Inlägg från: Carisma95 |Visa alla inlägg
  • Carisma95

Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?

ebbebulan skrev 2009-02-09 16:15:06 följande:
    när jag ändå är har i tråden så passar jag på att fråga. hur gör jag för att få till räknaren i en o samma gadget? när jag försöker så står dom efter varandra o jag vill att dom ska stå under varandra. fattar ni vad jag menar? använder räknare från susnet.se
    Jag vet inte om det funkar med besöksräknarna (men det borde det göra).
    Testa att kopiera över html-texten för den under och klistra in i den översta gadgeten (räknaren).
    Det funkade på en annan grej jag gjorde.
    vastragotaland.blogspot.com - From my point of view!
  • Carisma95
    Lindisen81 skrev 2009-02-10 21:36:39 följande:
    är det så att blogspot har mindre besökare än blogg.se eller beror allt på innehållet i bloggen?tycker jag kollar i besöksräknaren hos folk. blogspot-bloggar verkar ju i regel ligga grymt mkt lägre i besökare. En blogg på blogg.se är skittrist och helt ointressant men har oftast jättemånga besökare...?
    Har jag inte reflekterat över, men det kanske stämmer...
  • Carisma95
    Pyret 78 skrev 2009-02-14 18:19:40 följande:
    Nu har jag letat i tråden. Har sett svaret på min fråga förut, men nu kan jag inte hitta det. Hur gör ni för att få mellanrum mellan rader i ett inlägg när det är publicerat? i utkastet ser det ut som jag vill ha det.
    När jag skrivit inlägget kollar jag först på förhandsgranska. Där ser man om man har "dragit ihop det" för mycket, eller har ett mellanslag för mycket osv.
  • Carisma95
    EXPOSED skrev 2009-02-14 18:34:27 följande:
    Någon som vill hjälpa mig?! Jag kan inte bläddra bland 231 sidor för svaret på mina två frågor .Hur får man en besöksräknare och en klocka?
    Min besöksräknade fick jag på www.utvecklarna.se
    Klockan vet jag inte sidan på, men om du går in på min test-blogg: carisma95.blogspot.com, så kan du klicka på klockan till vänster. Då kommer du till "rätt" sida.
  • Carisma95
    Pyret 78 skrev 2009-02-14 18:58:35 följande:
    Carisma95 skrev 2009-02-14 18:31:50 följande: När jag förhandsgranskar ser allt bra ut men inte när jag publicerat inlägget.
    Knepigt, det gör det hos mig. (För det mesta).
  • Carisma95
    listoplisto skrev 2009-02-14 19:06:29 följande:
    Det blir så för mig också ibland. Jag brukar undvika att göra hårda radbrytningar (ENTER) när jag skriver inlägg. Jag byter istället rad med SHIFT + ENTER, då blir det mindre problem. Men ibland får jag publicera, kolla och gå tillbaka och rätta till konstiga radmellanrum. Jag vet inte vad det beror på...
    Jag använder oftast bara ENTER och det går alldeles utmärkt...
  • Carisma95
    Dhella skrev 2009-02-14 19:27:04 följande:
    Hur ser min blogg ut hemma hos er?Jag har 2 datorer hemma och kan se 3 kolummer (säger man så, blev osäker nu... men ni fattar nog) på rad precis så som jag vill ha det.Min syrra ser bloggen med 2 kolummer, den högra kolummen har hamnat under de andra.De har en större skärm, men då borde man ju absolut se bloggen "rätt" tycker jag!dhella.blogspot.com/
    Jag ser också tre kolumner.
  • Carisma95
    Amadeus Mamma skrev 2009-02-16 06:32:36 följande:
    Hejsan. Åh va ni alla har fina bloggar. Själv har jag inte alls lika fin amadeus07.blogspot.com/ Är det någon som har lite ideer eller tips åt mig? Jag har inget program eller något liknande. Kram!
    Någon bild i headern hade gjort en del. Du behöver ju inte ha något program för att lägga in bilden (bara om du skulle vilja redigera en bild du har).

Lägga in bild gör du under layout --> redigera bloggrubrik.
Svar på tråden Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?