Inlägg från: tekannan |Visa alla inlägg
  • tekannan

Vi som väntar junibebisar del 2!

Chanelll
    Det tog 3 veckor för mitt beslut att komma. Och det kändes som en lång väntan. Särskilt med tanke på att jag redan är halvt handikappad på jobbet och gärna vill se slutet på att inte kunna jobba ordentligt.
    Får hoppas det går bra för dig med!

• tekannan

Är kundmottagare. Står och går hela dagarna. Många tunga lyft och tunga vagnar som ska förflyttas. Vad jobbar du själv med?

Jackass skrev 2009-02-23 21:50:46 följande:
    Vad jobbar du med?
  • tekannan
    Jackass skrev 2009-02-23 22:16:47 följande:
    Jag är sjuksköterska på en Akutmottagning. Mycket stå och gå samt tunga lyft där med . Dock har jag sagt ifrån om lyft och körande av bristar med eller utan patienter på. Gör för ont i bäckenet.
    Jag försöker också ta det lugnt på mitt jobb, och jag har kollegor som hjälper till så mkt de kan för att avlasta. De är verkligen hjälpsamma och förstående. Men.. Om jag skulle undvika alla dessa tunga moment så hade jag bara suttit och tittat på när de andra jobbar, vi har verkligen inga arbetsuppgifter som inte är tunga. Tyvärr. Och även jag har foglossningsbesvär så livet på jobbet är toppen kan man väl summera det till...
    Nej, men fogarna har faktiskt blivit bättre och jag hoppas de håller sig så fram tills jag får gå på hp. Min BM sa att när man får foglossning så tidigt som jag fick så är det vanligt att det går tillbaka och sen kommer igen när magen blir stor och tung.
  • tekannan

ploppen skrev 2009-02-23 22:58:50 följande:

Alltså, jag förstår om man har ett jobb där det helt enkelt inte fungerar att jobba när man är gravid,av olika skäl. Men ni som ska gå hem snart, är ni inte rädda för att få det långsamt av att gå och vänta? Eller är det jag som har ett tråkigt liv?
    Haha.. Jo, den risken finns ju alltid. Men dels har jag en 2½ åring som håller igång mig och dels kan jag ju alltid åka och hälsa på jobbet - utan arbetsplikt. Sist gick jag hem 1½ månad innan BF (lyckades bli omplacerad i några veckor för en som hade semester så då kunde jag jobba lite längre) och tiden bara sprang iväg faktiskt! Jag hade lite syprojekt här hemma. Sydde overall, mössa, tossor m.m. till bebisen. Och sista tiden är det tungt! Man orkar inte så mkt. Jag sydde lite, lade mig på soffan en stund, var uppe och åt, lade mig och vilade osv. Magen väger och det är tungt för ryggen.
  • tekannan

Ang hp så måste man ju inte vara hemma hela den period man ev blir beviljad för heller. Jag jobbade sist ett par veckor in i den perioden för jag fick lite enklare uppgifter (inget fk visste) några veckor. Så jag begärde HP sen från den dagen jag gick hem och det var inga problem. Har man fått det beviljat och känner att man orkar så finns det ingen som hindrar en från att jobba! Men man måste tänka på sin kropp och bebisen med, det finns en anledning till att möjligheten till hp finns...

• tekannan

Veronica83
    Tråkigt att du mår så dåligt, men skönt att du kan få vara sjukskriven iaf. Det finns ingen lättare aktivitet du kan engagera dig i eller det är strikt vila som gäller? Någon kurs eller hobby? Förstår att det är drygt..

• tekannan

Veronica83
    Ok... Trist. Cykla fungerar inte heller?
    Är du pysslig av dig? Sy ngt till bebben? Scrappa? Göra kort? Virka? Måla?
    Göra dagens middag som dagens projekt med att leta roliga recept och experimentera med ngt nytt? Baka?
    Det är saker som inte behöver kosta så mkt, beroende på vad man gör av det dvs. Jag hoppas du hittar ngt som du kan fördriva tiden med för annars blir det segt.

• tekannan

bäbis m
    Ja, visst är det underbart! Vi kan gå och få massage en gång i månaden till bekstnad av arbetsgivaren och det är verkligen guld värt! Lite svårt att ligga på bänken numera bara...

• tekannan

skrattmaja
    Vad skönt att avhandlingen är klar. Nu återstår "bara" att försvara den med... Men det kommer säkert gå bra!
    Åh... låter inte helt fel med en spakur. Jag känner mig så sliten just nu! Och då har det bara gått knappt 2 månader sen jag hade semester sist (jul)... Undrar om det är vädret eller grav som orsakar detta.

Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!