Duntoffla skrev 2009-01-24 20:58:47 följande:
Det är klart att man vill vara med sina barn. Samtidigt ska man inte ha dåligt samvete för att man inte ALLTID vill vara med dem hela dagarna. Man behöver som du säger lite annan stimulans i livet också. Nu känner jag att jag är en gladare mamma när jag är med Noel. Mot slutet av min mammaledighet var jag inte det. Jag kan verkligen rekomendera att försöka hitta ngt jobb. Kan ju vara deltid. Det är rätt mycket värt så man inte helt tappar bort sig själv också
Ja, det är lite så jag känner nu.. Och här är det sån enorm obalans mellan mig och gubben då han jobbar så hemskt mycket och jag ingenting.. Tror det skulle vara bättre mellan oss i det stora hela om jag var hemma lite mindre
jojoa75 skrev 2009-01-24 21:01:02 följande:
Förstår PRECIS hur du menar!! Nu har jag
iofs bara sambo o TVÅ barn (6 o 2½) men dock hund på halvtid o hus. Så som jag servade under min mammaledighet.. jisses vad sambon vande sig vid det o verkade tro att det skulle vara likadant när jag började jobba.. NÄHÄ du!När jag jobbar massa nätter i rad så är jag glad för att jag hinner umgås med barnen o sambon, inte tusan tänker jag städa o tvätta o plocka undan de kvällarna!!!*hejar på bubblemamman*
Ja det där servandet börjar alla ta lite väl för givet här hemma, det är 2 sekunder mellan allas frågor och undran hos oss, "mamma har du tvättat mina grå byxor " mamma var e min väska" mamma kan du hämta en sked" "älskling var är mina träningskläder" mm mm.. Å idag svarar jag bara LETA REDA PÅ DET SJÄLV, HÄMTA SKEDEN SJÄLV
Jag är lite småless så där