• Helle

Vi som shoppar danska barnkläder del 12

God morgon!

Här är både manne och jag dåliga, men barnen friska så det blir nog en härlig dag

OT men hur är Nova Star i modellerna, jag tänker på Denim Raw Red och Denim Raw Light. Sonen har ju inga NS än men efter era lovord här så tänker jag ju att han måste få åtminstone ett par. Passar 104 en 1 m kille el ska man ta större? Behöver hjälp m a o

• Helle
    jompa skrev 2009-01-10 08:53:43 följande:
    Om jag inte är helt fel ute så ska RAW Light vara en aningen större i modellen, bredare liksom. Jag skulle tro att 104 passar de är ganska rymliga i storlekarna.
    jojoa75 skrev 2009-01-10 08:55:49 följande:
    mm håller med jompa, raw light är liten aningens bredare, framför allt nertill vid smalbenen typ. Inte alls mkt...
    Ok tack! Det borde ju fungera det med till min kille. Han är ganska långsmal.
  • Helle
    loveliva skrev 2009-01-10 09:08:33 följande:
    God morgon Här har vi haft en lite sovmorgon efter en natt med kruppanfall Lilla Melker vakande kl 02 och skällde som en hund och hade 40 graders feber. Men han blev lite bättre efter frisk luft och ipren. Men huuaa vad otäckt det är när de piper så. Helle -- Jag tycker också att raw light är snyggare, och 104 blir nog bra till din kille. Love är 104 cm och han har haft stl 104 länge nu. ängeln -- Hoppas ni får en trevlig shoppingtur !!!! smilla -- Fina söta Svea i pingviner !!!!!!!!!
    Kanon ! Då hoppas jag hitta
    Nova76 skrev 2009-01-10 09:32:07 följande:
    Hej! Har Raw light till Hannes i 98 och de är lagom. Han är 98 lång. Men 104 hade nog funkat också tror jag i alla fall. Ska du shoppa idag? Har det blivit någon Molo förresten?
    Jag ska försöka få tag på idag, men vet inte om det lyckas. Skulle va kul att testa dem när alla pratar som bra om dem
    Ingen Molo än. Satt på akuten igår flera timmar och sen var det bara att hämta ett barn hos farmor och försöka få i mannen som har influensa lite mat. Men det blir nog framöver. Vill vänta och kolla vad som kommer lite mer till jr först om jag ska matcha något. Men är sugen på lamm och bubbelgum.
  • Helle
    Nova76 skrev 2009-01-10 10:10:25 följande:
    men usch, vem var det som var på akuten? Är ni sjuka hela familjen? Hoppas ni kryar på er snart!!!
    Det var jag Har haft såna magsmärtor i en hel veckan och sen kräktes jag på natten. Men de trodde det var magsjuka. Jag är tveksam då jag inte har kräkts mer än en gång och fortfarande har ont. Jag har ändå ätit som vanligt hela veckan, men men... vi får väl se ... Sorry för OT.
  • Helle
    Nova76 skrev 2009-01-10 10:18:17 följande:
    men stackars dig.. hoppas det går över snart.... kram!
    Tack!
  • Helle

God kväll!

Ska försöka få ut lite på T ikväll - tyvärr inget danskt utan allt gammalt från P som vi fått och köpt innan dansk-världen öppnade sig. Blir väl inte många kronor men kan ju glädja någon. Så jobbigt att fota och fixa bara

Hur är den orange-randiga tröjan med knapp i halsen från i höstas. Kan killar ha den också? Storleksmässigt, är den normal?

• Helle
    loveliva skrev 2009-01-10 19:25:18 följande:
    Absolut kan en kille ha den fina tröjan !! Min Melker har den i af. Den på junior är lite tajt i modellen, tror den ligger under flick. Babytröjan är normal.
    Tror du att 104 blir bra till min 100 cm kille? Han är ganska smal el längre än tjock som man också kan säga
  • Helle
    loveliva skrev 2009-01-10 19:57:50 följande:
    Svårt att säga.... Melker är 93 cm och har stl 98 och den är ganska tajt men lite lång i armarna. Så 104 borde nog sitta fint på din kille då
    Hmm, kanske jag skulle ta 110 då?
  • Helle
    loveliva skrev 2009-01-10 20:19:01 följande:
    Ja, kanske eller 104 Jag had enog tagit 110 till Love, han är 104 lång.
    Åhh, vad svårt. Vad väger Love? Men bättre för stor än för liten.

Jen80: Visst har du också den orange-randiga knapptröjan till någon av dina killar? Storlek på killen och storlek på tröjan?
  • Helle
    Jen80 skrev 2009-01-10 20:40:50 följande:
    Här är Ilon i stl 98 www.familjeliv.se/hem/jen80/gallery/phpinghai... Han har stl 92 i de flesta tröjorna och 98 i Katvigs...
    Sötisen Det låter ju som om Philip ligger emellan dina två. 100 cm och 16 kg. Kanske 104 blir bra då ändå. Han har ju mest 98 eller 98/104 på Småfolk. Har ju ingen annan Molo till honom att jämföra med. Har du lust att mäta 98 till mig?
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 12