Inlägg från: Damien och Adrian |Visa alla inlägg
  • Damien och Adrian

Vi som shoppar danska barnkläder del 12

melizza skrev 2009-02-05 10:22:20 följande:
    godmorron!!blir så sur idag....jag vann en auktion på T och betalade samma dag och det var i fredags och inget paket har dykt upp ännu. Så gick jag in på T och kollade på säljarens omdöme och där ser jag att h*n är sen med leveranser...massa som klagat i omdömen och hennes sån där omdömesstapel för leverans är ju inte på top  undrar när jag får mitt paket då???
    Jag har en köpare som mailade mig i tisdags av samma anledning som dig, köpte och betalade i torsdags/fredags. Men inbetalningne kom först måndag, jag skickade då paketet tisdag och då kom det väl fram igår eller idag. Och då är jag snabb, eftersom jag arbetar dagtid och inte ser inbetalningen förrrän kvällstid. Jag packade paketet direkt och lade på lådan på morgonen.

Om nu denna person är lite lagom långsam och kollar kontot senare så är det alltså inte konstigt att paket inte kommit?

Propblemet med helgen är att det känns som att säljaren är sen, men vi får ju inga pengar under helgen!

Så KAN det vara, säger inte att det är så.
    världens lyckligaste kvinna och stolt mamma till Damien - född 13 september 2007
  • Damien och Adrian
    Incommunicado skrev 2009-02-05 10:36:29 följande:
    Jag har en köpare som mailade mig i tisdags av samma anledning som dig, köpte och betalade i torsdags/fredags. Men inbetalningne kom först måndag, jag skickade då paketet tisdag och då kom det väl fram igår eller idag. Och då är jag snabb, eftersom jag arbetar dagtid och inte ser inbetalningen förrrän kvällstid. Jag packade paketet direkt och lade på lådan på morgonen.Om nu denna person är lite lagom långsam och kollar kontot senare så är det alltså inte konstigt att paket inte kommit?Propblemet med helgen är att det känns som att säljaren är sen, men vi får ju inga pengar under helgen! Så KAN det vara, säger inte att det är så.
    vill bara tillägga att jag inte har neg för sena leveranser, jag är alltid snabb, men hur snabb behöver man vara funderar jag på - vi har alla klagat här på att köparna är taskiga fast vi oftast postar samma dag - men ska man behöva posta direkt? I princip tycker jag att 3-4 dagars tid på sig om man ahr mkt omkring sig vore normalt. Och då räknas inte helgen.

Men jag vill själv ha paket snabbt så jag skickar direkt ändå.
    världens lyckligaste kvinna och stolt mamma till Damien - född 13 september 2007
  • Damien och Adrian
    Emmsan skrev 2009-02-05 10:41:15 följande:
    kan ju va så men då borde det ju ha komit idag iallafall om säljaren såg pengarna i måndags ;) hm ja undrar hur det ska gå när man börjar jobba igen haha jag skicka ALLTID samma dag som pengarana syns nu dvs om det inte är större grejjer som ska till posten haha o ändå ligger inte min leveranstid staspel på max det ni ;)
    det är det jag menar, stapeln är aldrig på max inte ens när ma skickat samma dag. Jag tror postmannen här tar 2-3 dagar på sig...

om säljaren såg betalningen i måndags OCh skickade dirket borde paketet ha kommit. Om säljaren noterade betalning på måndagen men har sjuka barn, stress på jobbet, kalas att gå på - och skickade paketet tisdag eller onsdag - borde paketet komma fram idag elelr imorgon. Och då är det ändå en fullt rimlig tid - tycker jag. I teorin. Även jag efterlyser paket efter ett par dar.
  • Damien och Adrian
    Incommunicado skrev 2009-02-05 10:46:04 följande:
    det är det jag menar, stapeln är aldrig på max inte ens när ma skickat samma dag. Jag tror postmannen här tar 2-3 dagar på sig... om säljaren såg betalningen i måndags OCh skickade dirket borde paketet ha kommit. Om säljaren noterade betalning på måndagen men har sjuka barn, stress på jobbet, kalas att gå på - och skickade paketet tisdag eller onsdag - borde paketet komma fram idag elelr imorgon. Och då är det ändå en fullt rimlig tid - tycker jag. I teorin. Även jag efterlyser paket efter ett par dar.
    haha skit i min stavning, jag skriver så snabbt att bokstäverna alltid hamnar fel.
  • Damien och Adrian
    Emmsan skrev 2009-02-05 10:48:06 följande:
    mee to men vi fattar ändå ;)
    bra!

Ingen som sett till mer Katvig? Är så trött på att vänta, hinner ångra en del jag tänkt köpa. Bra kanske, haha!

Vill se mer molo också...
  • Damien och Adrian

Hoppas att vi alla som klagar på säljarssystemet med betyg också klagar till Tradera? Jga köper systemet om jag får gradera mina köpare!

• Damien och Adrian
    Pepper79 skrev 2009-02-05 21:04:03 följande:
    Åååhhh ni måste hjälpa mig med storlek. Om jag ska köpa en Molo lurvfleece (inte vårens) vilken storlek ska jag ta om hon ska kunna ha den lite nu i bilen och framåt våren? Hon var 68 cm lång på 6 mån kollen.Stl 74 eller 80?
    74 och 80 skiljer sig inte åt så mycket. Kanske ska du hellre ta den större storleken, de kan ju växa rätt fort när de är små. Då kan du också ha en tjockare tröja under om det inte är så varmt ute.
  • Damien och Adrian
    Tjollabolla skrev 2009-02-05 21:07:24 följande:
    Ååå sitter med bilden av regnbågsjackan och bara lääängtar. ÅÅÅ vad jag vill ha den NU NU NU!
    vilken regnbågsjacka? Molo?
  • Damien och Adrian
    Pepper79 skrev 2009-02-05 21:09:38 följande:
    Ok, då är vi inne på samma spår . Tänkte på stl 80, men trodde kanske att det skulle vara tokstort. Då känner jag mig mer säker. Tack!
    vilken ska du köpa? *nyfiken*
  • Damien och Adrian
    Pepper79 skrev 2009-02-05 21:11:12 följande:
    Såg förresten att du bor i Skövde. Jag är från trakten själv
    kul!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 12