Smileycat skrev 2009-01-18 22:28:13 följande:
Tack snälla.. PÅ något konstigt vänster så verkar jag starkare nu när allt detta händer, än för tre- fyra år sedan.. DÅ mådde jag ännu värre..Sen gick min systerdotter bort o jag sjönk mer.. Ja, de thar varit en massa hela tiden, man törs snart inte andas känns det som.. Vill inte att telefonen ringer, för vad är det de vil prata om osv..?Men
iaf, efter Ebba föddes så orkade jag enbart med henne.. Sket i typ allt annat, mest mig själv..Men började må lite bättre o åt tabletter mot olika ångestsyndrom, har ångesten kvar såklart men slutade med med. när vi planerade Liam..Nu kämpar jag mest med känslor, att KÄNNA dom..SÅ sjukt, för mig går det inte riktigt ihop, att jag mår bättre NU när min mamma nyss gått bort, o nu min farfar, det var inte ens två veckor sedan, vi var där några dagar innan bara..Ingen som vill ha en sådan molo tror du? Tror sambons sk. "skinnhandskar" hamnade där i o färgade typ allt blått.. Hon hade haft den tröjan EN gång innan i typ några timmar bara.. Suck!
Jag kan inte ens föreställa mig hur hemskt det måste vara att mista så många nära o kära. När min mormor gick bort så var jag inte heller speciellt ledsen o kännde mig jätte hemsk som inte sörjde henne mer. men jag fick ju Jessie bara 4 dagar efter att hon gick bort så det fanns liksom inte tid för sorg.
Sen gick det nästan ett helt år och tvisten efter hennes arv var på väg att lösa sig och då kom ALLT. Jag hade värsta dödsångesten o mådde verkligen skit, vill inte gå in på allt här men jag kom knappt ur sängen på morgonen bara. hade det inte varit för barnen så vet jag inte hur det hade gått.
Efter ca en månad av ständigt gråtande o dödsångest så vände det sakta. Och nu mår jag bättre men det kan komma närsom helst. Idag slog nikki isönder en ängel som hon hade målat( hon målade mycket porslin). Jag grät i en timme.....
Men min sorg bearbetning blev helt konstig för att jag inte hade tid att sörja när det hände. Så om du kan försöka ta dig lite tid då o då och få vara ledsen och släppa ut det så är det nog jätte bra. Förstår att det är mycket nu. men försök att inte stänga av alla känslor för de kommer upp till ytan, tro mig o då blir det mycket värre.

kram kram kram

Hoppas du får lite mer glädje i ditt liv detta året. Så mycket som du har varit med om dessa år är bara för mycket för en person. Du behöver en paus från allt det tråkiga nu. Skall hålla tummarna att 09 blir ett bättre år för dig.