• Nova76

Vi som shoppar danska barnkläder del 12

Zvartaliljan skrev 2009-01-31 11:03:52 följande:
    Hon har alltid varit sån, sen födseln. Nu sover hon max en timme på dagen. Sover hon inte den så somnar hon vid 7-8 men vaknar sen igen vid 9 o håller på tills lååångt in på natten.Har diskutterat detta med dagis o andra o de säger att Maia är ganska annorlunda mot de andra i hennes ålder...hon sitter hellre o leker med de vuxna än med de andra barnen och är aktiv precis hela tiden och kräver uppmärksamhet (det visste jag ju redan själv )Hon är bara intresserade av pussel, pussel och pussel. Det kan hon syssla med i eeeevigheter (hela flygresan hem från Argentina underhöll hon sig med pussel!). Nu har hon pussel som är från 5 år och uppåt och de klarar hon utan minsta problem...det är lite skrämmande...Jag fick tipset att läsa på mensas hemsida om begåvade barn och läste detta:"Även om gruppen ”särbegåvade barn” innehåller individer med unika behov finns det ett antal gemensamma personlighetsdrag, eller kännetecken, som du kan jämföra med ditt barn. Ditt barn behöver inte vara utpräglad i alla dessa drag men bör omfattas av en större del av nedanstående kännetecken.Särbegåvade barn utmärker sig oftast i yngre år genom att Vara medveten och uppmärksam Tänka och resonera kring abstrakta ting Ha hög aktivitetsnivå I vissa fall klart mindre sömnbehov Vara extremt nyfiken och visa en nästan omåttlig lust på att lära sig nytt, att förstå sin omvärld Lära sig nya saker snabbt Vara känslosam och ha svårt att ta kritik Visa tydliga drag av perfektionism Visa intresse för intellektuella utmaningar, såsom pussel, tal och labyrinter. " Jag själv var ett sånt här barn och fick särbehandling i skolan och ett tag ville de att jag skulle hoppa upp en klass....detta resulterade bara i mobbning och depression för min del så jag är så kluven nu om jag ska främja dessa sidor hos Maia eller behandla henne som vanligt...enligt skolpsykologen ska man inte hålla tillbaka begåvade barn men det skrämmer mig ändå...Kanske bara borde låta henne börja skolan ett år tidigare...det känns enklast
    Måste bara fråga vad ert dagis säger om det? Gör de en grej av det eller låter de det bara vara? Vår stora kille är likadan, leker hellre med de vuxna, är superaktiv och kräver extremt mkt uppmärksamhet och stimulans hela tiden.
    ♥♥ Hannes & Jonathan ♥♥
  • Nova76
    Zvartaliljan skrev 2009-01-31 11:16:10 följande:
    Dagis är väldigt vänliga och varje gång jag kommer dit så sitter en fröken o sjunger eller pusslar med Maia. Som tur är har de bara Maia som är sån här, de andra barnen är väldigt lugna, så de har tid för Maia och är jättevänliga
    Vad bra att de kan lösa det på det sättet! Vi har just nu samtal med dagis hur vi ska göra för att det ska ändras för Hannes... Vad olika det behandlas på olika dagis.
    ♥♥ Hannes & Jonathan ♥♥
  • Nova76
    Nova76 skrev 2009-01-31 11:27:35 följande:
    Vad bra att de kan lösa det på det sättet! Vi har just nu samtal med dagis hur vi ska göra för att det ska ändras för Hannes... Vad olika det behandlas på olika dagis.
    Näe men fy hur lät det? behandlas var lite fel ordval....
    ♥♥ Hannes & Jonathan ♥♥
  • Nova76
    maugu skrev 2009-01-31 12:26:53 följande:
    Gaia har jag aldrig provat..Jag är en fan av Hugin&Mugin..gillade deras MOLO-liknande print de hade i början..nu kommer det cowboys och indianer..har spanat på bla ett linne så det jagar jag nu..finns än så länge bara i DK..
    var inne på deras sida och vad mycket fint, blev sugen på indianer och en massa annat Hoppas att det kommer in i lite svenska shoppar snart, helst litencorrelin där jag har presentkort, perfekt ju
    ♥♥ Hannes & Jonathan ♥♥
  • Nova76
    lillronya skrev 2009-01-31 13:35:23 följande:
    Alltså har det kommit nya frotésuitar från kikkid?Var finns de och i vilka färger?
    EST, LPL och Hippo vad jag vet
    ♥♥ Hannes & Jonathan ♥♥
  • Nova76
    Nova76 skrev 2009-01-31 14:09:27 följande:
    EST, LPL och Hippo vad jag vet
    329 på LPL och 374 oc 375 på de andra... konstigt att det är så stor skillnad
    ♥♥ Hannes & Jonathan ♥♥
  • Nova76
    lillronya skrev 2009-01-31 14:13:03 följande:
    TAck!Kände inte igen dej ju! Hittade på LPL. Ska bara välja stl. Tar nog 86. Hade 80 på den grå och den är för liten. Men om Milo har 92 kanjag ju inte ta det....HAr du koll på småfolk också?Har hittat en tröja som är tudkos med giraffer på.Undrar om den är lika stor som vita tröjan med traktorer eller som viat tröjan med gröna grodor.... Kortärmade allihopa.
    har både grodor och giraffer i samma stl, kan jämföra dem

Tror nog 86 blir bra till dig, eller till E då ju
    ♥♥ Hannes & Jonathan ♥♥
  • Nova76
    Nova76 skrev 2009-01-31 14:14:09 följande:
    har både grodor och giraffer i samma stl, kan jämföra demTror nog 86 blir bra till dig, eller till E då ju
    eller vad säger jag... jag har beställt 86 till J i frottén och han är bara 71 lång. Han har velouren i 86 och den är lång i armar och ben men bra i grenen med en del växtmån som jag vill ha
    ♥♥ Hannes & Jonathan ♥♥
  • Nova76
    lillronya skrev 2009-01-31 14:18:17 följande:
    Men vad har tjolla till Milo? Finns den i större än 92?För den ser lite stor ut på honom och han är längre än Emilio...Usch vad svårt!!
    hon har väl 92, jag tror 86 funkar både till J och till E, 92 verkar ju gigantiskt om han bara är 82. Förresten, kolla med Myggis, hon har stl 86 på sin kille och jag har för mig att han är 82 lång
    nikki2006 skrev 2009-01-31 14:18:30 följande:
    gillade din perss bild så mycket med molo stjärnor, efterlyser den bilden igen
    Ja, den kommer kanske tillbaka igen Jag är ju svag för fyrklöver också så jag testar det ett tag nu
    ♥♥ Hannes & Jonathan ♥♥
  • Nova76
    lillronya skrev 2009-01-31 14:23:14 följande:
    NOVA!!! Stressar dej med mått nu! Sitter med stora köpknappen i sällskap...
    kollade men jag har de i två olika storlekar... sorry....
    ♥♥ Hannes & Jonathan ♥♥
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 12