• Sea star

POP-rea på vinteroveraller???

Är det någon som vet om Polarn och Pyret har rea på vinteroveraller just nu?

Vi bor i Stockholmsområdet!

Tacksam för snabbt svar!!!

• Svar på tråden POP-rea på vinteroveraller???
  • Love Life

Knasig fråga men, vad kostar overallerna innan rea?? 2000??? Ska man verkligen satsa på en POP overall eller en didriksson??? Vilken är bäst??

• Love Life

Knasig fråga men, vad kostar overallerna innan rea?? 2000??? Ska man verkligen satsa på en POP overall eller en didriksson??? Vilken är bäst??

• charmmiss

Love Life skrev 2009-01-18 08:58:34 följande:

priserna står på deras hemsida
  • Mollie
    Love Life skrev 2009-01-18 08:58:34 följande:
    Skidoverallen som jag kikat på kostar 1195 kr i den storlek som jag ska ha, om jag nu ska ha en Pop till nästa vinter...
    Var och kikade på Didrikson idag, kostade 700 kr till ord.pris, men det va ingen rea på dem ännu på InterSport. Så jag vet inte hur jag ska göra. Didrikson är billigare till ordpris än vad pop är till rean... Svårt där...
    ~var dig själv, det finns redan så många andra~
  • Sea star

Halloj!

Det var jag som startade tråden...

Var inne på Polarn-butiken i närheten i helgen och frågade om rea av ytterkläder. Personalen var snorkiga och vägrade säga utan hänvisade till medlemskap och e-postutskick. Jag är medlem men har tydligen inte handlat så mycket förra året att jag kommit upp i summan för att få fina erbjudanden. Trist! Fick till slut ur dem att rean skulle vara "snart".

Jag har tidigare satsat på overaller och vinterjackor från POP och Didriksson och Reima. Tycker de märkena är bäst. Nu är jag egentligen ute efter samma typ av overall som jag köpte förra året. Den är i bävernylon-aktigt tyg med uttagbart foder. Så himla fiffigt tycker jag. Såg dock inte att de hade dessa overaller längre utan bara de där skidoverallerna för 1195:- som någon nämnde tidigare. De såg dock inte lika varma ut som den jag köpt tidigare.
    Är det någon som har koll på om dessa overaller har utgått helt ur sortimentet?
    Tänkte inte på att fråga förrän jag redan gått ifrån butiken.

• Sea star

Eftersom jag inte hittade den modell på overall jag gillar hos POP så har jag istället beställt en från Reima:

shop.reimashop.se/index.php&page=shop.product_details&flypage=shop.flypage_reima&Itemid=36&category_id=1000&product_id=3864

De har 30% rabatt på vinterkläder där. Beställer man för över 1500:- behöver man inte betala fraktkostnad på 59:-

Ett litet tips på ett alternativ till POP alltså...

• Annanym

De där bävernylonoverallerna fanns på Barkarby Outlet i höstas så de har säkert gått ur sortiment.

• Sea star

ronnbat - Det var det jag misstänkte. Jag gillade verkligen fodret som man kunde ta ur. De behöver inte ha så mycket kläder på sig under overallen när det sitter i.

• trazzlan
    Sea star skrev 2009-01-19 13:18:16 följande:
    ronnbat - Det var det jag misstänkte. Jag gillade verkligen fodret som man kunde ta ur. De behöver inte ha så mycket kläder på sig under overallen när det sitter i.
    Ett tips är att kolla Tradera...där kan de ju finnas och popkläderna brukar hålla ok skick som begagnat pga kvalitet. Ibland kan man köpa nytt där också
    Det finns inget bättre...
  • Annanym

Våran ser nästan ny ut trots flitig användning och många tvättar i vinter.

• Mollie
    Sea star skrev 2009-01-19 09:18:34 följande:
    Halloj!Det var jag som startade tråden...Var inne på Polarn-butiken i närheten i helgen och frågade om rea av ytterkläder. Personalen var snorkiga och vägrade säga utan hänvisade till medlemskap och e-postutskick. Jag är medlem men har tydligen inte handlat så mycket förra året att jag kommit upp i summan för att få fina erbjudanden. Trist! Fick till slut ur dem att rean skulle vara "snart".Jag har tidigare satsat på overaller och vinterjackor från POP och Didriksson och Reima. Tycker de märkena är bäst. Nu är jag egentligen ute efter samma typ av overall som jag köpte förra året. Den är i bävernylon-aktigt tyg med uttagbart foder. Så himla fiffigt tycker jag. Såg dock inte att de hade dessa overaller längre utan bara de där skidoverallerna för 1195:- som någon nämnde tidigare. De såg dock inte lika varma ut som den jag köpt tidigare. Är det någon som har koll på om dessa overaller har utgått helt ur sortimentet? Tänkte inte på att fråga förrän jag redan gått ifrån butiken.
    Fast den ÄR varm!! Jättevarm är den, men nu spelar det ju ingen roll längre...
    jag funderar på en Didrikson istället för en skidoverall nästa säsong.
  • AlexandraLuleå

jag köpte en didriksson, passade på nu vid mellandagsreorna på nätet där dom haft massa overaller för 50%.

• MammaM

Sea Star: Den overallen i bävernylon har utgått, och fanns att köpa tom vintern 2007-2008 i butik, och finns nu på Outleten i Barkarby. Jag var där för några veckor sedan och då hade de fortfarande overaller kvar i strl 86 och upp.

• AlexandraLuleå

Sea star skrev 2009-01-19 13:18:16 följande:

dom hade en del sånna overaller på våran pop affär, jag passade på att köpa en till sonen i strl 92 till nästa vinter, dom va ju så billiga så jag kunde inte låta bli, 295kr fick jag ge för den (ord 995) så det var ju ett fynd!
  • MammaM

AlexandraLuleå: Vilket kap. I Barkarby tar de 595:-....om de inte sänkt dem nu när ordenarie butiker har rea???

• AlexandraLuleå
    MammaM skrev 2009-01-25 21:39:51 följande:
    AlexandraLuleå: Vilket kap. I Barkarby tar de 595:-....om de inte sänkt dem nu när ordenarie butiker har rea???
    ja jag var inte ute efter en overall när jag gick dit, men med det priset så kunde man ju inte låta bli att köpa den
  • Mollie
    AlexandraLuleå skrev 2009-01-19 22:40:16 följande:
    jag köpte en didriksson, passade på nu vid mellandagsreorna på nätet där dom haft massa overaller för 50%.
    Vet du nåogn hemsida med 50% rea (eller mer) på Didrikson nu??
  • AlexandraLuleå

Mollie skrev 2009-01-25 23:19:37 följande:

Vet du nåogn hemsida med 50% rea (eller mer) på Didrikson nu??
    hör efter med tjejerna inne på denna tråd: www.familjeliv.se/Forum-5-88/m38502578.html

alltid någon som har koll på exakt vart man hittar det man söker!
  • MammaM

Nu är det rea i barkarby också på overaller.... 250kr för bävernylonen...kanon bra pris. Var bara tvungen att köpa en till overall till nästa år ;)

Svar på tråden POP-rea på vinteroveraller???