Vi som väntar junibebisar del 2!
bäbis m skrev 2009-02-06 10:23:48 följande:
Här finns information om ni funderar på Ålandssemester:
www.visitaland.com/
Fråga mej bara om ni undrar över något!
bäbis m skrev 2009-02-06 10:23:48 följande:
Chanelll: Håller med Bäbis och Tärning, jag skulle hellre ha heta sexdrömmar än drömma om råtor och spindlar. Njut så länge det varar  

Bebek: Ja det blir säkert först mot sensommaren som ni kommer iväg på kryss. Första månaderna får man inte så mycket annat gjort än ta hand om lilla pyret.  

Har inte varit inne på ett tag, maken fick ryggskott så har haft fullt upp. Pust...
Angående mammaledighet, här är den 9 mån, efter det måste man ta vårdledigt och får då endast 388 euro/månad. KOmmer att va vårdledigt ca 2,5 mån tills min nya mammaledighet börjar. Sedan antar jag att jag är vårdledig ett tag efter andra barnet också, får väl se hur länge man klarar sej ekonomiskt o hur länge man vill vara ledig, åtminstone ett år efter födseln känns det som. Sedan vore det ju guld att kunna jobba halvtid.
Angående namn; Noel eler Nova blir det för oss.  

Serena är ett jättefint namn  

Ska på uppföljnings-UL imorgon - längtar!!! Hoppas läkaren kan se då om det är en kille eller tjej!
Har också lite sammandragningar ibland, men inte så kraftiga. Min livmoder slutar en bit ovanför naveln nu. Jag är 178 cm lång, men upplevde att det blev väldigt trångt första graviditeten, det var riktigt jobbigt för mej att äta de sista månaderna, för livmodern tryckte så mycket uppåt på tarmarna, så jag fick onte i magen nästan varje gång jag åt. Sista tre veckorna innan förlossningen släppte det, då barnet fixerade sej. Men det beror säkert på hur livmodern ligger, tror att min ligger långt upp. Å andra sidan ligger ju bebben ofta och trycker på urinblåsan också, hmm.
Igår var det full fart. Först var vi tvungna att åka till mamma o duscha på fm för det fanns inget varmvatten i huset (vi håller på att byta till jordvärme o hantverkarna hade gjort bort sej igen, andra gången det händer, suck..)
Sedan kasta i sej lunch o iväg på uppföljande UL. Allt var bra med bebbens hjärta och myomet som skulle följas upp var borta  
  Läkaren var inte 100% säker men hon tyckte sej se en snopp, vilket vi också såg, så troligtvis är det en kille till  
  Då får vi två buskillar med ett års mellanrum - livat blir det  

Nästa programpunkt var bvc med sonen som nyligen blivit 8 månader. Han växer på bra och är väldigt tidig i utvecklingen.
Sedan hem o pusta ut o äta middag och sedan gravid-vattengympa - lika härligt som alltid! :_)
Hehe, man är ju mammaledig, så det känns nästan stressigt med så mycket aktiviteter på samma dag  
  Inte hann jag gå in på FL igår heller.
Har faktiskt inte hunnit fundera så mycket på det ännu. Bara konstaterat att vi måste ha en spjälsäng till eftersom sonen ännu behöver sin. Den vi har nu har vi lånat, få se om vi hittar någon bra begagnad. Tydligen finns min brors gamla spjälsäng kvar som även jag använt, få se bara hur mycket upprustning som krävs för att kunna använda den.