Inlägg från: Damien och Adrian |Visa alla inlägg
  • Damien och Adrian

Vi som shoppar danska barnkläder del 12

Smultronhjärta skrev 2009-03-25 08:04:21 följande:
    Ja det blir du och jag som kommer fightas framöver Jag är nöjd med mitt köp-billigt och bra Massa fint du köpt till magen!
    haha, det blir slagsmål! Fördelen för mig är att du ligger lite före mig så det du inte använder i stlk 50-62 säljer du till mig sen.
    mamma till Damien (070913) och gravid med nr 2 (BF 5 nov)
  • Damien och Adrian

Jag tror det är dags för mig att starta dagen på allvar. Ska sortera Ds leksaker o gömma en del ett tag o sen ska jag försöka orka fota plagg till T.

Jag har en jättehög kläder här vid min sida men jag är för lat. Plåtar inte nya plagg längre heller, har bestämt mig för att plåta när de sitter på första gången bara i stället, hobbyn är inte lika stark - eller tiden finns inte ska jag säga. Köper gör jag lika glatt än.

• Damien och Adrian

Vann ett plagg på T för 11 dagar sedan, har ännu inte fått det. Tjejen säger att paketet är skickat så jag får hoppas att brevbäraren är seg.

Fler än jag som tycker att det är vanligt numera att man får vänta flera extradagar pga posten snarare än säljaren/butiken?

• Damien och Adrian
    Buttelina skrev 2009-03-25 12:54:31 följande:
    men jag letade juuuuu
    fint dessutom! *sugen*
  • Damien och Adrian
    Buttelina skrev 2009-03-25 12:59:17 följande:
    jaaaa jag sitter här och väntar på ett paket från bubblan som ÄR postat och borde kommit igår. kom inte idag heller HOPPAS verkligen att det är posten som är seg. en dag kan man inte räkna med längre verkar det som
    sist jag fick paket elelr mina ksickade kom fram på en dag kan jag inte längre minnas. Gäller både privatpersoner och butiker, inte konstigt man får surt på leveransen på T ibland, TROTS att man skickar direkt.
    Buttelina skrev 2009-03-25 13:00:48 följande:
    hehe superfin! jag gillar de marinblå kantbanden, fin kontrast
    ja och så trevligt "killig"
    Buttelina skrev 2009-03-25 13:04:40 följande:
    hmm ja det är lite tidigt för det
    vill också ha Molorea nu, vill ha dalmatinersuit stlk 50/56 *dreglar* koppar är fint också på små bebisar. *antecknar*
    Smultronhjärta skrev 2009-03-25 13:25:09 följande:
    Hahaha innan det är november så kommer du sitta med en komplett killgarderob och tjejgarderob
    hihi, det är stoooor risk för det! Jag får hoppas KönsUl i sommar/höst hjälper mig. Fast fördelen är att D får allt mindre kläder iaf, hans garderob är redan överfull ändå.

Maken påpekade att alla andra sparar kläder till nästa barn så nu fick jag lite ångest när jag skulle plåta till T och sparar lite i stlk 80 som han/hon kan ha först nästa sommar... men men man får väl göra maken lite glad. Sparade lite nya rosa bubblor och förra årets gröna med rosa kant, lite Katvig velour och Molo lammbyxa osv. Och den underbara knappsuiten D växt ur.
  • Damien och Adrian

Hade ni köpt en ny molo lammsuit i de minsta stlkarna för 349 kr, alltså ord.pris? Sitter o klurar på om jag ska köpa, tycker det är lite hutlöst för de stlkarna men man vet ju inte vad som finns på salgen? dessutom är det blå kantband, inte lika fint som de röda...

• Damien och Adrian
    Smultronhjärta skrev 2009-03-25 13:58:20 följande:
    Jo tack, min man påpekade också det där med att "alla andra" sparar en gång i tiden... vilket i sin tur resulterade i att alla suits stl 86 är sparade för hur sjutton skulle jag kunna välja vilka som skulle flytta och vilka som skulle sparas?? Fast nu lutar det åt att alla kanske ryker
    haha, sparade du alla? Jag har tittat en del på suitarna i 80, alla ligger i sälja-högen men jag tog tillbaka en del iaf. Man tröttnar också tycker jag. Jag vill inte spara sådant som blivit luddigt t ex, det använder jag inte ens till D, de säljs direkt.

Fördelen med att sälja är att det ger nya stålar till att finansiera köp nu på direkten.
  • Damien och Adrian
    RååSa BuBBlan skrev 2009-03-25 14:34:29 följande:
    Jag hade lätt kunnat göra det   men då ska de absolut vara med röda kantband, dom blå e ju söta åxå, men inte LIKA söta
    Jahapp, då var de köpta. Med blå kantband. Får väl ha en röd kofta till om det blir en flicka. Det fanns lammsuit i stlk 80 tror jag men jag har redan en suit i stlk 74 med röda kantband, ville ha en i stlk 62.

Köpte också Molo kittens suit, fiery red suit, röda joggingbyxor från Molo. En omlotttröja, grön/grå Kik Kid, röda manchesterbyxor från ida T och Nanoou splash brun. Allt i st 56-68 totalsumma 1150 kr. *nöjd*
  • Damien och Adrian
    Smultronhjärta skrev 2009-03-25 14:41:41 följande:
    Jag hade väntat..- fast att jag då gillar de blå kantbanden mer än de röda.. Japp Fast då sparade jag mest alla i ren protest mot gubben som satt och hökade Blir det en tjej- får säkert svar nästa vecka- så tror jag att alla utom suitsen med djur på åker- en halv graviditet innebär massa massa tid att shoppa ju
    Smart! Du har gott om tid att handla, att jag är ute i så god tid handlar delvis om att jag varit hemma ett par dar och då köper jag alltid mer än när jag jobbar. Jag får passa mig lite för maken satte ju en antalsgräns på varje storlek så jag vill inte sitta och ha köpt alla i stlk 56 innan höstens kläder kommer!

Det blev ju en lammsuit iaf, hutlöst dyrt men troligen den enda jag köper till fullpris förutom kanske höstens molosar. Den är ju helt klart värd det egentligen, man har bara en ganska stor rea-tarm vad gäller de små stlkarna, rätt som det är får man ju ett kap som du gjorde och salgen kan ju ha massor. Men  - jag frågade mig själv om jag skulle ångra köpet - svaret är ju aldrig i livet. Inte mkt att tveka på då.
  • Damien och Adrian

nu måste jag hämta sonen på dagis. Ha det gott alla - shoppa glatt!

• Damien och Adrian

hej tjejer, allt väl?

Kikar in en sväng, ska strax fika med maken. Idag fick jag hem en svart ziptröja Morton, cuba cars luva. Stlk 98, den var inte så bred men lång så jag hoppas den passar D i höst, annars får jag väl ha tålamod...

• Damien och Adrian

Hej tjejer, crappy födelsedag för mig idag - fick missfall imorse. Blöder som tusan. Tur att det inte gått längre i graviditeten iaf, 8-9 v.

Inte ska det hindra mig från nästa försök och att köpa mer barnkläder men klart ledsen är man ju. Jag o sambon är hemma och försöker ta hand om varandra, svårt med sonen hemma också, för han är enormt krävande just nu. Vi har iaf fullt upp och hinner inte tänka så mkt. Ont gör det förresten med!  

vi hörs en annan dag. 

stolt mamma till Damien (070913)
  • Damien och Adrian
    Smultronhjärta skrev 2009-03-30 10:06:04 följande:
    Thank you- även denna är svår att hitta på salgen och lillebror kommer väl kunna ha den ngn gång
    fint köp!
  • Damien och Adrian

Hej tjejer!  

Som en del av er kanske minns -  förra fredagen 27 mars fyllde jag år - och fick missfall (blödde ymnigt och hade ont). Jag blev förstås väldigt ledsen och det har varit tuffa dagar.

I fredags testade jag mig igen och det visade starkt positivt, vilket förvånade mig. Idag åkte jag (efter en blödning igår) in på akuten för att se vad som händer och det visade sig att jag hade varit med tvillingar - det ena var alltså ett missfall men den andra lever!

Så, peppar, peppar ta i trä - jag är gravid och beräknas återigen bli mamma gång nr 2 i november!

*drömmer återigen om shopping*

• Damien och Adrian
    lillronya skrev 2009-04-05 19:10:57 följande:
    Klart vi minns! Blev ju så ledsen för er skull.Härligt att höra att det finns ett litet liv kvar. Även om det är ledsamt med det ni miste...
    Smultronhjärta skrev 2009-04-05 19:08:05 följande:
    Alldeles underbart ju- Grattis
    Tackar!

Eftersom jag trodde att allt var kört är jag mest glad just nu, men klart man tänker lite. Framför allt är man ju jättenervös en tid framöver.
  • Damien och Adrian

Hejsan, vad shoppas?

Jag har köpt en hel del på sistone, bl a roliga Hugin & Mugin indianer och cowboy tröjor till D, Molo blandat i små storlekar, Katvig stövlar randiga och hängslebyxa blå och bruna - Katvig är också till D, jag köper inte så mkt till magen just nu, ligger lågt ett par veckor till.

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 12