bäbis m skrev 2009-02-02 11:00:12 följande:
Grattis i efterskott Bebek :)Vad skoj med nytt hem..förutom alla kartonger som måste packas ner/upp då. Kicki: jag känner också av molvärken till och från. Förra veckan var den riktigt elak men då växte både bebisen och jag en hel del faktiskt. Lite skoj att se kopplingarna. Nu på morgonen har vi varit på UL. Allt såg bra ut och pyret mår bra (underbart!) men barnmosrkan var otroligt mesig och rätt dålig om man får säga så. Kändes likso osäker på allt hon sa och gjode. Synd :/ Fick ni veta hur moderkakan låg? Vi fick inte lyssna på hjärtljudet heller, gjorde ni det? Vi var på privat-UL i v 12 och de bilderna var SÅÅÅ mycket bättre så vi köpte inte ens några nu. Hm, känns synd att behöva vara besviken efteråt eftersom det är så stor sak för en själv. En av de få tittarna man får och vi är ju så nyfikna på lilla livet där inne. Skoj att ni diskuterat dykning förresten. Jag var jobbigt att avstå i Karibien men fick tur nog många riktigt bra snorklingsmöjligheter. Väggsnorkling och driftsnorkling. Skoj =) Och massor av sköldpadddor så helt snuvad på undervattenslivet blev man inte.
Jag fick veta hur moderkakan låg på rutin-UL (ligger i framvägg). Där får vi inte lyssna på hjärtljudet men gör det varja månad hos BM. Fick också en jättedålig bild på rutin-UL, men här på Åland går det till så att de frågar när man kommer och betalar om man vill ha en bild och då lägger de med kostnaden (2 euro) på räkningen. Sedan när man får bilden har man liksom redan betalt för den, så då är det för sent.