Inlägg från: Magda78 |Visa alla inlägg
  • Magda78

Vi som shoppar danska barnkläder del 12

lillronya skrev 2009-02-10 23:04:19 följande:

Anjelin har de under klänning. Har hittills haft rött, rosa, turkost och jeansklänning till.
    Tack för tips!
    Ja, det är ju det jag tror och hoppas om jag slår till på ett par - att de passar till det mesta! Och då är de ju dessutom värd varje krona (ännu lite mer), eller?!
  • Magda78

lillronya skrev 2009-02-10 23:07:19 följande:

Jag kan jämföra om du vill.
    Kan du jämföra storlek med älgtightsen?
    Vilken storlek har din A?
  • Magda78

lillronya skrev 2009-02-10 23:10:15 följande:

Japp! Hon har 92 i både älg och pärl.
    Är de lika stora eller skiljer det mycket?
  • Magda78

lillronya skrev 2009-02-10 23:14:16 följande:

Dalmatin i 98 och pärl i 92 är precis lika långa. Älg i 92 är ca 1½cm kortare.
    Tack för info! Då blir det nog till att kika efter ett par till dottern i morgon också...
    Hör av mig i morgon när jag varit och spanat!

Nu ut med hunden och sedan sängen!
    God natt mer er!
  • Magda78

Hej på er!
    Ser att ni snackar mera molo och inkommande Katvig!
    Har ni handlat upp alla babyklänningar hos B&R eller finns det någon som helst chans att man hinner knipa en... måste maila tror jag (lite sent har jag kommit på att dottern "behöver" en)

• Magda78

maugu skrev 2009-02-18 10:56:14 följande:

Ska nu gå igenom min fyndhög (bild i BT).Jisses vad mkt det blivit på reorna och nya kollektionen Lär komma fler bilder i mitt galleri under dagen...underbara,fina färgklickarna..
    Hej på er!
    Vilken härlig hög! Den blir man glad av!
  • Magda78

Tindrisen: det hade ju onekligen varit en auktionsbeskrivning som man kommit ihåg

Ser att ni diskuterar fläckborttagning. Så det är alltså maskindiskmedel som gäller för citrusfläckar??? Har ett par tröjor som är "missfärgade" med apelsin så jag kanske ska testa det då. Fungerar det även på tvättade plagg? Har testat galltvål på plaggen och visst blev det bättre men det gick inte bort... kanske måste tvätta flera gånger?

• Magda78

Fantastiska Skatt skrev 2009-02-18 11:42:33 följande:

apelsinjuice och citrusfrukt fläckar har jag fått bort med Tabort efter att plagget redan varit tvättat om jag missat att fläckbehandla med en gång
    [/citat]
    Tack! Då ska jag testa med Tabort också!
    FlowerPowerMama skrev 2009-02-18 11:46:05 följande:
    [citat]
    Funkar även på tvättade plagg.
    Bra! Då blir det till att tvätta lite mera...
  • Magda78

lillronya skrev 2009-02-18 12:23:43 följande:

Goddagens! Jadu, vad kan vara normal? Ska genast gå och räkna i Anjelins garderob. Fast få här inne komer väl undan med att vara normal?
    Ja, det är väl (som tur är) ett som är sant...
    Här "jobbar" vi på att öka klänninggarderoben. Igår anlände en mycket fiiin cupsklänning från B&R!
  • Magda78
    LA Woman skrev 2009-02-18 12:38:10 följande:
    Oooops....54 klänningar och då kan det ligga nån i tvätten också
    OJ! vilken härlig "hög"!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 12