Inlägg från: loveliva |Visa alla inlägg
  • loveliva

Vi som shoppar danska barnkläder del 12

Här ser jag ni pratar bilar och barn. Vi har en vanlig svensson personbil fullproppad med bilstolar HAr även haft 3 bakåtvända i baksätet när det var som "värst" Gick bra det också.
    Vägrar köra runt med en stor buss

Underbara älskade barn
  • loveliva
    Emmsan skrev 2009-02-03 21:40:32 följande:
    håll muun :) stora bussar e braaa
    Näääää de är fuuuula och dyra i drift  Och svåra att parkera med
    Underbara älskade barn
  • loveliva

god kvällen

kik kid hysteri här ??
    Jag är grymt sugen på klänningarna efter alla fina bilder på bla Ida & Maia i bt, såååå fina !!!! Frågan är om Hilda kan ha stl 80 ?

Underbara älskade barn
  • loveliva
    Duntoffla skrev 2009-02-04 21:42:23 följande:
    Gud vad söt Hilda är i BT! Hon ser ju ut som en liten tjej och ingen bebis längre.
    tinkerbell74 skrev 2009-02-04 21:44:43 följande:
    Loveliva - Men OJ, vilken stor tjej! Var har lilla bebisen tagit vägen. Sååå söt!
    Tack !!
    Ja hon blir äldre men inte mycket större Hon är en liiiiten 1-åring.

Va på bvc idag på 1-årskontroll. Hon har gått ner nu efter alla veckor med influensa och väger nu dryga 7 kg och är 72 cm lång.
    Zvartaliljan skrev 2009-02-04 21:46:53 följande:
    loveliva och jen80 - Maia har 92 i sin och hon är ca.92 lång. Hur lång är Ava pch Hilda nu??
    Då passar nog inte 80 till Hilda, får bli 74.

Jen -- Jag har en bild under starka bilder på Hildas mjölkutslag. Men sen kasnke det är olika hur utslagen beter sig på olika personer.
    Underbara älskade barn
  • loveliva
    Tjollabolla skrev 2009-02-04 21:51:31 följande:
    Cooola Bia i bt Men uursöta Hilda, gud vad hon växt!
    Hon har nog ändrat sig i ansiktet, för växt har hon inte
    Underbara älskade barn
  • loveliva
    Jen80 skrev 2009-02-04 21:56:21 följande:
    Åh, vilken liten tjej. Ava lär ju vara rätt mycket större så hon kanske kan ha en 80. Får se vad som sägs imorgon . Gud, va mycket utslag hon hade stackarn . Så ser ju inte alls Ava ut, men då får man ju tänka på att Ava har inte fått i sig mjölk eftersom jag ätit mjölkfritt. Men nu åt jag lite med mjölk i och då blev det som småprickar över hela magen. Läste att det just kan komma som nässelutslag på magen, men hur sjutton ser nässelutslag ut?!? Måste kolla. Men vet att Ilon fick så nån gång när jag åt potatismos med vanlig mjölk i. Nu kan ju han äta och dricka mjölk utan problem, men inte när han var yngre.
    Finns en bra & tydlig bild på sjukrådgivningens sida på nässelutslag.

Hoppas det inte är mjölkutslag Ava har, men det verka ju nästan så eftersom det kom efter du ätit lite grädde.
    Du får avlägga rapport i morgon efter bvc
    Duntoffla skrev 2009-02-04 21:56:27 följande:
    Hon ser nog större ut för att hon går med vagnen. 7 kg är inte så mycket. Det är typ halva Noel
    Ja så är det nog, hon blir lite äldre när hon går själv eller med vagnen
    Underbara älskade barn
  • loveliva

Butte -- Jag tycker Bia är jätte fin i rosa kik kid !!!!
    katvigs rosa/blå borde passa fint under också ?

Underbara älskade barn
  • loveliva
    Tjollabolla skrev 2009-02-04 22:03:58 följande:
    2,5 kg mer än Milo när han var nyfödd

Hon har haft det lite kämpigt med vikten lilla Hilda. Hon fick RS när hon var 1 månad och tappade viktiga hekto. Sen dessa kräkningar som har hållt på sedan hon föddes som kanske berodde på mjölkallergi eftersom hon nu slutat kräka. Och nu denna envisa infektion som hållit i sig 2 veckor.
    Men till sommaren hoppas jag hon tjockat till sig lite Så det sticker fram lite mulliga lår under klänningarna

Tjolla -- Vad är det för husvagn Milo köpt ?
    Underbara älskade barn
  • loveliva
    Jen80 skrev 2009-02-04 22:06:22 följande:
    Ja, Ilon fick ju såna utslag, men när vi gjorde pricktest så visade det inget och ett halvår senare reagerade han inte alls på mjölken. Så det är säkert likadant med Ava (hoppas jag iaf) att det växer bort sen. Vad tror de om Hildas mjölkallergi? Tror de att det ska växa bort eller?Butte: Så söt Bia i rosa Kik kid. Tror inte jag skulle sätta på Ilon den om jag ska vara ärlig, men lite gulligt ändå . Haha, va taskigt det känns att säga så . Men han ÄR söt i den! Har ju själv en del rosa kläder till pojkarna, men Kikkid-dressen är ju liksom helrosa all over ...
    De vet inte alls om den växer bort. Ska på återbesök till hösten och testa igen. Sen är det tester varje år. Till 90 % växer det ju bort tills de börjat skolan. Så jag hoppas verkligen det växer bort på Hilda.
    Underbara älskade barn
  • loveliva
    Duntoffla skrev 2009-02-04 22:12:53 följande:
    Ja, det är inte kul när de inte går upp som de ska Tycker ändå inte att hon "ser" så smal ut. Skönt att kräkandet upphört nu och hoppas att hon lägger på sig lite reserver.
    Nej, vi tycker inte heller hon ser spinkig ut på nåt sätt, hon är bara liten. Och hon är ju pigg och framåt och utvecklas som hon ska. Så det är nog ingen fara med henne. Hon lärde ju sig gå när hon var 10 mån så energi och vilja har hon
    Nogula skrev 2009-02-04 22:11:39 följande:
    Usch vad jobbigt ni verkar ha haft det, var det illa när hon hade RS?Var själv livrädd för just RS med minstingen eftersom hon har lite nedsatt lungfunktion
    Ja,det var illa när hon hade RS. En kväll slutade hon andas och blev helt lila i ansiktet så det blev ambulansfärd till sjukhuset.

Hur gammal är din minsta ?
    JAg tror vi bor "grannar"
    Underbara älskade barn
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 12