Inlägg från: ÖNadja |Visa alla inlägg
  • ÖNadja

Vi som shoppar danska barnkläder del 12

Smultronhjärta skrev 2009-01-14 18:21:12 följande:

Såå stor skillnad är det inte så här men väl på märks det att regnbågen är bredare på alla sätt. Dock är alla tröjor större nu upplever jag det som iaf jämfört med vårens tröjor..
    Tycker de är jätte synd att mycket från Molo är så brett! Än så länge har ja ingen tröja (en på väg hemåt!) men några olika suits har jag, och den som sitter bäst är kanindressen som sitter tajt, betydligt snyggare än dom som är bredare!

Har du nån bild med regnbågen på? =)
  • ÖNadja

isako skrev 2009-01-14 17:19:15 följande:

Hej tjejer Har en fråga... Har hittat en Molo overall på 50% rea i strlk 80. Miriam är nu 3 månader gammal o är 60,2 cm o följer därmed normalkurvan hyfsat väl.. Tror ni hon kan ha den till höst/vinter?? Tydligen skall höstens overall komma med olivgrönt istället för den nuvarande gröna färgen o eftersom jag inte är ngn big fan av olivgrönt tänkte jag nu försöka vara smart
    Nu kan ja inte svara för Molo. Min grabb fyllde 1 i mitten på aug, i början kunde han ha Reima i stl 80, men ja blev tvungen att köpa en till overall i 86 också när 80 ganska snart började bli kortare..

Så ja vet inte, du kanske bör satsa på en i 86, dom ska ju ha dom från oktober-mars/april nånting.. =)
  • ÖNadja

Smultronhjärta skrev 2009-01-14 19:17:01 följande:

Nope inte än, fick den idag.. men jag kan tänka mig att den är stor efter att sett Ängelns Liam i BT. Jämförde den med regnbågen i 92 som jag köpte i höstas och det är minst en stl skillnad där..Vi får väl se efter en tvätt-annars får den väl växas i, är ju inte direkt så att vi har brist på tröjor i nuläget
    Har Ängelns pojk 86 i vanliga fall? och tröjan i bt va i baby 92?
  • ÖNadja

ängeln83 skrev 2009-01-14 19:27:32 följande:

Hallå igen flickor. Liam sover och gubben spelar Zelda Funderar på vad jag ska shoppa för nåt idag
    Hej Ängeln!

Såg din snygga pojk i snygga kläder i bt! Vad har Liam för storlek i vanliga fall och vad är det för storlek på regnbågen, baby eller barn? =)
  • ÖNadja

ängeln83 skrev 2009-01-14 19:31:05 följande:

Tack så mycket Jag köper alltid baby 92 i Molos tröjor.
    hur lång är han? =)
  • ÖNadja

Nu har mina tradera auktioner stått still i två dagar, fortsätter de så här så blir de inga Molo pengar!!

• ÖNadja

ängeln83 skrev 2009-01-14 19:32:19 följande:

Ungefär 89 cm lång.
    åh herregud! Ja beställde en baby 92 till min son i dag, grön/vit randiga, han är väl knappt 80 lång! de kommer ju att bli en klänning!
  • ÖNadja

ängeln83 skrev 2009-01-14 19:38:28 följande:

Ojdå Hur gammal är han? Här är Liam för ungefär 1 år sen, då var han 78 cm lång, tröjan är 86.
    Haha, tittar ja på den bilden så skulle ja nog ha tagit en 80!!

Elvis är 1 år och 5 mån. På 1 års kontrollen va han 74 lång, har försökt mäta han hemma och fått han till 78-80 lång. Svårt att mäta med en tumstock och en pojk som inte står still! =)
  • ÖNadja

Tjollabolla skrev 2009-01-14 19:59:17 följande:

Oj himmel, vad ska du med en 92a till?
    [/citat]
    ängeln83 skrev 2009-01-14 20:03:07 följande:
    [citat]
    Ha ha Nja, men 86 hade nog varit lagom, lite lagom mycket att växa i
    Ja menar ju de, de kommer ju att bli heltokigt! Elvis har mycket kläder i 86 som sitter jätte bra, VV har han 92 i (fast dom är ju iof ytte pytte små =) ) Så ja tänkte att varför inte en 92 på baby, då kan han ha den länge, men de är ju kul om han kan ha den NU och inte till hösten! =)
    Får väl prova den när den kommer och ta kort på eländet, sen blir de väl att paketera den på en gång igen. =)
  • ÖNadja

ängeln83 skrev 2009-01-14 20:07:53 följande:

Är också sugen på lite stjärn byxor men velar också på storlek, men jag tror jag tar 92, 86 i höstens Molo bralls börjar bli för små nu.
    Där kan ja väl tipsa dej om att ta 92. Jag tog 86 till Elvis och dom sitter jätte bra, alldeles lagom mycket växmån kvar! =)
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 12