är att skapa nya mappar om du vill ha såna och sedan hur du laddar upp bilder till kontot.

Väljer du att skapa ett konto hos photobucket så skicka bara ett meddelande till mig så kan jag ta dig igenom proceduren steg för steg.

Det är väldigt lätt bara du kommer igång och testar - det är svårare att fixa med bloggen även om den är på svenska.

• Isorfidien

Okej jag fick en fråga i min gästbok angående bilderna och photobucket. Jag håller på och fixar till en beskrivning och den kommer snart att finnas i min blogg så gå in där och kolla.

• Isorfidien

Nu finns det en tutorial i min blogg. Det är bara att kika in där och kolla om du är intresserad av hur man lägger till bilder från photobucket eller webben generellt till din blogg.

Vill du lägga in en bild från någon annan sida skulle jag ändå uppmana er om att kopiera den bilden, spara den på ex photobucket och länka därifrån. Annars tar man så otroligt mycket bandbredd från siterna man länkar från.

• Isorfidien

The Cutest Blog... fungerar inte för mig heller.

KEL08 - klart vi kan hjälpa dig med din blog. Om du vill kan vi avvakta och se om tCBotB (theCutestBlogontheBlock) återuppstår inom kort för deras bakgrunder är jättelätta att använda.

• Isorfidien

På thecutestblog... behöver du inte kunna engelska egentligen. Det är bara att kolla på bakgrunderna och vill du välja en speciell klickar du på den bilden. Du kommer då att få upp en html-kod som du klistrar in i en gadget och vips har du fått en ny bakgrund.

• Isorfidien

Allt du gjort på bloggen kommer att vara kvar. Den kommer att behålla det teckensnitt du har nu. Du väljer helt enkelt bara en ny bakgrund så det är det enda som ändras.

The cutest blog har ett antal olika bakgrunder, tror runt 800 eller så.

Innan du byter bakgrund måste du byta din egen template/bakgrund till "minima"

När du hittat den bakgrund du vill ha så kopierar du koden du fått för just den bakgrunden. Gå tillbaka in i din blog, väljer layout och infogar en ny "gadget" för just html/JavaScript och där klistrar du in koden i den stora rutan. Skriv inget alls som överskrift.

Sedan var du klar.

• Isorfidien

Jag använder också easycounter, väldigt lätt besöksräknare: både att skaffa och sköta.

Eva S skrev 2009-01-08 08:41:38 följande:

KEL08 skrev 2009-01-08 08:30:46 följande:
    Prova med en från easycounter.com. Fick heller aldrig till den från susnet.
  • Isorfidien

Jag har en sådan blogg jag med. För någon dag sedan vrålade exet till mig att han skulle stämma mig för det jag skrev i bloggen.

Jag borde ta och återuppliva den bloggen igen för jag behöver fortfarande skriva av mig en hel del.

En stor *kram* skulle du få av mig om det gick att skicka med posten. Tyvärr så vet jag hur det känns.

Buschiq skrev 2009-01-08 09:22:51 följande:
    Jag håller ju på med en ganska personlig blogg med, hittade en riktigt fin mall till den!!! Om någon har lust att kika får ni gärna göra det - ni behöver ju inte läsa om det känns jobbigt ( jag skriver om sambons otrohet och sexchatt-beroende) men vill ni så får ni! Har dock inte hunnit skriva så mycket ännu, men det är skönt att ha en lite anonym plats där man kan ventilera känslor - inget man gör på bloggen vännerna hemma läser...Jag var bara så himla nöjd med bakgrunden jag hittade, en historisk känsla på den   www.net-widow.blogspot.com Ps, lägg inte upp den i översta inlägget
  • Isorfidien

För den som vill läsa om min upplevelse så finns min blogg på ontaril.blogspot.com

Jag har fortfarande inte läkt såren från sviterna ännu.

Buschiq skrev 2009-01-08 09:37:31 följande:
    Tack snälla ni!!! I bland känns det skit och ibland ganska hyfsat. Vi jobbar på det - jag kommer väl fram till nutid så småningom *skrattar*Vi är nog alldeles för många som råkar ut för sånt här tyvärr... När jag berättade för min mamma talade hon om att pappa varit ute på dumheter när jag var en fem-sex år. Det hade jag ingen aning om... Man blir förvånad!

Men - vad tyckte ni om bakgrunden???
Svar på tråden Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?