Inlägg från: Carisma95 |Visa alla inlägg
  • Carisma95

Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?

AMDA skrev 2009-02-20 13:34:18 följande:
    Kan man ha en "dold" blogg??Vet att man kan ha flera men då syns ju bloggarna i ens info...skulle vilja ha en bara för mig som jag kan skriva av mig på men inte någon annan läser.
    Själva titeln syns nog ändå under info.
    Men du kan ju ha en stängd blogg. Bjuder du inte in någon, inte ens familjen, så är det ju ingen som kan gå in och läsa den.
    vastragotaland.blogspot.com - From my point of view!
  • Carisma95

Min sunset-räknare räknar FORTARE än den gamla jag hade från "utvecklarna"?
    Trodde den skulle räkna MER rätt (dvs bara unika besökare).

De startade på samma.
    Nu är den gamla på 5787 besökare och sunset:s på 6010 besökare?

• Carisma95
    Vaniljlatte skrev 2009-02-21 12:48:16 följande:
    Carisma95 skrev 2009-02-21 11:29:09 följande: har du spärrat ditt ip nr? Om du går in på din sida på susnet, (för är det susnet eller sunset du menar?) så får du upp exakt statistik..
    Ja, något IP-nummer stod som spärrat. Jag antog att det var mitt...?
    Men även om det inte är det, den gamla räknaren uppdateras ju varje gång jag går in på sidan. Så jag förstår ändå inte hur sunsets räknare kan gå FORTARE...? Den borde väl gå lika fort som den gamla "bara"?
  • Carisma95
    danitra skrev 2009-02-23 13:35:56 följande:
    Nu har jag fått till tre kolumner. Nästan helt på egen hand! Vad tycks?
    Nice!
    Jag vet inte om det är den stora bilden i headern, eller storleken på texten som gör det. Men det känns som att du "skriker" på något sätt. (Om du förstår vad jag menar? SOM NÄR MAN SKRIVER SÅ HÄR)..
    Kanske kan minska texten en storlek?
  • Carisma95
    danitra skrev 2009-02-23 16:14:34 följande:
    Mysko. Jag har också provat att själv kommentera och det har funkat. Men tre personer har sagt att dom inte kan.
    Har du kollat över dina bloggkommentar-inställningar?
    Fru annmi skrev 2009-02-23 16:24:32 följande:
    Japp...Till slut gick de Annars kom detta upp 3ggr:Din begäran kunde inte bearbetas. Försök igen.
    Fast det där kommer upp lite överallt på olika blogspot-bloggar tycker jag. Det är ju bara att klicka på skicka igen, så brukar det funka!
    Fast det är klart, lite irriterande ändå kanske....
  • Carisma95
    Fru annmi skrev 2009-02-23 16:42:01 följande:
    Jaa de är bara att trycka tills kommentaren kommer in &...Jag ger mig inte ...
    Nope, inte jag heller! Trycker, trycker, trycker....
  • Carisma95
    danitra skrev 2009-02-23 16:43:17 följande:
    Carisma: Ja, den är helt tillåtande. Alla får kommentera. Lite synd att det krånglar. Många orkar inte fortsätta försöka utan ger upp när det inte funkar på en gång och då missar man ju en hel del kommentarer.
    Jo, det är sant. Jag har fått den infon från någon som försökt kommentera någon gång. Men som du säger, men missar säkert fler kommentarer än man tror.
    (Or so we tell our selves...)
  • Carisma95

Någon annan som märkt att det inte går att kommentera blogspot-bloggar som har "ordverifikation"?
    Jag har testat på ett par stycken och det står bara "loading" i en evighet i ord-rutan. Det kommer aldrig upp några ord...

• Carisma95
    maria215 skrev 2009-02-24 13:36:18 följande:
    Är det någon som vet hur man ändrar bakgrunden i blogspot. Jag har hittat en bakgrunde på www.thecutestblogontheblock.com som jag vill ha.
    Du klickar dig in på den bakgrunden du vill ha. Nedanför den markerar och kopierar du den html-text som står.
    Klistra in detta under "layout ---> lägg till gadget ---> Html/Java. Klicka på spara. Sen ska det vara klart.
  • Carisma95
    Fru annmi skrev 2009-02-24 13:55:39 följande:
    Nee,de har jag inte märkt ..Jag har detta & jag har många kommentarer,så..de fungerar i min antar ja'
    Ska väl tillägga att de jag själv har testat på har kommentaren under inlägget (på samma sida alltså). Inte i ett separat eller helfönster.

Jag har det ovanstående (som tycks krångla). Kan någon vara snäll och testa att kommentera hos mig?
Svar på tråden Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?