Inlägg från: Carisma95 |Visa alla inlägg
  • Carisma95

Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?

LindaPalm skrev 2009-01-12 09:27:03 följande:
    Hej, jag har blogspot ja me, eldgrisen.blogspot.como ja tänkte kolla om det är någon här som vet om man kan se någonstans hur många besökare man har per dag? o vart man i så fall gör det...
    Jag skaffade min på www.utvecklarna.se
    vastragotaland.blogspot.com - mina reflektioner, tankar och åsikter om ALLT! =)
  • Carisma95
    Fru annmi skrev 2009-01-12 13:11:40 följande:
    Jaa men inte där,menade inte ja' Utan inne i själva Lauouten & redigera i HTML
    Ja, det menade jag med.
    Vad trodde du jag menade?
  • Carisma95
    Fru annmi skrev 2009-01-12 13:27:41 följande:
    Jaha ...Trodde du menade i Inlägget där du hade sign,finns ju HTML där mé Men...Står det inte så under post?
    Nope.
    Men "ingen" eller "genomskinlig" kanske inte spelar någon roll för HTML-bokstäverna.
  • Carisma95

Men döööööööö, är jag dum i huvudet!!!!
    Nu läste jag om vad vi har skrivit.

Jag pratar om bakgrunden och du om ramen! FÖRLÅÅÅÅÅT att jag förvirrar er!

• Carisma95

Vad händer om man "bara" byter mall på blogspot?
    Bakgrunden försvinner, det köper jag. Men försvinner alla gadgets och widgets också...?

• Carisma95
    Dino78 skrev 2009-01-13 14:04:38 följande:
    Hmmm, nu har jag kopierat den länken och försöker i min blogg: det står då så här:FEL:Din HTML-kod kan inte accepteras: Tag is not closed: <object width="320" height="265">Jag är urusel på sånt här och vet inte ens vad en HTML-kod är
    Om du kopierat hela den html-koden på you-tube, så ska ju dom har "closat tagen".
  • Carisma95

Har suttit och jobbar på en "header" i över 2 timmar.
    Men till slut så gick det. Tänk vad mycket man kan göra i bara "paint-programmet".

Vad tycker ni ?
    vastragotaland.blogspot.com
    (Färgerna är inte riktigt i "fas" med resten av sidan, men det var det jag fick ihop just nu iaf. Kanske ändrar så småning till någon mer "färg-riktigt".

• Carisma95
    Snorkfröken83 skrev 2009-01-13 21:32:07 följande:
    Nu får du nog ta och berätta hur du gjorde!

Jag letade upp en fin bakgrundsbild på nätet, sparade i datorn (som JPG-fil).
    Öppnade den i paint, klickade på redigera --> klistra in genom, och så valde jag det fotot jag vill klista in.
    "Drog" och justerade storlek lite och så klart!
    Texten kommer ju till, fast först när du redigerar och lägger till bilden i bloggens layout.
  • Carisma95
    Fru annmi skrev 2009-01-13 22:03:01 följande:
    Ser att du har annan text för kommentare...1 Har tyckt till eller nå't va de...Hur har du ändrat dé??
    Under "Layout" --> redigera blogginlägg.
    Där finns en rad där man kan ändra benämningen. Kommentarer, tyck till eller vad man nu vill.
Svar på tråden Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?