Inlägg från: tekannan |Visa alla inlägg
  • tekannan

Vi som väntar junibebisar del 2!

Chanelll
    Det tog 3 veckor för mitt beslut att komma. Och det kändes som en lång väntan. Särskilt med tanke på att jag redan är halvt handikappad på jobbet och gärna vill se slutet på att inte kunna jobba ordentligt.
    Får hoppas det går bra för dig med!

• tekannan

Är kundmottagare. Står och går hela dagarna. Många tunga lyft och tunga vagnar som ska förflyttas. Vad jobbar du själv med?

Jackass skrev 2009-02-23 21:50:46 följande:
    Vad jobbar du med?
  • tekannan
    Jackass skrev 2009-02-23 22:16:47 följande:
    Jag är sjuksköterska på en Akutmottagning. Mycket stå och gå samt tunga lyft där med . Dock har jag sagt ifrån om lyft och körande av bristar med eller utan patienter på. Gör för ont i bäckenet.
    Jag försöker också ta det lugnt på mitt jobb, och jag har kollegor som hjälper till så mkt de kan för att avlasta. De är verkligen hjälpsamma och förstående. Men.. Om jag skulle undvika alla dessa tunga moment så hade jag bara suttit och tittat på när de andra jobbar, vi har verkligen inga arbetsuppgifter som inte är tunga. Tyvärr. Och även jag har foglossningsbesvär så livet på jobbet är toppen kan man väl summera det till...
    Nej, men fogarna har faktiskt blivit bättre och jag hoppas de håller sig så fram tills jag får gå på hp. Min BM sa att när man får foglossning så tidigt som jag fick så är det vanligt att det går tillbaka och sen kommer igen när magen blir stor och tung.
  • tekannan

ploppen skrev 2009-02-23 22:58:50 följande:

Alltså, jag förstår om man har ett jobb där det helt enkelt inte fungerar att jobba när man är gravid,av olika skäl. Men ni som ska gå hem snart, är ni inte rädda för att få det långsamt av att gå och vänta? Eller är det jag som har ett tråkigt liv?