• Helle

Vi som shoppar danska barnkläder del 12

Nova76 skrev 2009-01-28 10:02:52 följande:
    ja det är ju verkligen tajta de små linnena OT men hur mkt väger G nu? Var på BVC med J förra veckan mitt i influensan och han vägde bara 8090 min lille plutt. Vägde honom hemma förra veckan igen och då fick jag det till ca 8500. Tur att han har börjat äta mat nu igen - och vi har extra smör i för att han ska gå upp lite mer i vikt (enligt BVC + att han ääääälskar det )
    Gustav har inget problem med vikten även om han gått ner 50 gram på 8 månaders kollen. Då vägde han 10 kg och var 75 cm lång Något smalare än lång men annars nästan två kurvor över på båda

Kryper J?
  • Helle

God kväll!

Så har även jag köpt ett par plagg från Molos vårkollektion. Bubbelgumslinnet betalades i morse till B&R och sen blev det en vovvebody när jag var på stan Men jag måste säga att min butik (ja alltså inte min butik, men den lokala) hänger grejorna så konstigt. Man ser knappt det fina Molo och Småfolk bland alla andra märken. Jag skulle vilja stuva om lite

• Helle
    Duntoffla skrev 2009-01-28 20:53:38 följande:
    Såg du fick tag på linnet i rätt storlek i alla fall?
    ja Mailade B&R och de ahde ett kvar. Så jag hoppas det kommer innan veckan är slut. I o f sig ska han väl inte ha det förrän i sommar men ändå
  • Helle
    Duntoffla skrev 2009-01-28 20:57:05 följande:
    Kalasbra! Visst är det knäppt att man blir så ivrig och sen hänger det där i garderoben flera månader
    Ja man är verkligen helt knäpp. Egentligen vill jag avvakta fler kollektioner för att få en samlad bild av vad barnen ska få ha i sommar, men så verkar det ju ta slut om man ska göra det och då måste man ju skynda sig Fast Philip tror att han ska få ha det på sig när vi går på Hoppis & Skuttis. Det tror dock inte jag .....
  • Helle
    Duntoffla skrev 2009-01-28 21:06:00 följande:
    Ja, faktum är att jag hade ju köpstopp tills nyligen och det var faktiskt bra. I början vill jag ha ALLT från Molos kollektion men jag hann tröttna bara av att se det i BT så listan minskade faktiskt och det blev billigare. Bra stategi! Hoppis och skuttis? typ friskis och svettis för barn?
    Samma här. Och vissa ser man många gånger och vet att man absolut måste ha.
    Japp Friskis. Från 2 - 4 år. Jättebra. Philip tycker det är jätteskoj och bara han och jag får tillbringa tid tillsammas. Försöker gå så ofta som vi är hemma.
  • Helle
    gosmamman skrev 2009-01-28 21:17:25 följande:
    lite help behöver jag, iofs ot . Jag försöker komma på en liten svensk sömmerska som syr upp retro velour kläder, jag kommer på kameleont, fluff, mysungar och sen är det en till som jag vat jag gillade som hade lite liknande kläder som fluff men minns inte vad hon kallar sig. Någon annan? tror det diskuterats i tråden förr, någon har nog handlat kläder i velour där också
    vouffen, cmig?
  • Helle

Åhh, jag blir alltid så förvånad när jag tittar in här på förmiddagen när Gustav sover och ser att ingen har skrivit på en evighet

Nu ska jag försöka få till nån bild i BT.

• Helle
    SmillaMilla skrev 2009-01-29 10:43:38 följande:
    Ja jag med. Nu sover svea så nu har jag bänkat mig framför fl. Vill se katvig nu!
    Jag med Såg att du vill ha regnbyxor. Jag också Såg ett par på T (bruna) för ett tag sedan men slog inte till då. Dumma jag Men fanns det blåa nu? Det skulle jag vilja ha. Jag såg ju kollektionen live i augusti men man glömmer så fort. De blå ränderna tyckte jag dock var superfina och gummistövlarna med blå midiappel (jag som annars inte gillar midiappel).
  • Helle
    SmillaMilla skrev 2009-01-29 11:01:50 följande:
    ja visst är de fina! Jag vet faktiskt inte vad som fanns, kolla hemsidan. bruna låter fint, jag budar på ett par råsa nu. Gummistövlarna skall jag också ha, råsa och blåa. Härliga bilder i bt!
    Jag har ju kollat hemsidan men har minne som en ... ja, jag vet inte vad. Får kolla igen.

Tack!
  • Helle
    saturnina skrev 2009-01-29 11:09:11 följande:
    Jag försökte läsa ikapp från igår, men hjälp vad mycket ni har snattrat. Jag ger upp! Är inne och letar Katvig & ESL!
    Ja, det brukar man få lägga en halv förmiddag på om man ska hinna med
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 12