Inlägg från: ploppen |Visa alla inlägg
  • ploppen

Vi som väntar junibebisar del 2!

Ja, visst är det mysigt! Jag har inte handlat några kläder än, men stalkat babyavdelningen på Lindex idag efter jobbet. Det finns ju för mycket sött, jag blir alldeles handlingsförlamad!

• ploppen

Ett par veckor innan BF förra gången vaxade jag bikinilinjen för att jag skulle se ordentlig ut på den stora dagen (öh..) eftersom jag gjorde det själv och fullständigt i blindo blev det förmodligen väldigt assymetriskt och konstigt. Ingen av barnmorskorna verkade imponerad, så det var verkligen i onödan.

bebek: trevligt med så sociala bröst!!

• ploppen

Jag vet inte hur jag tänkte. När vi ändå talar om kontrollbehov... Förresten kan man ju försöka vara lite bussig och kompensera med en prydlig bikinilinje om man nu ändå ska bajsa på sig medan folk ser på.

• ploppen
    bebek skrev 2009-03-16 18:45:33 följande:
    nej precis:)är det någon som har nåt bra gott recept på bröd?
    På baksidan av kungsörnens vetegroddspaket finns ett recept på morotsbröd som jag bakar ibland och som är himla gott!
  • ploppen

Usch, jag har också sammandragningar och det är mycket värre än förra gången. Inte alls så roligt, men än så länge ett lyxproblem. För gud, vad träningssugen jag är! Det slog mig idag att jag knappt alls går och tänker på min bebis, men däremot hela tiden på hur mycket jag ska springa när den väl har kommit ut! Känns inte helt sunt faktiskt.

• ploppen

Bebisar är ju olika. Mitt första barn var mycket lugnare än bebisen jag har i magen nu.

Konstaterade just att jag har 97 dagar kvar! Känns som att jag fortfarande kommer att hinna bli farligt tjock...

• ploppen
    LakeHill skrev 2009-03-21 15:26:29 följande:
    Mmmm, man vill ju flytta in på en gång när du målar upp det så mysigt!
    Jag med! Nu har här torkat upp såpass att det är lönt för grävskopemannen att komma, så snart kanske vår trädgård kommer att vara en grus- och jordplan istället för en grus- och jordplan med jordhögar och vattenhål. Skulle vara roligt att få det gjort i vår, för som det är nu är det lite väl spännande att ha barn ute och leka - vattenhålen är absolut för djupa för en tvååring. Tomaterna och blommorna och det där andra är det nog ingen risk att vi hinner få klart till i sommar tyvärr...
  • ploppen
    Marinero skrev 2009-03-28 13:42:44 följande:
    ... Ngn som lider av kramp i vaderna? Jag har fått det varje natt i en vecka nu. Så fort jag sträcker på bena så gör de så ont så jag måste ställa mig upp.
    Jo, jag har jättemycket också. Och liksom under fötterna. Jag fasar för hur det ska fortsätta, förra gången blev det bara värre och värre, ibland på nätterna var jag tvungen att kliva upp och traska runt i huset för att jag helt enkelt inte kunde ligga still. Och så kom jag på mig själv med att tänka att vad skönt det skulle bli när bebisen var ute, så att jag äntligen skulle få sova en hel natt. Öhhh...
  • ploppen
    hyperballad skrev 2009-03-28 17:55:22 följande:
    ...själv har jag glassat runt i stödstrumpor från apoteket idag!guuuud vad niice kan jag säga - klart en rekommendation! har inga svullna fötter eller trötta vader idag inte - tjohoosambon sitter med deklarationen o tycker att det är kul, hur ska man då reagera?
    Alltså, jag gillar mina stödstrumpor så mycket så jag vill knappt gå och lägga mig på kvällarna, vill bara kuta runt hemma på mina smala, lätta fötter!
  • ploppen
    idolf skrev 2009-03-28 22:36:59 följande:
    Ja eller hur
    Haha, tänkte precis likadant!!!
  • ploppen

Jag funderar bara på hur det kommer att vara i maj och juni. Måste vi då gå runt i svarta och marinblå stödstrumpor i 25 graders värme? Känner att det här kan bli ett problem.

bebek: jag kan inte heller se dina bilder, och det är så frustrerande eftersom alla skriver att de är så fina! Jag blir ju så himla nyfiken!

• ploppen
    hyperballad skrev 2009-03-28 22:59:33 följande:
    det är då vi investerar i snygga hudfärgade modeller a la grandma
    Det är ju just det...

MissM: alltså, jag bor i Halland. Och jag brukar bli tagen på sängen varenda år av att det plötlsligt blir så himla varmt och jag har inte alls hängt med utan traskar runt i jeans och gympadojor och håller på att koka över.
  • ploppen

Jag och min snart tvååriga son var och hälsade på min syster och hennes halvårsgamla dotter förra helgen. Bra för den blivande storebrorsan att få träna lite, tänkte jag. Problemet var bara att han gick in i en djup regression och skulle ligga på golvet på sin lilla kusins lekfilt och suga på hennes leksaker. Jag ser nu framflr mig hur jag kommer att ha två bebisar i sommar - en som väger 15 kg och en som väger tre kg.

Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!