Inlägg från: LakeHill |Visa alla inlägg
  • LakeHill

Vi som väntar junibebisar del 2!

En sak till, har hört att man inte ska anväda bygel-bh när man ammar. Men ändå ser man amnings-bh:ar med bygel i affärerna. Märkligt eller hur?

• LakeHill

kicki08 skrev 2009-01-26 12:46:36 följande:

HAHA! Ja jag berättade faktiskt för sambon att nu fick han passa sig lite eftersom jag läcker lite råmjölk. Så sen dess har han inte varit där och slaffsat något. heheFattar föresten inte varför han inte lugnar ner sig gällande sexet. Jag känner mig inte sexig för 5 öre och fattar inte hur han kan tycka jag är sexig... :-OMen han är hur på som helst :-O
    Tycker att det är jättesnyggt med gravidmage och det är nog många män som tycker med, iaf när det gäller deras egna kvinnor Bara att acceptera att det är sexigt att vara gravid Kicki
  • LakeHill

Daisyduck skrev 2009-01-26 17:12:19 följande:

Känns för övrigt mera jämställt att få spruta tillbaka någon gång.
    Hehe, den var bra
  • LakeHill

Såg att ni diskuterat sexlust, min har nu kommit tillbaka med besked. Förra graviditeten hade vi sex in i det sista, funkade bra, man får köra lite med sidan till så att inte magen är i vägen. Fick mycket större sexlust då än vanlgt. Känner nu att det nog blir så denna gång också. Det gäller ju att passa på som sagt, för efter förlossningen tog det ca 2,5 månader innan jag kunde ha sex igen, blev ju klippt och fick många stygn.

Vad gäller träning verkar det vara väldigt olika vad man orkar med. Har hittills endast promenerat, men det är ganska bra motion när man skjuter en barnvagn framför sej i snömodd och uppförsbackar. Känner dock att jag inte orkar gå i min vanliga snabba takt. Har nu fått plats p gravidvattengympa som börjar ikväll, ska bli roligt och spännande att se hur bra man orkar hänga med. Det lär ju ska vara skonsamt i vattnet.

Angående magar, jag har aldrig tidigare behövt träna för att behålla min platta mage men efter förra grav gick magen aldrig tillbaka, sedan blev jag ju gravid igen. Så efter nästa förlossning är det nog hårdträning som gäller för att bli av med magen. Musklerna har helt enkelt förslappats så man måste träna upp dem igen,suck...

• LakeHill

Har köpt de mammatröjor jag behövde fylla på med på H&M, billigt o bra, hade inte råd med något annat. Mammabyxor har jag fått låna en massa

• LakeHill

bebek skrev 2009-01-28 09:44:06 följande:

Ska också på mamma vattengympa idag:D jätteskönt säger alla som gått!jag har en väldigt lågt sittande moderkaka så jag bär väldigt långt, min mor o moster bar likadant. Men tycker det kan vara jobbigt redan o äta mat, det tar liksom stopp, jag får inte i mig en normal portion längre, hur blir det då när magen är tre dubbelt så stor? Är det någon här som kan tipsa om några enkla recept? jag är så jävla dålig på laga mat, bortskämd resturangmänniska.. Men fått skäll man inte ska äta en banan o fil till lunch och bröd o morötter till middag. Men någon som vet en sida elelr något med lättlagad god oavancerad mat?Bristningar på magen är ju rätt vanligt, men om man får dem när brukar dom dyka upp?och såndär mörk rand under naveln?
    Har också svårt att äta nomrmala portioner, särskilt kvällstid, trycker uppåt och får jätteont i magen. Men är ändå hungrig hela tiden. Är själv värdelös på att laga mat så skulle gärna få något bra tips jag med
  • LakeHill

skrattmaja skrev 2009-01-28 10:05:23 följande:

jag har ju bra med byxor sedan förra gången sedan har jag faktiskt spanat på tradera en del o ropat hem en blus samt att jag har lyxat till mig och köpt en fin t-shirt på po.pwww.polarnopyret.se/Pages/Showroom/ShowroomPr...även förra graviditet så spande jag in tradera blocket och liknande för det finns de som använt kläder endast ett par månader som säljer och det tycker jag är helt OK!vet ju att po.p har lite rea om du vill ha ngt speciellt!själv ska jag snart ge mig ut på finkönningsjakt jag ska ju disputera i slutet av april
    Men vad kul att du ska disputera - spännande! - vad är ditt ämne?
  • LakeHill

bebek skrev 2009-01-28 19:33:04 följande:

hej tärning6:)oh precis varit på mammavattengympa! oj vad skönt det var, höll på somna på avslappningen, kommer somna så gott ikväll... typ snart tror jag:)
    Jag var också på gravidvattengympa igår kväll - fantastiskt roligt!!! Har aldrig varit på vanlig vattengympa förut heller men kände att detta var något för mej. Tog nog ut mej för mycket desvärre, då jag tyckte det kändes så lätt i början, får väl känna imorgon när muskelvärken kommer
  • LakeHill

bäbis m skrev 2009-01-29 09:51:23 följande:

Det är toppenskönt så länge foglossningarna håller sig borta känner jag. Då är man ju nästan som vanligt. Mitt största hinder är det där sega illamåendet som aldrig vill ge med sig annars skulle jag nog inte ha mycket som avslöjade att jag var gravid. Fortfarande bara 10% av mina jobbarkompisar som vet att jag ska ha barn i juni. Får se hur länge det går att dölja :OVattengympa alltså. Måste testa det sen. Var det speciell mammagympa eller vanlig? Jag ska testa aqua bike nån dag rätt snart. Det är som spinning i vattnet. Nån som testat?
    Det var vattengympa för gravida.
  • LakeHill

Tärning6 skrev 2009-01-29 17:05:10 följande:

Så hur har allas dag varit
    Idag har jag haft barnvakt och varit på fotvård, till frisören samt på sånglektion som jag har en gång/vecka. Så nu är man som en ny människa i håret och fötterna Härligt!!! Sååå skönt att få sina fötter omskötta, det lär ju ska vara viktigt att fötterna mår bra när man är gravid.
Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!