- 

Haha, fattarSmulan87 skrev 2009-02-20 14:50:47 följande:haha ja här med :P men asså TRUCK A B oc C är tre olika klasser på Truck, B körkort heter de i hela svergie när du kör bil ;>
  trodde du skulle köra truck  

- 

Nu blev jag förvirrad (gravidhjärnan kanskeSmulan87 skrev 2009-02-20 15:41:33 följande:ja men de gör jag ju, fick ju truckkörtkort för klass A och klass B ^^
  ) Du ska alltså köra truck? Alltså inte en lastbil (som väl också kallas truck) utan en sådan truck som används vid lastning och lossning?
                     - 

Hur definieras en truck då? Om jag slår på "truck" på Wikipedia får jag följande: En truck är ett motorfordon som används vid lastning och lossning, till exempel vid lagerbyggnader. Fordonet är normalt utrustad med en gaffelliknande lyftanordning för att kunna lyfta lastpallar. Flera olika redskap finns att montera på lyftvagnen. Bland de vanligaste är rullgrip, fatlyft, balgrip och storsäckspjut.Smulan87 skrev 2009-02-20 15:51:32 följande:Truck är truck, lastbil är lastbil. Om jag har truckkörkort så harjag ett papper där de finns 3 olika klasser av truckar, lätta, mellan och tunga, jag har körkort till klass A och en truck på klass B. KLass A och B har ca 10 olika varianter av truckar så det är inte bara en truck, utan mång aolika ;> Lastbil är ju inte truk, de tär ju lastbil, och de kallas C eller CE beroden på om du tar med släp eller inte ;> fastnar de? ;>
Om jag förstår dej rätt är det inte en sådan truck du menar? Du har rätt i att man på svenska inte kallar lastbil för truck, rörde ihop det men engelskan

- 

Ok, men då menar vi samma sak nu (när jag lagt lastbilarna på hyllan)Smulan87 skrev 2009-02-20 16:45:27 följande:truck är helt enkelt en lagermaskin som flyttar gods dit det ska. :P de "normala" är ju motviktstruck som har två gafflar, men de har 99 procent av alla truckar, det är användingm som är olika, smalgångs truck och grenseltruck etc etc, ^^
  Är bara inte så insatt i de olika truckarna. Skönt att vi har rett ut det inför helgen  

- 

Tror jag säkert att är mycket användbart nu när jag fattar vad det ärKkarin skrev 2009-02-20 16:53:19 följande:Jag har också truckkort och det är mycket användbart att ha. Har fått många vikariat på att ha det.
   Hehe känner mej som "kusinen från landet" som inte hört talas om truckkort. Måste ta reda på vad det kallas här på Åland.
                     - 

114 dagar kvar...

Läste om alla "klumpigheter"
  Har också blivit klumpig och glömmer saker hela tiden. Känns som om man inte har någon koll på tillvaron alls... Mycket värre denna gång än första grav, men två graviditeter på raken var väl mer än min stackars hjärna klarade av. Kallar det "foglossning på hjärnan"  
  - 

Chanell: Jo jag kan bli akut nödig, det känns som om bebben lägger sej o tynger mot urinblåsan. Är du säker på att du läcker urin? Man har ju väldigt mycket flytningar just nu, så när de kommer känns det som om det rinner för mej.
 - 

Bebek: Jo jag har fortfarande kvar de flesta grav-besvär. Är supertrött och mår illa men inte lika illa som tidigare. Bara det att man inte orkar tjata om det hela tiden
  Försöker dissa illamåendet med hopp om att det försvinner.
Knipövningar blev vi uppmanade att göra före förlossningen, gjorde mina övningar ganska flitigt förra grav. (Typ knip 5 sekunder, vila 10 sek, knip 5 sek osv.) Sedan på förlossningen visade det sej att jag hade så starka muskler i underlivet så de jobbade mot att få ut bebben. Hur jag är krystade tog musklerna emot (höll på intensivt att krysta i 90 min och var helt slut). Eftersom bebben inte fick syre när jag krystade tillkallades läkare som först försökte med sugklocka och sedan fick ta hjälp av tång och sax (blev klippt ganska ordentligt). När han sydde mej efteråt undrade han om jag red, eftersom jag hade så kraftiga muskler
   Bm sa efteråt att kanske jag skulle ta det lite lugnt med knipövningarna nästa gång  

Visst var musklerna slappa genast efter förlossningen men sedan blev de helt återställda för min del. Hoppas att de blir det även denna gång. Har hört att när man blivit klippt är det lätt att man spricker i de gamla ärren nästa gång - hoppas slippa det... - 

Jo det var jobbigt att gå på toan de första dagarna. Jag blev klippt ganska mycket och sydd. Tog ett tag innan man vågade göra nr.2 för det gjorde så ont. Tog mej 3 veckor innan jag kunde sitta så jag fick amma liggande ibörjan. Tog 2 månader innan jag var så återställd att vi kunde ha sex igen.
 - 

Måste tillägga att jag var livrädd för att bli klippt/spricka o framför allt bli sydd, men när det hände var det enda jag brydde mej om att bebben kom ut. Allt annat var oviktigt.