Inlägg från: Smulan87 |Visa alla inlägg
  • Smulan87

Vi som väntar junibebisar del 2!

Jag har parfymfritt både tvätt och sköljmedel, för vi kan itne ha med parfym i hemma, och de räcker till barnet också, min moster har endast grönsåpa när hon tvättar, och kläderna blir jättebra, hon har även valt att tvätta ALLA bebiskläder i en tvättpåse för att inte "skava" plaggen, och jag funderar själv på att testa det, mest för saken skull..^^
    Barnvagn har jag redan fixat :D fick en för 800:- via blocket, kanonsnygg, aldrig använd, både sitt och liggdel, åkpåse, skötväska, parasoll, och några prylar till :)

bebek skrev 2009-01-14 23:19:41 följande:
    Godkväll! Jag har fått lite barnkläder i strl 56 och någon body i strl 50.. så söta! :) Vad tvättar ni era bäbiskläder med? Kom på tanken att vanligt tvättmedel och sköljmedel kanske inte alls är det bästa då jag själv kan få eksem av vissa.. Köper nog kläder för första veckorna med bebisen i vår, är ju så mycket plysh och tjockare vinterkläder nu tycker jag. Fick en tröja av mamma hon sparat sen jag var liten, strl 48 tror jag, och den hade jag nästan som klänning! kan inte tro det var sant.. haha Nå alla blivande mammor, vad har ni för barnvagnsplaner? Vad tittar ni på och vad är viktigt? Märkesvagn eller Nisses? Enkel, eller Kombi som kan göras om till sittvagn. Tycker det är jättesvårt..
    BF 11Juni 2009
  • Smulan87

inte den blekaste, men den så jävligt snygg ut iaf! jag är ganska petig med att de ska vara snygg och fräscht, min kusin som bor där vagnen hämtades hon är jättepetig med sådant hon med så hon kollade de åt mig och de såg kanon ut! jag ska kolla vad det är för märke sedan :)

Katta86 skrev 2009-01-15 10:41:41 följande:
    Oj! Det var billigt! Vad var det för märke?
    BF 11Juni 2009
  • Smulan87

de värsta var att när jag var klar med själva namn och adress och altl de så visade de sig att man var tvugen att ha en skrivare, och de har ju inte jag..:P så jag får allt vackert ringa babyproffsen sedan och fråga vad jag ska göra! >.<

bebek skrev 2009-01-15 11:19:44 följande:
    Smulan87: Vilken tur! :) jag har något av barnvagnsångest.. Det kan ju vara månader i väntekö också om man vill ha en ny. Ska åka in till "babyproffsen" idag ja o min sambo och kika.. första gången på baby-shopping-spaning-tur, känns nästan lite buspirrigt sådär, haha tips är att jag såg man kunde beställa en gratisbox med massa diverse från deras hemsida. är väl lite blöjprover, amningskupor, tvättlappar, blöjspann och lite smått o gott www.babyproffsen.se/
    BF 11Juni 2009
  • Smulan87

vad bra!

Katta86 skrev 2009-01-15 12:12:07 följande:
    Jag tror att man kan fylla i lappen direkt där och då också få med sig lådan hem. Det fick jag! Angående barnvagn så vill jag tipsa om att välja en vagn som är liten och smidig som sittvagn men endå rymlig som liggvagn. Vi köpte en Brio kombi till sonen och jag verkligen älskade den som liggvagn men när man sedan skulle ha den som sittvagn kändes den väldigt stor och klumpig så vi köpte snabbt en ny. Så det är mitt tips att både tänka nu och frammåt. Sen ska man såklart provgå vagnen lyfta i den och se så att den inte är tung att vända runt eller kliva upp för en trottoar osv. Om man vet att man kommer gå mycket i trappor är det väll bra med en lätt vagn.. Sen får man ju föröka föreställa sig hur vagnen kommer kännas med 3-12 kilo till i.. Det är väll lite av det som jag skulle tänka på om jag skulle köpa en ny vagn. Man blir himla efterklok iallafall kan jag säga!
    BF 11Juni 2009
  • Smulan87

jag fick inga mått alls. ULtanten var så sur så jag ve tingeting om några mått:(

BF 11Juni 2009
  • Smulan87

nej fick inget alls :( bara en bild på bebis som jag efter många om och men fick med mig hem,.. jäkla tant asså, hon sa hela tiden att "detta är endast en medicincs undersöking, ingen cirkus".. men hallå? de står att jag får 2 kort på bebisen, då sk ajag banemig ha de också....:( vet ingenting om mått el nåt alls..

tekannan skrev 2009-01-15 17:32:31 följande:
    smulan87 Fick du inget papper med dig hem från UL? Där ska alla de uppgifterna stå.
    BF 11Juni 2009
  • Smulan87

mja 20 min typ, hon sa ingeting, bara när hon skulel säga hur bebisen låg, men inget mer, sedna höll hon tyst i 20 min..:( men BM ska endå förklara sedna hur de gick på UL och allt och få får jag mått. :)

Daisyduck skrev 2009-01-15 18:49:45 följande:
    Hon skickar måtten till din BM, så fråga din BM nästa gång du är där. Jag fick inte heller nåt papper med mig hem, men jag frågade efter måtten o då rabblade hon upp dem snabbt och surt - därav vet jag inte vad som var vad (skall-, buk-, eller lårbensmått). Hur lång tid tog din undersökning då? Min tog ca 15 min effektiv tid (utan prat och så).
    BF 11Juni 2009
  • Smulan87

å vad kul! måste kolla om du har dom i ditt galleri? :)

Kkarin skrev 2009-01-15 17:42:31 följande:
    Jag fick inte heller nå papper med mig, men jag är nöjd ändå. Hon sa att allt såg bra ut och det är jag helt nöjd med. 3 bilder fick jag och sambon håller på att scanna in dem nu.
    BF 11Juni 2009
  • Smulan87

Bor i Kronoberg/småland/växjö..:P

bebek skrev 2009-01-15 19:13:04 följande:
    Smulan o daisyduck vilken kommun bor ni i? Jag fick papper med mått och där det stod att hjärtaktivitet, fosterrörelser och fostervatten var normalt samt hur moderkakan ligger och organbedömmning... Undersökningen tog ca 30 minuter då vi fick titta på bebisen i olika vinklar o allt och fick välja själv hur många bilder vi ville ha.
    BF 11Juni 2009
  • Smulan87

nej jag harinte fått något alls, efter 20 minuter och två bilder som hon slarvade fram så fick jag gå, utan ord :( ska till min BM den 5 feb igen, och ska fråga henne hur de blir med papper.

ModernaModern skrev 2009-01-15 21:18:03 följande:
    Ja, du måste ha fått en kopia på det pappret som ska lämnas till din ordinarie barnmorska, annars ska du absolut kräva ett sådant!
    BF 11Juni 2009
Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!