Inlägg från: tekannan |Visa alla inlägg
  • tekannan

Vi som väntar junibebisar del 2!

dagdrömmare
    Det är rutin här att man går i v 18-20 samt ett tillväxt-UL i v 32-34.

hyperballad
    men vi tillhör ju samma landsting... skumt. allt är säkert bra, det de kollar på andra ul är bara tillväxten och gör en uppskattning över hur mkt bebisen beräknas väga vid bf (dock brukar detta vara med stoor osäkerhet, alla växer i olika takt).

• tekannan
    dagdrömmare skrev 2009-03-27 11:39:53 följande:
    Alla som vill få hjälp med att sätta förlossningen sen när de närmar sig kan ju komma hit och hjälpa till att bygga
    haha... Jag kommer!
  • tekannan

ja, visst är stödstrumpor underbart! funderar dock på att investera i ett par lite snyggare. ngn här hade en bra länk... undrar om jag kan hitta dem igen.

deklarerera ja... jag är en sådan som sitter med det sista kvällen i princip, tycker det är så trist. det enda som är skoj är när pengarna kommer sen.

• tekannan
    bebek skrev 2009-03-31 15:09:35 följande:
    haha okej.. vänta 3 min jag fixar nån halvdan bild:) men då måste ni säga att jag är ursnygg i mitt nya hår (äve om ni måste ljuga) haha
    haha... taget!
  • tekannan

bebek
    Jättefint!! Är det naturliga lockar? Sånt hår vill jag med ha...
    Jättefin färg också!

• tekannan
    Smulan87 skrev 2009-03-31 16:09:35 följande:
    Haft sån mensvärk i 5 dagar nu :( kan inte gå länge helelr får så ont  i ryggen, kan inte sova om nätterna har typ.. värkar? är de normalt att ha förjävla mycket mensvärk varje dag hela tiden? haft de som sagt snart en vecka? mitt humör har blivit värre och så har jag blivit skittrött :(
    Jag tycker du ska kontakta din BM, det skulle kunna vara ett tecken på UVI. Morgonurin och en provsticka så vet du svaret. Annars kan det vara tecken på att ngt är på gång, på tok för tidigt... Men UVI brukar ge sådana symptom hos en gravid.
  • tekannan
    Smulan87 skrev 2009-03-31 21:26:16 följande:
    var på toa nyss och de bara rann vätska ur mig? har gjort de en gång innan också..? men asså. trodde bara de vart flytning, sedan när jag hade bytt (äckelvarning) trosskydd så rann de på åigen och den vart GENOMBLÖT!?.... fick lite ont i magen efter de, de spännde.. känndes bara mysko, tror inte det är något men de kom så opassande bara :/
    Jag tycker nog du ska ta och ringa förlossningen omgående. Vill de att du ska komma in för kontroll så är det lika bra att göra det.
  • tekannan
    Pian80 skrev 2009-04-01 08:03:22 följande:
    Har ni journaler på papper hemma allihopa??? Börjar fundera på om det är något jag missat . Fast jag tror att de kör med elektroniska journaler här.
    Vi kör också digitala journaler där jag går, men min BM skriver ut alla sidor till mig så fort hon gjort ngn ändring. Så jag har dem både hemma och i datorsystemet.

bäbis m skrev 2009-04-01 09:29:42 följande:
    Fundering förresten. Idag känner jag mig snurrig/yr och mår rätt illa. Någon som känner igen det? Tips? Har druckit vatten och ätit en frukt emn det blir liksom inte bättre... Det som är en sådan underbar dag ute idag. Vill bara skina i kapp med solen känner jag!
    Så känner jag med varje dag... Vet inte alls vad det beror på!
    Smulan87 skrev 2009-04-01 10:03:15 följande:
    Ringde till FL igår, och dom sa att jag skulle ta en alvedon och vila lite och se om de gick över, och om jag inte hade ont eller blödde eller kände av att de värkade sammtidigt som de rann vatten så kunde jag avakta, och med tanke på att bebisen rörde sig som tusan så trodde hon inte de var något jag skulle oroa mig över, däremot så ville hon att jag skulle kontaka dom idag igen på EM och se om de finns någon annledning till att kolla upp de. Känner mig bättre idag dock! inte haft ont eller så alls, bara känt av lite foglossning i bäckenbenet.. !
    Vad skönt att det lugnade ner sig. Får hoppas det håller sig så ett tag till...
  • tekannan

Min man är faktiskt också väldigt snäll med att låta mig få den vila jag är i behov av nu när jag är gravid. Sovmorgon hade jag kunnat få varje dag som han är hemma, om jag hade velat. Och även sova mitt på dan när han är hemma. Med sånt är han helt underbar.

WilliamNellyJamie
    Trist att värdena blivit sämre. Har själv ingen erfarenhet av hepatos, men antar att jag ska vara glad för det. Däremot har jag för mig att en bekant till oss blev inlagd för det (eller om det var ngt annat med levern när hon var gravid) och till slut blev hon igångsatt pga det. Får hoppas medicinen hjälper så du kan bli bättre. Men annars så kommer det säkert gå bra även om de får ta ut bebis lite väl tidigt. Neonatalavdelningarna är så duktiga!

• tekannan

bebek
    Fin mage!

Kanske skulle ta en ny magbild, det är nog några veckor sen sist... Glömmer liksom bort det.

Vi har inga namn alls klara, mer än efternamn (har samma båda två så det valet var inte så svårt ). Har satt lite press på mannen att han ska leta upp några namn han gillar. Jag hade mina listor klara för ganska längesen, men vi ska ju enas om några namn vi tycker om båda två. Förra gången var mannen klar tidigt och jag i sista minuten nästan på. Sköt det framför mig då. Men några dagar innan dottern föddes så hade vi det klart och när hon väl kom så kändes det klockrent.

• tekannan
    dagdrömmare skrev 2009-04-02 11:28:58 följande:
    jag har inte packat väskan än men jag har tvättat och lagt fram en del som ska med. Har dessutom fixat så mamma har nyckel hit och välling till dottern ifall det skulle behöva passa henne akut efter dagis eller såtänkte dock packa i helgen. Är ju i vecka 33 på söndag så det är ju inte långt kvar.
    Nu får jag panik... Jag har inte ens börjat tänka på vad jag ska ha med... Har inte ens tvättat bebiskläderna, men det har jag tänkt göra nu i det närmsta iaf.
  • tekannan
    bebek skrev 2009-04-02 11:53:24 följande:
    nej jag har inte hellr tvättat någonting!jag har inte ens skötbord eller säng hemma =o
    Det har jag iaf, kvar sen dottern. Och det är nog mkt därför jag skjutit allt på framtiden för jag har ansett att det är inget som behöver fixas... Allt finns ju redan, dock inte iordningställt. Men det kanske börjar bli dags att ta tag i saker.
  • tekannan

bebek
    Ja, men har du köpt speldosa så kan du koppla av. Det är inget mer som behövs den första tiden....

Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!