Inlägg från: Carisma95 |Visa alla inlägg
  • Carisma95

Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?

Isorfidien skrev 2009-01-09 21:05:56 följande:
    Carisma95 skrev 2009-01-09 21:03:28 följande: Menar du min header? Jag upptäckte att först och främst måste den vara bredare än när jag hade 2 spalter. Sedan var det lättare att ladda upp den direkt till blogger utan att länka den. Jag gjorde precis som valigt.
    Om den inte är bredare, så syns den inte alls då menar du?
    Varför funkar det inte för mig då..
    vastragotaland.blogspot.com - mina reflektioner, tankar och åsikter om ALLT! =)
  • Carisma95
    Isorfidien skrev 2009-01-10 00:27:19 följande:
    YES!!! *hoppar upp och ner*Nu har jag äntligen lyckats med* att få till en skarp, bra bakgrund (seventestar.blogspot.com) (här finns linjerna runt headern kvar - jämför bloggarna så ser ni vad jag menar)* få bort den förhatliga kanten runt headern som bara gjorde att en header utan perfekt storlek - eller en bakgrund som inte stämmer in i pixeln - fick 2 små ramar omkring sig och det störde mig så!frostensdotter.blogspot.com
    Hur gjorde du "Seven"-loggan i slutet av varje inlägg?
  • Carisma95

Tigern83:

Vi har nog samma problem du och jag.
    (Fast jag har inte slitit mitt hår än)

• Carisma95
    Isorfidien skrev 2009-01-10 23:05:22 följande:
    *body {background-image*: url("http:*//länk till bilden")*; background-position*: center*; background-repeat*: no-repeat*; background-attachment*: fixed*; }**Radera alla * = inget mellanrum
    Men en sån kodning kan man väl inte lägga som gadget?
    cutestblogg....... går ju att göra så med.
    Men den rosbakgrunden jag la in i testbloggen var jag tvungen att lägga in direkt i html-texten.
  • Carisma95
    Snorkfröken83 skrev 2009-01-10 23:27:48 följande:
    var gjorde du det då?

Jag la den mellan följande koder:
    /* Use this with templates/template-twocol.html */

body {
      background-image: url(
    http://www.snyggareblogg.se/images/bak7.jpg);
      }

a:link {
      color:$linkcolor;
      text-decoration:none;

Nu vet jag inte om FL gör så länken ser helt riktig ut, men du vet VAR i texten iaf...

Isorfidien skrev 2009-01-10 23:37:33 följande:
    Det var där jag norpade koden och modifierade den lite för att slippa deras logga och länken tillbaka till dem.
    Aha. Jädra Hacker!!!
  • Carisma95
    Vaniljlatte skrev 2009-01-11 08:26:22 följande:
    Blogg skrev 2009-01-10 20:32:43 följande: hur fick du bakgrunden transparent? Jag får den bara vit ?
    Min blev genomskinlig automatiskt.
    Men det kanske beror på vilket "mall" man väljer..?
  • Carisma95
    Snorkfröken83 skrev 2009-01-11 10:18:09 följande:
    TACK! NU funka de!! *lycklig* Blev kanske lite fööör rosa nu.. men då är det ju bara att hitta en ny bakgrund och ändra URL
    Skrivit i din gästbok (måste ju testa)
  • Carisma95
    Mamasnest skrev 2009-01-11 10:20:38 följande:
    Jag lägger in mina "ett-foto-i-timmen" i ett bildspel i min blogg, uppdaterar så ofta jag hinner.
    Bara en sak som slog mig när jag var inne på din blogg.
    Testa att minska texten för "sidfot" (nedanför blogginlägget där det t.ex. står kommentar). Det gör man under layout och text/färger.

Nu står det 0 innan radbrytet och sen kommentarer som första ord på nästa rad. (Om du förstår vad jag menar)?
  • Carisma95
    Mamasnest skrev 2009-01-11 10:48:08 följande:
    Guuuud vad bra med kommentarer som den! Ett jättetack till dig som var så uppmärksam. Är det bättre nu?
    Perfekt!
    Vaniljlatte skrev 2009-01-11 10:51:08 följande:
    Carisma95 skrev 2009-01-11 08:55:33 följande: Vad valde du för mall då? Såg på din blogg att du har ju inte heller vit bakgrund.. knasigt.
    Oj... Font nr 57 TROR jag det var.. (Fanns ju typ 120 st)...
Svar på tråden Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?