Inlägg från: Carisma95 |Visa alla inlägg
  • Carisma95

Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?

Fru annmi skrev 2009-01-13 22:15:27 följande:
    Ja' hittade Var föör snabb Tack,snälla!!!!!!
    vastragotaland.blogspot.com - mina reflektioner, tankar och åsikter om ALLT! =)
  • Carisma95
    vildamamma skrev 2009-01-13 23:11:16 följande:
    Carisma95 skrev 2009-01-13 21:30:00 följande: Jättefint..Skaffade en gästbok som dig, men det går inte ändra färgen :(
    Gick du också in på Cbox då?
    Jag kunde välja mellan ca 6-8 olika färger.
  • Carisma95

Det funkade ju med headern i min "gamla" blogg.
    Men i test-bloggen, där jag har 3 kolumner, så syns fortfarande inte headern/bilden jag sparar. VARFÖR..???

• Carisma95
    Fru annmi skrev 2009-01-14 16:14:13 följande:
    Ska de byta användarsättet nu?cutestblogontheblock.blogspot.com/
    Vadå menar du? De byter väl bara server vad jag förstod...?

Om man vill ha någon av de bakgrunderna som är på deras hemsida nu ("bara JPG-format") hur gör man då?
    Det kan man väl inte lägga in som gadget eller HTML...?
  • Carisma95
    Fru annmi skrev 2009-01-14 16:36:42 följande:
    Jaa,de såg ju jag me & trodde kanske alla blir så sen Men gör så här:Går in på anpassa i bloggen, gadget sedan vidare till HTML/JavaScript.Där klistrar jag in denna koden:body {background-image: url("KLISTRA IN DIRECT LINK HÄR"); background-position: center; background-repeat: repeat; background-attachment: fixed; }DIRECTLINK ÄR JU DERAS LÄNK som står under den du vill ha
    Varför funkar det inte för mig då?
  • Carisma95
    Fru annmi skrev 2009-01-14 17:14:10 följande:
    Säg till när de syns
    "Till".
    Det syntes, men jag tog bort den igen. Tyckte inte bakgrunden blev lika fin som "på bild"... 
    Tycker ofta bakgrunden inte gör sig rättvisa när man väl klistrat in den i bloggen. Någon som märkt samma sak...? Eller är jag bara kräsen?
  • Carisma95
    Vaniljlatte skrev 2009-01-14 19:48:45 följande:
    Alltså.. detta är ju väldigt konstigt. Vänder mig främst till Isorfidien och Mamasnest, då jag upptäckt detta hos er. Jag kan inte kommentera hos er utan att min dator hänger upp sig.
    Jag har märkt samma sak (hos de två)
    Men jag får upp rutan (där man ska skriva in något typ av "lösenord") men sen när man gjort det och klickar på skicka, så säger det "Din begäran kunde inte genomföras".

Men oftast funkar det om man provar en gång till. (Inte alltid dock).
Svar på tråden Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?