Inlägg från: Damien och Adrian |Visa alla inlägg
  • Damien och Adrian

Vi som shoppar danska barnkläder del 12

Incommunicado skrev 2009-01-11 12:25:28 följande:
    någon som vet var jag kan hitta en Molo rainbowjacka stlk 92? På rea. ärets rainbow, förra årets 86.
    annan färg skulle naturligtivs gå bra med men det vore kul med rainbow.
    världens lyckligaste kvinna och stolt mamma till Damien - född 13 september 2007
  • Damien och Adrian
    ängeln83 skrev 2009-01-11 12:26:23 följande:
    Bombom hade en del Molo jackor på rea (50%), tror det hängde en rainbow jacka...eller om det var en overall.
    Tack, hittade en på nätet! Ska jag testa att köpa reimatecs röda hängslebyxa till den tro? eller är de väldigt stora/långa?
    världens lyckligaste kvinna och stolt mamma till Damien - född 13 september 2007
  • Damien och Adrian
    Smultronhjärta skrev 2009-01-11 12:34:36 följande:
    Fast jag tycker att Hagenjackan är liten i storlek..för att göra det lättare för dig Tycker du ska maila och be att få mått, tycker det verkar väldigt konstigt att inte D kan ha en gammal Molo 80a Hur lång är han och vad väger han?
    Han ska till BVC imorgon, han väger ca 10,5 gissningsvis efter att ha ställt honom på vågen ibland, han var 74 cmvid förra mätningen men han är längre nu.

Jag har en Hagen 86 overall hemma som han ska börja använda nu. Den är lika stor som min ärtgröna 86 var innan jag sålde den mot en 80:a.
  • Damien och Adrian
    JuliaochNelly skrev 2009-01-11 12:36:58 följande:
    villken rainbow pratar ni om ? har en från förra året 98 om dom måtten skulle hjälpa?
    jag tror jag köpte nya rainbowjackan 92, det ser ut så på det gröna fältet.

http://www.ziggys.biz/%2A%2A%2A+SALE+%2A%2A%2A/Molo+%27Arctic%27+Rainbow+Jacket.html

kan jag ha reimatec röda byxor till tro? eller ska jag försöka hitta stlk 86 kanske? vil inte ha vanlig molobyxa, vill ha hängslen inför ev snösäsong! tips?
  • Damien och Adrian
    Smultronhjärta skrev 2009-01-11 12:42:28 följande:
    Oj ja jag undrar om inte din Molo 80a är konstig i stl för Max har en gammal grön 80a och den är lagom till honom- han är 84-85cm lång och väger 12 kg..Årets overaller är dock väldigt normala i stl- där hade jag köpt en 92a till Max
    jag har inte provat den ärtgröna på honom men mätt gren, ärm och ben mot de andra kläderna vi har. den är bredare men inte längre. Nu har jag iaf beställt en 92 rainbow så vi får väl se.

ev kan jag ju låta eleraff skicka sin 86 overall till mig så kan jag mäta själv? men hur är det med reavaror det går inte att lämna tillbaka eller?
  • Damien och Adrian
    Smultronhjärta skrev 2009-01-11 12:42:28 följande:
    Oj ja jag undrar om inte din Molo 80a är konstig i stl för Max har en gammal grön 80a och den är lagom till honom- han är 84-85cm lång och väger 12 kg..Årets overaller är dock väldigt normala i stl- där hade jag köpt en 92a till Max
    är det den här ärtgröna du har:

Molo - overaller och accessoarer i vinter
  • Damien och Adrian

total shopping de senaste 2 dagarna:

suitar:
    dalmatiner
    cuba cars
    cups
    dinosaurier
    bubbelgum

tröja:
    bubbelgum med stjärnor
    dalmatiner med stjärnor

byxa:
    gröna stars med vanlig molomudd
    blå stars med vid mudd
    dalmatiner med rosa mudd

linne:
    dalmatiner
    gröna stjärnor
    svarta stjärnor

overall:
    grön från i år stlk 86

jacka:
    rainbow årets stlk 92

kvar på listan:
     cupströja+dalmatintröja 92 och turkosa stjärnbyxor 80 el 86 sen får vi se. T-shirts och kortärmade bodies blir det väl också sen.

• Damien och Adrian
    LykkeLee skrev 2009-01-11 12:56:01 följande:
    Hjälp vad snygg den svarta var!!! Vad är det för nåt??
    Molo Hagen från i år. Skitfin inte sant? Har den blå jackan med. Den har varit kanon när vi ska till o från bilen el när han sitter i vagn med åkpåse.
  • Damien och Adrian
    Incommunicado skrev 2009-01-11 12:58:42 följande:
    Molo Hagen från i år. Skitfin inte sant? Har den blå jackan med. Den har varit kanon när vi ska till o från bilen el när han sitter i vagn med åkpåse.
    Molo jacka blå
  • Damien och Adrian
    JuliaochNelly skrev 2009-01-11 12:54:59 följande:
    jag har lindexs svarta till skitsnyggt tycker jag med hängslen på
    jättefint! Jag har haft svart overall hela vintern  - längtar efter färg.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 12