Inlägg från: Carisma95 |Visa alla inlägg
  • Carisma95

Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?

Isorfidien skrev 2009-01-09 16:53:18 följande:
    Då får du lägga till den som en ny gadget igen.
    Aha, du tänker så du...
    Ja, det kanske funkar.
    vastragotaland.blogspot.com - mina reflektioner, tankar och åsikter om ALLT! =)
  • Carisma95

Fast problemet är ju detsamma som med Pyzam-kodning. ALLT annat försvinner ju.
    Bloggräknare, andra gadgetar osv...

• Carisma95
    Snorkfröken83 skrev 2009-01-09 16:57:45 följande:
    jahapp.... Då blir de väl inget då inte.. finns det nåt annat sätt? Att bara klistra in en del av en kod? Måste ju gå de också...
    Ja, man tycker det..
    Jag ska jämföra den html-koden med den jag har och se om jag kan luska ut vad det är som skiljer.
  • Carisma95

Klarar alla "bakgrunder" av 3 kolumner undrar jag??
    Jag har grejat lite grann nu, men höger sidan försvinner ju "ur bild"...
    (Tänker på "älskling, du simmar ur bild")..

• Carisma95
    Isorfidien skrev 2009-01-09 19:51:34 följande:
    Du är inte den enda som funderar angående Cutest.. de få glimtar jag fick idag visade att sidan ser helt annorlunda ut i alla fall!Jag tröttnade på att vänta så jag finulade lite själv på bakgrunder, även om jag inte är riktigt nöjd med bakgrunden så är den okej för tillfället.Och jag insåg precis att för någon som jag som påstår sig vara kreativ så har jag en fruktansvärt tråkig presentation! Fast bloggen är välfylld i alla fall.
    På första sidan stod det bl.a. "free bakgrounds" men hittade det ingenstans.
    Och mitt på första sidan stod "Donate X dollar for the cutest blog´s sake" (inte exakt de orden men nåt sånt)
    Snorkfröken83 skrev 2009-01-09 19:57:17 följande:
    Jätte fin båda två! Vilken mall har du på dsignprovnings bloggen? Min mall är så smal...
    Minita Black (och så klistrade jag in Isolfiridiens html-kod.
  • Carisma95
    Snorkfröken83 skrev 2009-01-09 20:21:42 följande:
    Finns ingen Black bara dark...
    Nej, jag kollar i HTML texten och där står också Minima Black... Knepigt..? (Att du inte har en i så fall).

Jag har problem att lägga in bild i "headern" däremot (med 3 kolumner). Vem var det som skrev om det nyss...?
  • Carisma95
    Isorfidien skrev 2009-01-09 20:44:34 följande:
    du ska ha vanlig minima - den du får heter sedan minima black (du kan ändra bakgrundsfärgen själv efteråt)
    Jag gick in på min gamla sida (vastragotaland.blogspot.com) och försökte ändra mall och då fanns det bara 4 olika Minima-versioner, varav en var "dark".

Men när jag startade en NY blogg så fanns det två mallar jämte varandra; Minima och Minima Black. (Det är säkert)
  • Carisma95
    Isorfidien skrev 2009-01-09 20:51:43 följande:
    Ha! Jag och min gamla blogg hittade bara minima. Det är fuskigt! (fast det kan också bero på att jag inte orkade leta ordentligt)

Nu är jag velig. Har ändrat min testbloggs namn och rubrik (ifall jag bestämmer mig för att använda den sen, när jag är klar)
    http://carisma95.blogspot.com (Så enkelt som det kan bli, helt enkelt)
  • Carisma95
    Isorfidien skrev 2009-01-09 21:01:03 följande:
    Fru annmi skrev 2009-01-09 20:53:59 följande: Jag har med 3 spalter, ny header och ny bakgrund jag! *pilutta dig* *asg* fler än jag som är trött?Nu håller jag på och snurrar omkring för att hitta fler roliga saker till bloggen och jag har lagt upp en liten utmaning om det är någon som känner för att göra samma sak.frostensdotter.blogspot.com
    Hur fick du in en bild när du har 3 kolumner.
    Jag sparar efter att lagt in bilden, men den syns inte i bloggen...?
Svar på tråden Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?